XP-Image naar nieuwe HDD werkt niet !!

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
De situatie:

mobo=GIGABYTE GA-7VRXP (raid)

OUD: 2x IBM 27GB HDD's (52 GB in RAID-0)
4 partities
primairy 8 Gb
extendend (de overige 46) waarin de overige logische stations D,E en F.

NIEUW:
1x WD800BB 80 GB
op RAID-controller (span-mode)

Disk to disk (ghost/drive-image)
xp start op, blauwe desktop zonder icons en taakbalk. Na +/- 40sec foutmeling XP over integriteit ofzo met cijfer code.....

Image from partition (C:\)
zelfde fout.....

Het enige wat verandert is de schijf, de partities hou ik hetzelfde maar toch lukt het niet. Na wat zoeken vermoed ik dat de MPA van MS product-activering de boel verziekt. . . .

A: klopt dit ?
b: is er een "workaround" voor dit fenomeen ?

Die workaround zou in dos-mode moeten gebeuren, want ik kom zelfs niet in de veilige modus (auto shutdown/reboot XP) :'(

Heb ook al met die PWA.? keyfile zitten stoeien maar het kopieeren van de nieuwe WPA-file uit de WINXP/system32 map naar de oude WINDOWS/system32 werkt ook al niet. En met een hex-editor word ik ook al niet veel wijzer van dit bestand...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57

Flexx

This side up

Voor XP heb je 1 licentie, en kan je het dus maar op 1 pc instaleren, als beveiliging heeft Microsoft er een functie ingebakken die naar het hardware profiel van je pc kijkt zodat je niet met bijv. Ghost ff 100 kopietjes kan draaien en die op 100 verschillende pc's kan plaatsen.

Aangezien jij een deel van de hardware hebt veranderd zal hij het niet doen, tenzij je hem opnieuw activeert.

Verder weet ik zo 1,2,3 niet een legale manier om hier omheen te komen.

Verwijderd

Misschien dien je de drivers van de RAID-controller opnieuw te installeren? Zet anders eerst je nieuwe schijf op een IDE-kanaal. Zet alles over. Start alleen de nieuwe harde schijf in IDE-kanaal op. Installeer de drivers van de Raid-controller. Zet de nieuwe drive weer op RAID. Dan zou die het moeten doen!

Of het ligt inderdaad aan de MS-beveiliging ... maar dan zou de OS dat toch gewoon bij naam moeten noemen.

Success! Laat even weten of het nog gelukt is.

Verwijderd

Dat ligt aan je raid heb ik ook gehad.

Tot ik het zelfde deed bij een andere pc zonder raid en dat werkte wel.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Denk niet dat het aan mijn RAID ligt, heb nml de 2 IBM's eens uit de raid-array gehaalt en als single-disks weer geformatteert en toen de IMAGE (van mijn RAID-config) teruggezet.
Dit werkte perfect.....

Ligt ook niet aan de RAID, in de nieuwe setup zit de HDD weer aan de RAID-controller, maar dan in SPAN-mode......

Alles word gewoon gekopieerd cq teruggezet met GHost/drive-image (heb beide geprobeerd) maar kom steeds niet op mijn normale desktop. Steeds weer die integriteits-fout...

Nee,XP zegt niet letterlijk dat ik moet re-activeren maar iets vaags over Integiteits problemen....
Was het maar activering, dat had ik met mijn ogen dicht opgelost (corp. edit :+ )

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb ook last van gehad.
Heb geen RAID.

Oplossing bij mij [oud W98 trucje].

Draai opnieuw setup vanaf cdrom --> installatie herstel.
Hierna deed ie ut weer [incl. alle instellingen en applicaties].

Succes
Pagina: 1