Toon posts:

[redhat8.0] problemen met de cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al vanaf 10 uur 's avonds redhat te installleren... maar nog steeds niet gelukt..

Het ligt niet aan mij heb de nodige kennis..
De cd is prut.. HEb nu de iso van veschillende servers gehaalt en op verschillende manieren gedownload en gebrand en elke keer krijg ik een fail als ik de cd-rom test..

En als ik toch verder ga krijg ik een fout melding ergs achter in de installatie..

Ik wordt er zo moe van heb nu al 4 cd's verprutst..

Snap er niks van, heeft iemand meschiens een idee.. want ik brand dagelijk iso's en cue's en daarmee nooit problemen gehad.

Als ik de iso test met behulp van blindwrite dan is de iso in 1 sec getest en goed volgens het programma.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 06:01 ]

Verwijderd

waarmee download je hem ?

en de cd check moet lukken anders kan je het schudden.

probeer hem gewoon via ftp te downloaden dus niet met download accelarators die verklooien meestal iso's

Verwijderd

Anders installeer je toch via FTP? Heb je van de cd's alleen maar een floppy-image nodig, de rest doe je dan network-based.

Boot met die flop je machine, en geef wanneer daar om gevraagd wordt een ftp-server op die als installatie server gebruikt kan worden. Voorbeeld:

ftp://download.xs4all.nl/...nux/8.0/en/os/i386/RedHat

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 15:43

zwik

randomized

Heb je wel de MD5 sum gecheckt ?

Verwijderd

Ik wil net zeggen... Eerst MD5SUM checken, dan pas branden.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 12:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Nog geen oplossing voor. Download gewoon met cuteftp dus niet met een download proggie. Gewoon 1 thread dus daar kan het ook niet aan liggen.

Het checken van de cd's m.b.v. MD5SUM heb ik nog niet helemaal door. Iemand die in een paar woorden kan vertellen wat ik ervoor nodig heb, wat software betreft..
?

[ Voor 32% gewijzigd door Hurricane op 02-01-2003 10:09 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Gebruik geen download manager voor het downloaden van die ISO, en check 'm met het programmaatje 'md5sum'. De goede md5sum's staan op de Redhat site naast de ISO's.

Verwijderd

Tijdens de Install van RH 8.0 doet de installatieroutine zelf een check of de cd's wel kloppen. Wat komt daar uit als zo vrij mag zijn?

• Hurricane

Hurricane

Je moet zelf kiezen bij de installatie of de cd's moeten worden gecontroleerd.
Als ik dan de cd's laat checken dan krijg ik bij de 1e cd PASS en de 2e cd FAIL en dan sluit de installatie automatisch af.

Verwijderd

Hurricane schreef op 02 January 2003 @ 10:54:
Je moet zelf kiezen bij de installatie of de cd's moeten worden gecontroleerd.
Als ik dan de cd's laat checken dan krijg ik bij de 1e cd PASS en de 2e cd FAIL en dan sluit de installatie automatisch af.
Dan is de 2de cd dus gaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 11:30 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

slaay

Natuurbeleven.com

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

ik had hetzelfde toen ik mandrake 9 brandde met x cd roast.. was gelijk gefixt toen ik een ander brand programma gebruikte.
oh en probeer m eens gewoon via wget te downen? (dit als je al linux draait natuurlijk )

• Hurricane

Hurricane

Ik draai nu nog gewoon windows en wilde een tripple boot maken met win98s, winXP en Redhat 8.0, dus wget gaat nog niet :) Ik kan ff een ander brandprogramma erop zetten kijken of dat nog verschil maakt. Gebruik nu de nieuwste versie van Nero Burning Rom.

Verwijderd

http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html <-- info over hoe de iso te checken voordat je brandt
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/howtoburn.html <-- info over hoe je een iso brandt.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01
Het gekke is dat ik precies hetzelfde porbleem had tijdens het installeren van RH 8.0. Wat nog opmerkelijker was is dat diezelfde cd's die bij mij error's gaven bij een vriend wel lukte.

Tevens heb ik de ftp install geprobeerd en zelfs die begon halverwege de installatie te oelepoele dat hij een package niet kon vinden. Dat is opzicht tot erg opmerkelijk niet?.

Kort om ik w8t mooi tot de .3 versie uit is en tot die tijd gebruik ik fijn Suse 8.1. Die bij nader inzien alleen maar beter werkt.

Verwijderd

[standaard antwoord]
brakke hardware?
[/standaard antwoord]

Het enige dat ik kan verzinnen wanneer de cd's het bij een ander wel goed doen. Ik zou het in dat geval met een andere CD-Rom speler proberen.

Verwijderd

Het kan inderdaad aan een wat brakke brander en/of CD speler liggen. Langzamer branden, betere kwaliteit CD's gebruiken helpt.

Voor het downloaden gebruik ik altijd Opera, met zo' n 40 downloads van diverse Linux versies tot nu toe, hab ik nog nooit een MD5 fout gehad bij een sussesvolle download, vooropgesteld dat de FTP server bij het begin aangeeft hoeveel bytes er gedownload moeten worden.

Wat mij wel is opgevallen, is dat b.v. Sygate erg veel download errors veroorzaakt als je internet sharing doet, en tijdens het downloaden door blijft browsen.

Na overschakelen naar Microsift's eigen sharing protocol (W2K @ de PC aan de ADSL) waren die problemen weg......

• Hurricane

Hurricane

Ik heb de 3 ISO's die je nodig hebt voor de installatie nu weer via ftp gedownload en gecheckt i.s.m. MD5SUM en de 3 ISO's zijn helemaal goed. Nu nog ff branden op de goede manier en kijken of ze nu wel werken. Jullie horen nog van me. Zal vanavond wel niet meer worden maar extra info komt eraan :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je hulp nodig hebt:
Wget for Windows Binary :) Erg handig programma zelfs voor onder windows ;)

Human Bobby

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb ook de 3 iso's gedownload voor het maken van de install cd's! Heb nu problemen met cd2 ik krijg altijd die fout als hij de cd na kijkt! De md5sum zijn van alle iso's goed en ze zijn allemaal op de zelfde manier gebrand! En steeds die cd2 die niet goed gaat! Ik heb dus nu in totaal 6 cd weg kunnen gooien omdat het niet goed gaat op verschillende pc met verschillende branders en veschillende cd's!

Ik vind eht vreemd dat cd1 en cd3 wel goed gaan, zoals al eerder gezegt is de md5sum van de tweede iso gewoon goed. Ik ben helemaal ten einde raad, wat kan ik nu nog doen? :( :( 8)7 8)7 |:( |:(

• Hurricane

Hurricane

Zoals hierboven vermeld had ik dat probleem ook. Ik las de cd's steeds met de brander in waarmee ik ze gebrand had en dat ging steeds fout, nu lees ik ze in met de dvd speler en nu werkt het wel. Misschien is de brander toch ral aan het worden op een of andere manier. * Hurricane hoopt het niet.

• Neptunus
Nou ja ik heb je gebrand op de gewone PC thuis en wil redhat op mijn laptop! IK weet niet goed wat ik nu nog kan doen. De dvd speler in de laptop doet het normaal goed, ook de test voor cd1 en cd3 geven geen fouten. Het probleem moet dan dus wel bij het branden zitten. Ook vreemd omdat alle cd's gewoon gebrand zijn met de zelfde instellingen!

• Neptunus
Wat kan ik het beste doen om er voor te zorgen dat ik cd 2 ook goed krijg?

• Hurricane

Hurricane

Originele misschien bestellen via internet?

• Neptunus
Er moet toch ook wel een andere optie zijn! Ik heb cd 1 en cd 3 wel goed kunnen branden. Ik snap er zelf ook niets van, ook meede omdat de md5sum's van alle iso's gewoon goed zijn.

• Hurricane

Hurricane

Misschien kijken of je een externe cdrom speler van iemand kan lenen en het daarmee installeren.

Verwijderd

oplossing is erg simpel. tijdens installatie Open office niet laten installen .. probleem opgelost.

• Neptunus
Cd 2 wordt ook niet goed gekeurt in een twee andere pc's. Ik probeer het nu maar even met een cd-rw. Ik hoop dat ik nu meer gelukt heb.

Verwijderd

probeer bovenstaande nou...ik heb hetzelfde probleem gehad namelijk

Verwijderd

Ik heb toevallig deze week bijna hetzelfde probleem gehad. Ik had de ISO's gedownload, alle drie, de md5sums gecheckt EN getest in de install procedure van RH. Nadat ik alle instellingen heb gedaan begint-ie met het installeren van de pakketjes. Als hij daarmee klaar is kapt X er plotseling mee en kom ik in textmode terecht, zie ik een hele lijst errormeldingen en wordt mij vervolgens meegedeeld dat ik moet rebooten. De CDs zelfs zijn in orde, dus het lijkt me dat het wel een hardware probleem moet zijn. Toch wel klote...

• Neptunus
Ik heb dus nu ook de cdr-rw gebrand en de cd getest en weer komt hij niet door de cd check! Wordt er nu wel een beetje deprie van hoor!

PS als ik voor de grap eens start met de installatie en gaat alles goed tot cd 2 wordt gevraagt!

Verwijderd

klopt, was bij mij ook. na office te hebben uncheckt ( dus niet laten instaleren ) ging het goed.

Verwijderd

Wat ik zou doen as ik jou was, is een internet-gebaseerde installatie. Heb je van CD 1 een of twee floppy images nodig (afhankelijk of je PCMCIA support nodig hebt), en de rest haal je middels ftp op internet op.

Je moet uiteraard wel een internetverbinding hebben.

Zo heb ik onlangs mijn notebook ingericht, was in twee uur gedaan achter een 1500 kbits verbinding.

Verwijderd

Volgens mij is het inderdaad een hardware probleem.

Probeer :

1) De BIOS instellingen van de PC waarmee je de CD brandt op Safe defaults te zetten, en een eventuele FSB overclock uit te zetten

2) Brand de CD's zo langzaam mogelijk.

3) Gebruik 'echte' merk CD's. Geen Arita, That' s Write of Platinum, maar Philips, Verbatim, Imation, TDK enz.

Als CD2 dan nog steeds problemen geeft, is er toch echt iets op of versleten. Of een BIOS/firmware update is nodig.

• Neptunus
Ik heb het probleem opgelost! Een iets oudere versie van nero doet wonderen. Ja weet het klinkt vreemd maar cd 2 is nu ook goed!

Allemaal wel bedankt voor de tips!!!

Verwijderd

hey, ik ken je probleem cd 2 en 3 bleven bij mij ook niet geod .
ik heb darna DAEMON tools geinstalleerd en zo hem laten mounten en dan met nero een cd copy doen.
dit werkte bij mij suc6

Verwijderd

Neptunus,

welke exacte versies van Nero zijn dat ?

Voor ons wel effe lekker om te weten welke de peoblemen geeft en welke niet.. :+
BVD.

• Neptunus
Versie 5.0.4.6 werkte goed. En versie 5.5.0.1 niet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 06:07:
waarmee download je hem ?

en de cd check moet lukken anders kan je het schudden.

probeer hem gewoon via ftp te downloaden dus niet met download accelarators die verklooien meestal iso's
onzin !

bij mij mislukt die check per definitie en installen gaat perfect

Verwijderd

En ze zitten al op 5.5.10.0 of nog hoger?

Beetje oud die Nero versie die je gebruikt heb...

• Neptunus
Klopt is oude versie, maar daar werkte het wel mee!

Verwijderd

Mijn Redhat8 is met WinonCD gebrand en ging dus wel goed.

Ik zal eens een testje doen voor CD2 met een rewrirable en de Nero die bij mijn DVD-brander kwam. (5.5.10 of zoiets)
Wordt vervolgd! ;)

• Neptunus
JA laat het horen, moet je die cd even testen in een PC met een DVD speler(wel booten van die cd's dan he in de dvd speler)!

Verwijderd

Nou,
het heeft even geduurd. ;)

De brander waar origineel mee is gebrand was een Ricoh MP9120 combodrive-DVD-lezer/CD-rewriter, nu zit er een Ricoh MP5125A DVD+R/+RW writer in.

Op die drive zijn er nul problemen, wat mis gaat is de Ultraplex (De originele 32speed uitvoering met niet-opwaardeerbare firmware) SCSI CD-rom. Die geeft wel fouten, maar ik weet wel zeker dat die inmiddels gewoon te oud is en dus versleten.

Gebrand dus met de ene Ricoh writer en DVD speler, probleemloos lezen nmet de andere.

De nero versie is dus 5.5.80.RICOH

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 00:30 ]

Verwijderd

Hmm het is al opgelost zie ik, anyway had je "Disk at once" geselecteerd met nero? Toen ik redhat gebrand had moest ik dat gebruiken, anders kreeg ik ook errors.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 01:10 ]

Verwijderd

DiscAtOnce, hangt dacht ik een beetje van de PC-BIOS en de CD lezer af. Soms werkt TrackAtOnce ook bij bootable CD's, soms niet.

El Torito standaard heet dat herinner ik mij*zucht*.
(Klinkt imponerend niet, zo'n opmerking. Ik weet echter verder ook vrijwel niets van de details.. :+ )

Maar het best, voor de zekerheid dus, kun je altijd de DAO nemen, dan weet je redelijk zeker dat het werkt.

PS El Torito (het stiertje??) was geloof ik wat CompaQ had bedacht om van een CD te kunnen booten. Later is dat deels overgenomen en gemoderniseerd. Adaptec had wat andere ideetjes, en hun SCSI boot was niet compatible. Daarna heeft Microsoft getracht alles bijelkaar te vegen, en als het goed is zijn bijna alle PC-Biosseen, SCSI-Biossen en cdroms tegenwoordig in staat beide te booten....
Stierlijk vervelend dus :9

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 13:19 . Reden: Aanvilling ]

Pagina: 1