Toon posts:

Underclocking leidt tot vastloper???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zat wat te pielen met mijn Mobo instellingen (MSI K7T266 Pro2). Als ik de FSB van 133 Mhz omhoog gooi bijv. naar 145 MHz gaat dat goed (kan wellicht nog wel verder maar ben net begonnen)

Als ik echter aan de multiplier kom (bijv omlaag van 11,5 naar 10) loopt het systeem gelijk vast en moet ik mijn CMOS clearen om het weer aan de praat te krijgen. De 4 rode info ledjes geven dan "CPU damaged or incorrectly installed" aan.

Komt dit omdat mijn XP 1800+ Palomino nog ge-unlocked moet worden?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MP-lock, zou kunnen (wee niet zeker)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
1800+ Palomino's zijn inderdaad niet standaard unlocked. Het zou dus kunnen dat je moederbord dat gewoon probeert te forceren, de cpu weigert hiermee dus te werken. De meeste moederborden pakken dan gewoon de standaard en ignoren de user setting (gebruiken gewoon wat de proc aangeeft dan).

Verwijderd

Of de proc wil gewoon niet lager, mijn duron 700 draait ook niet op een mp lager dan 6.5, hij wil alleen op mp's van 7 t/m 10

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, als 11.5 standaard is voor een 1800+, zou ie dan echt niet op 10 willen? Denk eerder dat het aan het unlocken ligt.

Ik ga maar eens een unlock setje halen want ik ben er inmiddels wel achter dat mijn mobo uitsluitend Palominos tot 2100+ ondersteunt, dus ik moet wel OC-en om nog een beetje performance te halen. Eindelijk een goed excuus :+

Verwijderd

Waarom zou jouw mobo geen thoroughbred ondersteunen? En dat tot 2100+ is ook een beetje onzin hoor, via een bios upgrade kom je nog een heel eind. De KT266 kan veel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de MSI support pages werken alleen Palominos tot en met 2100+.

Uiteraard vind ik het helemaal niet erg als Tbreds gewoon zouden werken, maar ik ga er niet op de gok eentje kopen. Is er iemand die het toevallig al getest heeft?

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

als je moederbord die processor pakt op normale snelheid kan je m mits is ie geunlocked is zo hoog clocken als je MPxFSB gaat (theoretisch) . Natuurlijk haalt ie dat nooit vanwege de hitte etc. maar meer als standaard moet kunnen

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Tbreds zijn standaard ge-unlocked
Pagina: 1