[W2KAS] Niet van buiten bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Het probleem is dat mijn server niet van buiten bereikbaar is. Op deze server draaien de volgende dingen:
- Windows 2000 Advanced Server SP3
- Active Directory (het is dus een PDC)
- RRAS met NAT voor 2 private networks
- DNS
- BlackICE Server Protection (firewall)

In eerste instantie dacht ik dat het aan Chello lag, maar toen ik een member server rechtstreeks op het internet aansloot kon ik deze wél van buitenaf bereiken.
Deze member server draait Windows 2000 Advanced Server SP3 en afgezien van de belangrijkste services (AD, RRAS, DNS, firewall) lijkt deze machine veel op de andere server.
Toen ben ik maar wezen spitten in BlackICE Server Protection of die misschien niet teveel verkeer tegen houdt. Vanalles geprobeerd tot aan uitzetten en deïnstalleren toe, maar de machine bleef extern onbereikbaar.
Een grappig detail is dat er een melding komt van een HTTP probe in BlackICE pas een hele tijd nadat ik de machine via HTTP extern probeerde te bereiken. Het zou kunnen dat het zoooo lang duurt voordat het HTTP request aan komt dat 'ie timed-out. Dat is natuurlijk wel vreemd. Ook vreemd is die HTTP probe op zich, omdat deze poort toegankelijk is voor iedereen en ik geen melding daarvan zou moeten krijgen.
Aan de DNS service kan het niet liggen en de RRAS instellingen lijken goed. Blijft er 1 ding over... AD... Mag een machine die PDC is niet van buiten bereikbaar zijn? Lijkt me erg stug...

Iemand nog andere ideeën?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 15:08
Ik heb mijn PDC ook aant internet hangen als server dus daar ligt het niet aan.

Wat is er precies niet berijkbaar? Ook met ping etc niet?
Zo ja: Doet internet et wel?
• Zo ja: Ik denk dat een of andere firewall idd in de weg zit
• Zo nee: check je chello settings

Zo nee:
• Die HTTP Probe ofzo, kan ook Nimda zijn ofzo, die zoeken nogal tegenwoordig :S

[ Voor 15% gewijzigd door Kix@$$ op 02-01-2003 03:05 ]

• durkagain
Kix@$$ schreef op 02 januari 2003 @ 03:04:
Ik heb mijn PDC ook aant internet hangen als server dus daar ligt het niet aan.
Oké, dan weet ik dat zeker.
Wat is er precies niet berijkbaar? Ook met ping etc niet?
Niets, behalve ping. Vanaf the de beide private networks gaat alles gewoon goed.
Zo ja: Doet internet et wel?
Ja, dat had ik immers met een andere bak getest ;-)
• Zo ja: Ik denk dat een of andere firewall idd in de weg zit
Mja, maar die is als test helemaal uitgezet en geïnstalleerd. Dus dat is een beetje raar dat 'ie dan NOG verkeer zou blokkeren. Ik heb alle processen nagekeken of er misschien niet nog iets zou draaien, maar nee...
Zo nee:
• Die HTTP Probe ofzo, kan ook Nimda zijn ofzo, die zoeken nogal tegenwoordig :S
Nee het is geen Nimda, die probe kwam van een Linux bak af waarmee ik mijn HTTP server probeerde te bereiken.

Ben een beetje radeloos, ik verdenk RRAS, ik zal het ding wel ff disablen... Nadeel is dat ik mijn instellingen dan verlies :(

• durkagain
Mijn gevoel was juist, ik heb de RRAS gestopt en toen was ik ineens van buiten weer bereikbaar... Heeft iemand een idee wat ik veranderen moet aan mijn RRAS config zodat ik ook van buiten weer bereikbaar ben?
Ik heb wizard "Internet Routing" (of zoiets) gebruikt om RRAS in eerste instantie te configureren. Toen heb ik de NAT service toegevoegd met 3 adapters en de benodigde poort mappings. Meer niet eigenlijk...

• durkagain
Oké, probleem gefixed. Heb alle port mappings verwijderd uit de NAT public device. Snap niet helemaal waarom ik die eerst nodig had om met andere computer op HTTP, FTP, enz. te komen. Zonder port mappings werkt NAT ook wel oké.