Toon posts:

[asp] constanten vs. sessie variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een applicatie te ontwikkelen welke gebruik gaat maken van een tiental instellingen welke alleen door de applicatiemaneger te wijzigen zijn. De applicatie zal door ongeveer 30 gebruikers gebruikt gaan worden.

Wat kan ik beter gebruiken om deze instellingen in op te slaan, constanten of juist sessie variabelen? Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld server-belasting etc?

Verwijderd

Ik zou denken constanten of application variables..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Per user afhankelijk: (username, rechten, etc.) Session Variabelen
Per application afhankelijk, voor alle users gelijk: Application Variabelen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
dan is de keuze gemakkelijk te maken, het gaat immers om appicatie instellingen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld server-belasting etc?
Het is algemeen bekend dat je over een server geen belasting hoeft te betalen :+

(sorry hoor, kon het ff niet laten)

日本!🎌

Verwijderd

Misschien een probleempje, dat bij het opnieuw opstarten van de server je Application variable foetsie zijn?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 12:21:
Misschien een probleempje, dat bij het opnieuw opstarten van de server je Application variable foetsie zijn?
Daar hebben ze de Application_OnStart event in je Global.asa voor uitgevonden.. :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Lijkt me dat dat ook met je sessie-variabelen hetzelfde is ;)

Het voordeel van sessie-variabelen is dat het individueel is, terwijl applicatie-variabelen idd voor alle users is.
Qua belasting maakt het denk ik weinig uit, behalve dan dat app. variabele altijd in het geheugen blijven tenzij de server crashed/gereboot wordt. (of wanneer je ze zelf verwijderd met remove() of remove.all() natuurlijk.)
Naar mijn mening is het denk het veiligste de instellingen in een database te zetten, mocht dit geen optie zijn dan zou ik voor de sessie-variabele gaan. (let er wel op dat cookies dan ingeschakeld moeten zijn!)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• gorgi_19

gorgi_19

devraux schreef op 02 januari 2003 @ 12:50:
Qua belasting maakt het denk ik weinig uit, behalve dan dat app. variabele altijd in het geheugen blijven tenzij de server crashed/gereboot wordt. (of wanneer je ze zelf verwijderd met remove() of remove.all() natuurlijk.)
40 users levert al een 40x zo zware 'belasting' op (qua geheugengebruik) dan een application variabele. Het maakt dus wel degelijk verschil uit..

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Got me there ;)
maar aan de andere kant moet één applicatie-variabele dan ook 40 x zoveel informatie bevatten dan een enkele sessie-variabele.
(kom je dan onder de streep niet op hetzelfde uit? )

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
De belasting van 30 gebruikers in nu niet echt heftig. Waarschijnlijk staat je server 99% van de tijd gewoon op 99% idle.

woei!

Verwijderd

Topicstarter
devraux schreef op 02 januari 2003 @ 13:06:
Got me there ;)
maar aan de andere kant moet één applicatie-variabele dan ook 40 x zoveel informatie bevatten dan een enkele sessie-variabele.
(kom je dan onder de streep niet op hetzelfde uit? )
nee want het gaat om instellingen die voor alle gebruikers van toepassing en dus herbruikbaar zijn.

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 13:12:
[...]

nee want het gaat om instellingen die voor alle gebruikers van toepassing en dus herbruikbaar zijn.
In dat geval een app. variabele ja

Quincy Jones

Pagina: 1