Zalman koeling gaat niet passen of toch wel?

Pagina: 1
Acties:

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 08:38
Hallo,

Ik zou graag voor deze koeling gaan maar ben bang dat het niet kan. de reden hiervoor is dat mijn voeding niet horizontaal maar verticaal zit zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6500balcu-2b.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingharlingen.nl/temp/kabel.jpg

Weet iemand of hier een oplossing voor is?

[ Voor 34% gewijzigd door Bpje op 02-01-2003 10:19 ]

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Lijkt me niet nee. Want als het al zou passen kun je de fan die erboven hangt niet monteren omdat daar je voeding zit.

Of je zou moeten meten hoeveel ruimte je hebt ertussen en de fan er anders opp laten blazen. Lijkt me niet ideaal maar jah.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
een nieuwe kast kopen misschien?? tegenwoordig zijn de voedingen horizontaal geplaats ipv verticaal

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je zou je voeding onder je HD kunnen plakken, en dan de draden doortrekken

dan kan het iig wel

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bpje
BasieP dat is misschien wel een idee.

Een nieuwe kast dat doe ik liever niet moet ik weer op nieuw moden
Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingharlingen.nl/kast.jpg

Verwijderd

Bpje schreef op 02 January 2003 @ 10:35:
BasieP dat is misschien wel een idee.

Een nieuwe kast dat doe ik liever niet moet ik weer op nieuw moden
[afbeelding]
oi! mooi ding! wat je kan doen is je voeding op de bodem van je kast leggen voorin.

• Bpje
Daar zal ik eens naar kijken hou dan alleen een raar gat over in de achter kant maar daar vinden we ook wel weer wat op.

Verwijderd

Bpje schreef op 02 January 2003 @ 10:45:
Daar zal ik eens naar kijken hou dan alleen een raar gat over in de achter kant maar daar vinden we ook wel weer wat op.
mooie alu plaat maken en dan erin pompnagelen. :P

• Bpje
Tjek, en natuurlijk een aansluiting voor de stroom kabel.

We moeten maar ff puzzelen.

kan er geen probleem ontstaan met warmte?

• Bpje
Een kleine herhaling van de vraag :

Zou het ook problemen kunnen opleveren als ik mijn voeding naar beneden verplaats?
denken aan warmte ofzo?

Verwijderd

ja, het zal inderdaad wat warmer worden in je case, maar daarvoor heb je nu natuurlijk wel een mooi gat voor twee 12cm delta's in te plaatsen! en dan kun je meteen de zalman fan vergeten want dan is er voldoende airflow!! ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik zou de achterkant zodanig modden dat de voeding er horizontaal boven in zit. Gezien de rest van de kast moet dat een eitje voor je zijn.

Do as I say, don't do as I do.

• Bpje
Bart-01: Alleen kan dat niet de kast is namelijk een stukje lager dan een "gewone" kast horizontaal gaat dus denk ik niet passen zal het wel eens op meten wat het scheelt.

Ik zat te kijken naar de voeding die in een shuttle zit dat zijn mooie kleine dingen zijn die niet los te krijgen?

Verwijderd

als je voeding zo staat denk ik niet dat het gaat lukken.
ik heb nl ook zo'n cooler en die komt toch behoorlijk naar voren.
als je neemt dat je fan zelf aan het einde van ja pci slot zit! (dus op de pic, dichtste naar voren)

Verwijderd

vraag ut in de winkel (hoeft nie eens de winkel te zijn waar je um wilt kopen)
en ander... voor 45 euro heb je al NIEUWE ATX-kasten met 300W voeding

had er pas eentje met 6 case-fans gezien op de beurs (die binnekort in e-hove is, voor als je dicht bij woont) die maar 25 euro was

• Bpje
bavariaboy : dat stelde iemand anders ook al voor maar ik zou het wat jammer vinden van mijn case mod (zie hier boven ergens)

Verwijderd

als je toch zo fanatiek aan het modde bent...

kan je je voeding toch met wat dremel hulp op de juiste manier modde??

• Bpje
das waar natuurlijk :)
ik zal is kijken hoeveel ruimte dat opleverd

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Maak een nieuwe outtake fan, en mod de voeding voorin onder in de kast, draai de fan daarin om en maak gat in kast. Voeding zuigt lucht aan, outtake blaast weg. Goeie koeling, stille voeding, handige plaats :) heb ik ook gedaan, en bij mij hang die wel normaal, maar er moest op die plaats een 120mm fan komen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

als ik jou was, zou ik een andere kast nemen. dit is niet makkelijk voor een goede koeling. en dat is wat je toch zou willen. anders neem je geen zalman.

neem een big tower of een midi tower waar ze nagedacht hebben over de ruimte

dan past de zalman wel

Verwijderd

dit gaat idd zo neit passen nee, staat ook op de site www.zalman.co.kr, beetje zoeken dus. maar nieuwe kasten zijn echt niet duur, voor rond 45 euro heb je bv bij gistron al een hele normale codegen kast met een 300w voeding (wel op de goede plek) ik hem m zelf ook en ben er wel tevree mee.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zo hoog zijn die koelers van zallman niet, net zo hoog als m'n elcheapo coolermaster.
Bij de fabrikant staan de specificaties wel.

Het enigste waar je wel mee zit is de airflow. Als die maar voldoende erlangs stroomt, maar als je zo'n kast maakt dan moet dat wel lukken denk ik.

Senile! Senile Oekaki

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
MODDEN!!!!!! hang je voeding erboven/naast/onder/in/door/tussen/ergens iig er is vast en zeker wel ERGENS een plekkie waar je hem kan hangen :) onder hdd moet kunnen! stekker door het ijzer heen (dremel?) en dan maar ergens eruit laten komen dat ie in het stopkontakt kan ;)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Als je zo kunt modden, heb ik een aardig idee voor je. Maak je voeding extern in een net kastje met zelfde mod. Resultaat: ruimte en betere airflow. Scu6 _/-\o_
Pagina: 1