Toon posts:

[Asus V8420] ViVo werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Computer Technomannen _/-\o_

Ik heb een Asus V8420 Deluxe ViVo 128 op een MSI 845 PE Max2 en XP Prof en AMIBIOS 3.31a.

Ik zou het heeeeel leuk vinden als die plank nou eens kon doen waarvoor ik hem aangeschaft heb :'( . Ik krijg geen video in (code 10) en geen video out.

Tot nu toe andere WDM's erop gezet, mijn AGP is gekoppeld aan IRQ 3 bij het opstarten maar niet in Apparaatbeheer (daar staat de kaart op PCI 16 !!!) en ik wordt vrolijk verteld dat ik niet een gestabiliseerde 3.3v op mijn AGP heb (staat inderdaad op 3,15v).

Ik word nu een beetje gek van dit alles. Dit is mijn eerste "echte" 3D kaart en ik dacht "installeren en draaien" maar dat was wel een beetje erg naief van mij, blijkbaar. Er is heel veel gebeurd in de afgelopen 3 jaar.

Is er iemand die mij kan helpen bij het aan de gang krijgen van die plank? Ik begin er problemen te krijgen in de relationele sfeer hiervan ;(

Dave.

P.S. Wat is nou het verschil tussen videodrivers en WDM's?

Verwijderd

dit is mijn eerste 'echte'3d kaart, heb je je oude drivers van de vorige kaart wel weggehaald voordat je de nieuwe ging installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen van wel............ althans, er werd eerst het e.e.a. verwijderd bij het installeren. Ik heb wel mijn bedenkingen t.o.v. XP, zoals zo velen.

Ik heb mijn pc zelf gebouwd 2 maanden geleden dus alles is "state of the art". Dit is ook mijn eerste kennismaking met XP.

Verwijderd

het verschil tussen videodrivers en wdm zijn dat de videodrivers van de fabrikant zelf komen en dat wdm drivers van windows komen

welke drivers heb je geinstalleerd van de fabrikant? (http://www.asus.com)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 09:40:
Hoi Computer Technomannen _/-\o_

Ik heb een Asus V8420 Deluxe ViVo 128 op een MSI 845 PE Max2 en XP Prof en AMIBIOS 3.31a.

Ik zou het heeeeel leuk vinden als die plank nou eens kon doen waarvoor ik hem aangeschaft heb :'( . Ik krijg geen video in (code 10) en geen video out.

Tot nu toe andere WDM's erop gezet, mijn AGP is gekoppeld aan IRQ 3 bij het opstarten maar niet in Apparaatbeheer (daar staat de kaart op PCI 16 !!!) en ik wordt vrolijk verteld dat ik niet een gestabiliseerde 3.3v op mijn AGP heb (staat inderdaad op 3,15v).

Ik word nu een beetje gek van dit alles. Dit is mijn eerste "echte" 3D kaart en ik dacht "installeren en draaien" maar dat was wel een beetje erg naief van mij, blijkbaar. Er is heel veel gebeurd in de afgelopen 3 jaar.

Is er iemand die mij kan helpen bij het aan de gang krijgen van die plank? Ik begin er problemen te krijgen in de relationele sfeer hiervan ;(

Dave.

P.S. Wat is nou het verschil tussen videodrivers en WDM's?
Je geeft zelf het probleem al aan EN het probleem wordt je nog eens verteld ook (waar wordt je dat trouwens gezegd, dat je voltage te laag is? Welk proggie oid.?)...

Je 3,3Volt lijn is niet stabiel. Wat je dus als eerste gaat proberen is een andere voeding. Een goede, minimaal 300Watter...

En zet eens in je BIOS de optie Plug&Pray OS op Disabled...

Verwijderd

Topicstarter
Smart Doctor vertelt mij dat.!!!!!!!!!. Trouwens, ik heb een 350 watt voeding. De voltage is erg stabiel op 3.15v (wat ik overigens vreemd vindt aangezien het een 1,5v AGP kaart is, of ben ik nu heel erg dom bezig). Ik begin redelijk raar van te worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers die bij de kaart zat erop gegooid (Asus v29.41) en de nvidea 1.9 WDM's. Allen de capture driver laat een uitroepteken zien.

In nview kan ik GEEN tweede uitvoer scherm kiezen (TV OUT). ......... En, Ja, ik heb de .inf file op PAL gezet voor installatie.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
heb je gekeken of weet je of dat mobo wel compatible is met agp 1,5 v kaarten?
ik weet dat er mobo's zijn die de kaart uitschakelen zodra er een kaart in komt die op 3,3 v lopen,ik heb zo'n vermoeden dat dat bij jou het geval is...
probeer eens ff een kaart erin te doen die wel 3,3 v is....

mijn systeem.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
die 1,5v en 3,3v hebben niks met elkaar te maken

Het AGP voltage is 1,5v en het IO-voltage is 3,3
de eerste bepaald of de kaart het gaat doen, de tweede hoe goed, 3,1v is al voldoende om de kaart te laten draaien.
(dit weet ik niet 100% zeker, maar toch wel bijna zeker)

Verwijderd

Topicstarter
Er stond een grote, rode sticker op the slot "ALLEEN VOOR 1,5v AGP KAARTEN". Het is een van de alle nieuwste MSI mobo's. Trouwens, het heeft de extra inkeping dus dat zit wel goed.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 10:57:
Er stond een grote, rode sticker op the slot "ALLEEN VOOR 1,5v AGP KAARTEN". Het is een van de alle nieuwste MSI mobo's. Trouwens, het heeft de extra inkeping dus dat zit wel goed.
Met die sticker bedoelen ze dat het mobo niet geschikt is voor professionele kaarten met meerdere core's en coolers, dat staat op veel mobo's

als je videokaart gewoon beeld geeft, maar niet goed werkt is het al snel een driver probleem. Het kan ook zijn dat je kaart niet helemaal goed is of dat er in je mobo wat 'scheef' zit

Probeer eerst allerlei verschillende drivers te installeren (4in1, detonator, bios), lukt dat niet, wissel dan de videokaart in (garantie) is dat het niet dan zal het wel het mobo zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door floduR op 02-01-2003 11:05 ]

Verwijderd

Maak een Backup van je Systeem en installeer windows eens opnieuw. Je kan nu wel uren gaan zoeken mar windows opnieuw installeren lijkt me een sneller idee.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 10:33:
Smart Doctor vertelt mij dat.!!!!!!!!!. Trouwens, ik heb een 350 watt voeding. De voltage is erg stabiel op 3.15v (wat ik overigens vreemd vindt aangezien het een 1,5v AGP kaart is, of ben ik nu heel erg dom bezig). Ik begin redelijk raar van te worden :(
als het een 1,5v AGP kaart is dan betekent dat simpelweg dat ie compatible is met 4x (AGP-snelheid) :)

Zoiets hoort backwards compatible te zijn, maar als hij 3,15v aangeeft, zal hij waarschijnlijk op AGP 2x lopen, zoek dit dus even uit in je bios waar hij op staat (kan waarschijnlijk ook wel met Smart Doctor en zo niet dan wel met Cpu-Z) :)

Als je moederbord 4x ondersteunt/aankan en je zet hem op 4x dan levert dat zowiezo performance winst op, of het jouw specifieke probleem oplost weet ik zo net nog niet :{

Verder raadt ik je zowiezo aan de nieuwste Detonator van Asus zelf te downloaden (*klik*, versie 31.40), hiermee kan je NView (deze regelt je tv-out) instellen, en onder het informatie-tabje kan je bekijken hoe je AGP-poort loopt, of sideband-addressing aanstaat e.d. (NView en dit tabje overigens beide via de beeldscherm-instellingen :) ).

Voor je capture video-in spul raadt ik deze (wederom *klik*) drivers aan van asus zelf :)

Hoi

Verwijderd

Nou, ik keek ff op de MSI site en dit is wat ik vond:
[MSI
- 1.5 V AGP 4X and PCI advanced high performance memory controller.
NoBodyAls je moederbord 4x ondersteunt/aankan en je zet hem op 4x dan levert dat zowiezo performance winst op, of het jouw specifieke probleem oplost weet ik zo net nog niet
dus et zal niet aan de video kaart + mobo combo zijn, tis een GeForce 4 Ti4200, dat moet werken, er draait hier vrolijk een Ti4200 op men "oude" ASUS A7Pro mobo (al bijna 2 jaar).

wat ik denk, is dat die ViVo een beetje aan et kloten is in winXP.

alle drivers de-instaleren, reboote, en alles weer opnieuw. Werkt dat niet, dan word et een format denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt zinvol :) BTW, plank draait op 4x, heb ik gecheckt. Ook side band staat aan. Ik ben al aan het downloaden :)

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
BioWEB schreef op 02 January 2003 @ 10:26:
[...]

Je geeft zelf het probleem al aan EN het probleem wordt je nog eens verteld ook (waar wordt je dat trouwens gezegd, dat je voltage te laag is? Welk proggie oid.?)...

Je 3,3Volt lijn is niet stabiel. Wat je dus als eerste gaat proberen is een andere voeding. Een goede, minimaal 300Watter...

En zet eens in je BIOS de optie Plug&Pray OS op Disabled...
0.25V tolerantie is redelijk hoor. ik heb zelf ook 3.15V (+3V)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 11:49:
Lijkt zinvol :) BTW, plank draait op 4x, heb ik gecheckt. Ook side band staat aan. Ik ben al aan het downloaden :)
ben benieuwd, als je die specifieke capture driver uit m'n post nog niet had geprobeerd dan zal dat het misschien zijn (omdat ie dan dus niet bij detonator in zal zitten) :)

Hoi

Verwijderd

Heb je in je bios de optie Assign IRQ voor VGA aan staan? ik had namelijk ongeveer hetzelfde probleem als jij (maar dan met geforce2 en msi k7t266), hij gaf toen wel een irq aan, maar het draaide niet echt lekker... waarschijnlijk had je er allang aan gedacht, maar goed.....

Verwijderd

Topicstarter
mijn AGP is gekoppeld aan IRQ 3 bij het opstarten maar niet in Apparaatbeheer (daar staat de kaart op PCI IRQ 16 !!!)

Ik draai AMIBIOS 3.31a en ik zie niet waar ik een IRQ keihard toe kan wijzen (zit er ool niet in denk ik.......... BIOS is van september 2002 !!!!!)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks........... :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forumleden _/-\o_ ,

Ik ben inmiddels iets verder gekomen met mijn plank........... niuewste ASUS drivers erop en ook de nieuwste WDM's van Asus. Alles van de site van ASUS. Deze zijn niet de nieuwste nVidia drivers maar "goedgekeurd" door Asus.

Nu heb ik nog steeds een code 10 op de caputre driver MAARRRRRRRRRRRRRR......

er staat ook een andere capture WDM geinstalleerd, namelijk een "Legacy videovastlegapparaaten". Hierachter schuilt een WDM voor Video for Windows.

Ik kan alleen de eigenschappen op vragen. Er is geen mogelijkheid om de driver te stoppen, ik kan het alleen verwijderen.

Zou dit een oplossing zijn? ik ben een klein beetje huiverig om het zomaar weg te keilen.

Tweede punt................... hoe kan ik m'n AGP keihaard op een IRQ zetten.

Bij het opstarten zie ik in een flits dat het op IRQ 3 staat, maat in Apparatenbeheer is de ASUS op 16 (helemaal niets op 3). Ik heb AMIBIOS 3.31a en ik zie geen optie AGP op IRQ binden.

Bij voorbaat dank, Videofreak

Verwijderd

Topicstarter
ff draad activeren

Verwijderd

Bij asus heet dit in de bios plug and pray en moet dan op yes staan om de irq' s zelf toe te wijzen.
Heb code 10 ook bij mij capture driver precies hetzelfde en dit ook geprobeerd maar helaas.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik had ook een MSI 845 MAX2 BLR moederbord met een Asus V8440 Deluxe video kaart.
Ik heb ook alles geprobeert. Elke keer weer foutcode 10. De smartdocter van asus gaf ook aan dat hij te weinig volt kreeg, namelijk 3,15 en hij moest 3,3 hebben.
Ik had een voeding van 250 watt. Ik heb er nu een andere voeding van 350 watt en het probleem was opgelost. Nu geeft hij 3,20 volt en werkt perfect. WDM driver 1.22. Probeer dus gewoon een andere voeding en ik weet zeker dat het werkt.

Ted
Pagina: 1