[Debian] agpgart en ac97

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik had (xfs + vt8235 werd niet ondersteund door debian kernels) is opgelost, ide gedoe werkt nu zeer goed.
Maar nog niet alle problemen zijn weg. Ik draai nu 2.4.20 met xfs patch. (kernel-source-2.4.20 en kernel-patch-xfs uit debian unstable)
Zijn er hier andere mensen met een Asus a7v8x onder linux?

ac97: geen geluid....hoe krijg ik dat werkend? (ik heb vt82??? aan staan bij sound)
agpgart: vindt m'n agp gedoe niet lief....patch? of toch maar een 2.5.x serie gaan draaien? nvidia gedoe gebruikt nu de NVIDIA agp driver, dat is behoorlijk instabiel. (ik gebruik nvidia-kernel-src en nvidia-glx-src uit debian unstable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Ik heb zelf een Gigabyte GA-7VLXP
Daar zit een VT8233 chipje op, heb ik helaas ook nog niet werkend gekregen.
Wat voor videokaart heb je (nvidia ???)
Ik ben zelf bij de 3123 versie van de drivers gebleven, daar heb ik geen problemen mee, zowel met agpart als de nvidia agp driver. Wat versta je trouwens onder niet lief?

Preek: Misschien een beetje duidelijker de klachten omschrijven want het is een beetje karig :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet lief == wil niet detecteren

Volgens http://www.opensound.com/osshw.html zijn dit de enige via kaartjes die ondersteund worden:
VIA VT5432B motherboard builtin audio
VIA VT8233 AC97 audio
VIA VT8233A AC97 audio
VIA VT82C686 AC97 audio
volgensmij heet dat ding wat ik heb "VIA VT8235 AC97 audio" ....
hij wordt wel door alsa ondersteund
zouden de vt8233 en vt8235 niet bijna identiek zijn? (en dus met dezelfde driver kunnen werken?)
/me is blij dat hij de onboard nic niet nodig heeft...ide, agp en sound zijn al moeilijk genoeg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens deze file is lm-sensors 2.7.1 nodig om dat werkend te krijgen....in debian zit 2.6.5-4 :(
Koop ik een keer nieuwe hardware.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quote van http://www.kernel.org/pub.../testing/patch-2.4.21.log:
o AGP support for VIA KT400
kan ik die patch over de debian kernel heen halen???

Linux support ASUS A7V8X
itemnodigdebian
IDE2.4.202.4.20
AGP2.4.21pre22.4.20
SOUND?2.4.20
SENSORS2.7.12.6.4-4
NIC??

Chipset: VIA KT400
Southbridge: VIA VT8235
Sound: VIA VT8235 AC97
Sensors: VIA VT8235
Nic: Broadcom

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je daar 2.4.20 draait waarschijnlijk wel, aangenomen dat Debian geen AGP-patches in de eigen kernel heeft gestopt (en dat verwacht ik niet).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
odysseus schreef op 02 January 2003 @ 14:54:
Als je daar 2.4.20 draait waarschijnlijk wel, aangenomen dat Debian geen AGP-patches in de eigen kernel heeft gestopt (en dat verwacht ik niet).
kan ik dan die hele kernel patchen of enkel de agp patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:15:
[...]

kan ik dan die hele kernel patchen of enkel de agp patches?
Ik zou het eens proberen met een vanilla 2.4.20 kernel met daaroverheen de 2.4.21-pre2 patch (dat is de laatste afaik). Voorzover ik heb gelezen zit de code voor VT8235 sound in de ac tree, en komt waarschijnlijk in 2.4.21, dus met die pre heb je ook nog een kans dat je geluid werkt (zo niet, dan kun je een ac kernel proberen).

Wbt die NIC, is dat de gigabit variant of niet? Ik zie in de kernelconfig bij gigabit ethernet wel een broadcom ding staan namelijk. Anders moet je even met lspci kijken wat voor naam die chipset precies heeft, en daar dan even op googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 02 januari 2003 @ 23:44:
[...]

Ik zou het eens proberen met een vanilla 2.4.20 kernel met daaroverheen de 2.4.21-pre2 patch (dat is de laatste afaik). Voorzover ik heb gelezen zit de code voor VT8235 sound in de ac tree, en komt waarschijnlijk in 2.4.21, dus met die pre heb je ook nog een kans dat je geluid werkt (zo niet, dan kun je een ac kernel proberen).

Wbt die NIC, is dat de gigabit variant of niet? Ik zie in de kernelconfig bij gigabit ethernet wel een broadcom ding staan namelijk. Anders moet je even met lspci kijken wat voor naam die chipset precies heeft, en daar dan even op googlen.
Die nic is een 100BaseT variant en dus geen gigabit.....maar aangezien ik een 100BaseVG netwerk gebruik gaat het toch niet werken......misschien interessant in de toekomst, maar nu even niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 10:27 ]

Pagina: 1