Brillen van de pandadroom te gebruiken ??

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal,

Ik heb hier een bril liggen van de pandadroom en deze wilde ik gaan gebruiken als 3D-bril voor mijn PC. Dus ik op de Nvidia-site de 3D stereodrivers gedownload, maar helaas het werkt niet.

Nu is de vraag of er toevallig drivers zijn geschreven die het 3D wel op je scherm kan toveren ? En hoe werkt die bril van de pandadroom eigenlijk? (Toch ook met stereobeeld ofniet :? )

Alvast bedankt

Pc: Geen :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh, is dat niet zo'n Polaroid-bril (dus zeg maar met gewoon 2 grijze glazen en geen rood/groen ofzo)? Volgens mij zijn die drivers voor een ander soort 3d-bril gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bigs op 02-01-2003 01:18 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

je hebt grofweg 5 manieren van stereo-beelden:

1) De oudste manier is (bij mijn weten) 2 beelden naast elkaar; 1 voor elk oog met elk een net iets ander perspectief
2) Een wat nieuwere manier: 1 beeld dat bestaat uit 2 beelden. Hierbij bestaat het beeld uit meerdere kleuren. Met een 2-kleurenbril (rood-groen of rood-blauw) krijg je dan alsnog 2 verschillende beelden voor je ogen
3) Huidige technieken: Een stereobril met LCD's erin waarin op elk glas een beeld wordt gevormd; de 2 beelden verschillen weer
4) Huidige technieken: Een stereobril waarbij gebruik is gemaakt van polariod-glazen waarbij afwisselend het ene oog en het andere oog worden afgedekt (geen beeld krijgen) en met diezelfde snelheid wordt het beeld op de monitor gewijzigd van perspectief. Dit moet met een hoge frequentie gebeuren (minimaal 25Hz) om ervoor te zorgen dat je toch enigszins een vloeiend beeld ziet
5) Huidige technieken zoals je ze in de bioscoop ziet: met polaroid brillen die passief zijn. Op het filmscherm wordt een film geprojecteerd met gepolariseerd licht. 1 voor het ene oog en 1 voor het andere oog. De bril filtert het ene beeld eruit voor het ene oog en het andere beeld voor het andere oog. Dit is vergelijkbaar met manier 2 alleen hierbij heb je volledig behoud van kleur.

Welke manier pandadroom gebruikt weet ik zo niet. Ik vermoed (2 of) 5.

Hier heb je geen ruk aan op je pc

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 02-01-2003 01:22 ]