Hoe kan ik de stepping van mijn Athlon XP bekijken ?

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18
Hoe kan ik de stepping van mijn Athlon XP 2200+ bekijken ? Ik heb een TB (dûh).
Ik wil dit namelijk doen zonder mijn koeler eraf te halen. Ik wil dus die 5 letter combinatie zien. Kan iemand me helpen :?

BTW Heb al gesearched en gegoogled :P

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
sisoft sandra cpu info runnen

move CME->OC

[ Voor 22% gewijzigd door SmauG op 02-01-2003 00:51 ]

Verwijderd

Niet mogelijk d8 ik. Als je hetzelfde als de batchcode. Mijn Athlon had de AXIA code. Ik denk dat jij naar dezelfde info op zoek bent. Zo ja, dan zal die koeler er toch echt af moeten. :)

• XoReP
Kan ik eigenlijk niet uit de productie datum zo'n cod brijen :? :?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je hebt een TB, maar ook een xp2200+?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

insan1ty schreef op 02 januari 2003 @ 01:08:
niet de Thunder Bird ;) maar de Tbred ;) DUUH

mare gebruik wcpuid eens ;) zoek maar in de meuk tracker ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

insan1ty schreef op 02 January 2003 @ 01:08:
Staat er toch? :X

Oww, zie het al.. Je dacht aan de Thunderbird :p

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 02-01-2003 01:27 ]

• XoReP
Die had ik al een tijdje terug gedownload en nog wat vergelijkbare programma's maar die geven alleen die stomme nummertjes aan. Ik heb volgens die programma's stepping 0 :?

Ik heb het over WCPUID, CPUIFNO van AMD en CPU-Z

[ Voor 17% gewijzigd door XoReP op 02-01-2003 13:26 ]

• XoReP
SmauG schreef op 02 januari 2003 @ 00:50:
sisoft sandra cpu info runnen

move CME->OC
Kan een mod misschien dit topic verplaatsen want ik was een beetje half wakker toen ik deze topic opende en had hem tussen verkeerd geplaatst.

Volgens mij kan dit topic beter ze werk doen in OC wat Smaug ook al zegt :D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
CME >> DOC.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:48
Euh..
Koelertje eraf halen, pasta van je CPU afhalen en dan zie je 'n code op de core van je cpu staan :)

• Shunt

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op 03 januari 2003 @ 00:33:
Euh..
Koelertje eraf halen, pasta van je CPU afhalen en dan zie je 'n code op de core van je cpu staan :)
erm dat is dus niet meer zo met een Tbred ;) daar staat het op het zwarte labeltje langs de core ;)

Game PC

• De_Bastaard
Ow :)

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
waar staat deze info dat psies in sisoft sandra?

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

waar staat deze info dat psies in sisoft sandra?
Nergens.

Echt meesterlijk zou zijn dat iedereen zou realiseren dat die code een productie info is, die achteraf op de CPU wordt gezet. Ach ja .. :+

• XoReP
Weet iemand een tabel ofzo waar alle steppings op volgorde in staan zodat je kunt zien welke beter is en welke niet en wat zo'n beetje het oc-maximum is :? :?

• Shunt

Shunt

Boe

oc max en stepping hangt niet altijd samen ;)
de week code is interesanter ;)

Game PC

Verwijderd

wat ik me altijd afvraag WAT BEN JE IN GODSNAAM MET DE STEPPING ALS ER NIEMAND EEN OF ANDERE TABEL HEEFT !!!!!

Excuseer :) het werd met teveel Heeft er mss ieamnd een tabel of zoiets :) Alsjeblieft

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Master Tweaker schreef op 03 January 2003 @ 14:23:
Weet iemand een tabel ofzo waar alle steppings op volgorde in staan zodat je kunt zien welke beter is en welke niet en wat zo'n beetje het oc-maximum is :? :?
Overclockers.com heeft een CPU-database, staan steppings en weeknummers meestal bij vermeld :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Shunt

Shunt

Boe

zoals ik al zij aan de steppings heb je haast niets ;) het is veel interesanter van welke week hij is ;)

Game PC

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:45:
wat ik me altijd afvraag WAT BEN JE IN GODSNAAM MET DE STEPPING ALS ER NIEMAND EEN OF ANDERE TABEL HEEFT !!!!!

Excuseer :) het werd met teveel Heeft er mss ieamnd een tabel of zoiets :) Alsjeblieft
LoL !!
bij 'n XP Kon je al bijna zeggen of het 'n goede oc word of niet... 'Y=de bomb' rest niet... dat is zo op 'n Tbred enz. ook zo. Veel mensen WETEN sommige dingen gewoon, Week 42+ oid gaan hoger als andere enz.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De_Bastaard schreef op 03 January 2003 @ 15:13:
[...]

LoL !!
bij 'n XP Kon je al bijna zeggen of het 'n goede oc word of niet... 'Y=de bomb' rest niet... dat is zo op 'n Tbred enz. ook zo. Veel mensen WETEN sommige dingen gewoon, Week 42+ oid gaan hoger als andere enz.
Ik denk dat je de Thunderbird bedoelt :? Daar had je de AXIA en AYHJA cores als beste OC'ers (en er waren mensen die hadden nog een R achter deze code en die clockten nog beter)
Bij de T-Bred doen de AIUGA en AIUGB vanaf week 44 het geloof ik erg goed :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Mijn AIUGA uit week 41 zit nu ook op 2108 mhz... maar wel op 2.2 volt :| maar goed, die zijn dus ook wel redelijk over te clocken

• XoReP
Kun je dan eigenlijk wel de weekcode zien d.m.v software of is dit een domme vraag want ik ben een beetje slaperig (laten dagen ;) )

Verwijderd

Niet zo'n flitsend super-geniale vraag nee. ;)

Net als met brood, weten ze de vershoud datum natuurlijk pas na het bakken van die chip. :)

Verwijderd

Demoniac schreef op 03 januari 2003 @ 15:29:
[...]
Ik denk dat je de Thunderbird bedoelt :? Daar had je de AXIA en AYHJA cores als beste OC'ers (en er waren mensen die hadden nog een R achter deze code en die clockten nog beter)
Bij de T-Bred doen de AIUGA en AIUGB vanaf week 44 het geloof ik erg goed :)
Ik heb trouwens zo'n TB1333 AYHJA-Y. Maar wel de verkeerde week, en hij komt ook met hogere (2.1 Volt max, maar bij 2.0 begint de CPU al te protesteren, 1.93 - 1.97 schijnt het best te werken) VCore niet stabiel boven de 1540 uit.

Dus kijk in de tabellen maar naar de weeknummers. Uiteraard wordt natuurlijk de core code steeds na een paar weken veranderd.....

Eerst geldt dus de weekcode voor yields, dan pas core. Soms veranderen ze de microcode in de CPU vanwege wat bugs, soms gewoon omdat ze de productie lijn een beetje bijstellen. En verder is het alleen maar een boekhoudkundig verhaal voor hun.

Maar het loopt gewoon constant door, en een batch CPU's met een hoge yield zit altijd in een specifieke run van 1 of 2 weken o.i.d.
Pagina: 1