Toon posts:

Welke CD-Rom speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al rot gezocht op t.net en in het forum maar ik zou toch nog steeds niet weten welke cd-rom spelers beter, sneller en/of stiller zijn (in die volgorde).
Ik heb het idee dat de meeste mensen tevreden zijn met de cdrom die ze bezitten, maar niet veel vergelijkings materiaal hebben.
Weet iemand welke cd-rom spelers betrouwbaar (levensduur, cdr's), stil en snel zijn?
Ik wil namelijk een nieuwe kopen want mn Asus 40x is blijkbaar naar de knoppen, maar ik kan nauwelijks een recente review of roundup vinden van merken zoals AOPEN Asus aopen AFREE Lite-on en TEAC
Dit zijn namelijk wel de namen die ik heb horen noemen =)

Verwijderd

dubbel post :(

Verwijderd

Ik heb zelf de Kenwood TrueX 72 speed. Dit is wel de snelste die er is op het moment, maar hij is wel behoorlijk gevoelig. Als je een CD net gebakken hebt dan haal je echt waanzinnige snelheden (niet met cd-rws maar die gebruik ik niet).

Op het moment dat de CD bekrast raakt dan gaat ie toch een stuk minder hard, nog steeds wel iets van 20 speed gemiddeld over de hele cd ongeveer, maar helemaal aanraden kan ik hem dus niet. Je moet van te voren op de hoogte zijn van deze dingen anders zul je hem niet fijn vinden. Ik wist het van te voren en gebruik voor probleem cd's gewoon mijn writer om in te lezen (ook 32x dus niet zo erg. Ik zelf ben er dus wel tevreden mee.

Verwijderd

koop een Toshiba SCSI speler. Die worden trouwens ook in dure serversystemen gebruikt.
snel, stil, trillingvrij en vooral betrouwbaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij met alle reacties maar vinden jullie ook niet dat de meningen over cdrom spelers nogal uiteen lopen?

En de befaamde hardware-sites besteden er geen aandacht aan =/

ps dubbelpost was ongelukje maar ik geloof dat ie al weg is, niet zo boos :P

Verwijderd

Volgens mij zijn alle gewone IDE cdromspelers klote. Ze zijn helemaal niet duur ofzo en in het begin werken ze prima, maar binnen een jaar krijgen ze al kuren met allerlei cd's

Ze houden het gewoon niet lang uit.
(Slijtage of zo?)

Ik weet niets van SCSI dingen af. Die ga ik de volgende keer wel proberen.

Maar zeg nou zelf 52 > 40 is toch geen reden om een nieuwe aan te schaffen, als ie nog wel goed zou werken?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:38

Vos

AFCA

Wil je gewoon een goede cdrom speler + garantie, neem dan een Plextor 40x SCSI, heeft standaard 2 jaar on-site garantie en werkt prima.
kost f 199,-

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik ben het helemaal eens met Vos (Daniel?). Komt nog eens bij dat ie ongekend goeie DAE heeft. Plextor is een merk waar ik NOOIT problemen mee heb gehad. Kortom:
IDE -> ?
SCSI -> Plextor!

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Mja, ik heb hier de A-Open 48x IDE voor 1 1/2 jaar en nu pakt ie ineens geen cd's meer, moet ik laser gaan proberen schoon te maken. Maar ik weet nog niet zeker of ik dat nou wel met zo'n schoonmaakcd moet gaan doen... ? jullie wel?

ALLEEN nu zie ik bv. wel weer dat die Kenwood 72x 3x (!!) zo duur is als de A-Open 52x, dus tis maar of die Kenwood dan bv. ook daadwerkelijk 3x langer meegaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een goeie allround ATAPI cdrom kopen maar dit gezeik met die Asus (eerst geen cdr's meer lezen en er dan mee nokken na 1,5 jaar) wil ik niet meer :(

Zo te zien heeft aopen hetzelfde probleem :'(

(Die Kenwoods en Plextors zijn wel goed, maar ook meteen 2 keer zoveel geld ;()

Verwijderd

bedankt voor je ICQ msg, Outlaw, maar hoe kan ik nou 't best die laser schoonmaken?

owja, Cyberdrive wordt goedgekeurd, dus als ik 'm hier niet meer gefixt krijg, ga ik die maar eens proberen.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Met een cdtje of met gedestileerd water en wattenstaafje
CDtje kost f10 piek maar dan hoef je em niet open te maken, maar wattenstaafje en gedestilleerd water is beter denk ik.

Verwijderd

Ik heb al best wat spelers versleten , tot ik dat ge-emmer beeindigd heb en een echte cd-speler heb gekocht . Plextor 40 speed dus . Was wel ff een investering (315 piek incl. een Adaptec SCSI kaartje) , maar wel een van de beste die ik heb gedaan in al die jaren .

Verwijderd

Topicstarter
Vaag eigenlijk ik heb hier nog een 12x en bij mn vader nog een zooi ouwe trage cdroms draaien maar die doen het nog gewoon =/

Is dat verkoop techniek ofzo dat al die IDE spelertjes tegenwoordige maar 1 of 2 jar mee gaan?

Vraagje tussendoor, die Plextor 40x scsi is dus een degelijk betrouw baar ding die goed is in DAE en DATA met een langere levensverwachting en geen moeite met cdr's?
Zit daar de scsi bij voor f199 want ik heb nog een scsi-kaartje in mn systeem waar mn scanner en writer aan hangen :)

Ik zie ook weining tot geen reden om een DVD speler te kopen, tenzijn ik DVD's zou kunnen fikken ;)

Verwijderd

Afreey 50x
SNEL en FOUTLOOS dae (sneller dan plextor). Stiller dan Asus en Aopen. Ongeveer 119,-
Leest ALLES, bekrast vettig wat dan ook. Misschien dan wel iets langzamer maar ik ben nog niets tegen gekomen dat er niet op draait en ik heb em nu al 3 kwart jaar.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was da voor merk die afreey ?¿
never heard of it... maar als jij het zegt :)

Ik heb zelf een IDE Asus 40x nu van iets meer als 1,5jr oud/jong en die doet het nog steeds.
Ik heb sins kort een Toshiba 40x scsi2 (met converter naar scsi3, maar aangezien ik geen kabel heb kan ik niet uitproberen of die daar daadwerkelijk sneller van wordt aangezien het tog een scsi2 is) en voor die paar cds die ik daarmee heb gelezen tot nu toe, is ie vooral stil :)

Verwijderd

Ik had eerst een Asus 50x die ook prima is maar gelocked was op 8x dae. En dat ding maakte een teringherrie. Daarna ben ik want rond gaan kijken voor een beter alternatief aangezien ik een brander 8x 4x 32x gekocht had. Op http://www.cdspeed2000.com/ staan een boel cdromspelers en toen heb ik voor de afreey gekozen. Afreey maakt alleen maar cdromspelers en dvdspelers verder niets en ze doen het erg goed.
Hij maakt nog steeds een boel herrie maar stukke minder dan die asus 50x en een aopen die ik in m'n handen heb gehad. Verder leest ie echt alles wat ik erin duw.

Verwijderd

Ja en als je dan meteen op die site ff kijkt naar de Advanced DAE test zie je meteen waarom je een Plextor moet hebben en geen Afreey .

Verwijderd

Daar staat geen Afreey tussen en ik ontken niet dat plextor goed is. Maar ik heb zelf die "advance" testing ook gedaan en m'n afreey komt er foutloos uit!
Audio files op meerdere manieren binnen gelezen, multiple times, verschillende programma's daarna met windif vergeleken, geen verschillen dus de stream is zeer accuraat.
Ik betaal liever 100,- voor een afreey 50x dan 200,- + scsi kaart voor een plextor.
Wel even een tip: Koop de 50x afreey aangezien de 56x afreey het niet helemaal goed doet. dae e.d. gaat wel goed maar bij probleem cd's schakelt de 56x vrij snel terug naar een lagere snelheid. De 50x heeft daar geen last van.

er zijn verschillende goede spelers, plextor, asus en afreey, maar ook een teac, sanyo behoren tot de top!
Toch heeft elk merk z'n betere en z'n slechtere series dus aante raden is om veel tests te lezen en reacties van mensen die zo'n speler hebben te lezen voordat je tot kopen overgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft die verschillende series. Van Aopen hoor ik ook verschillende dingen, en over die AFree 56x bijvoorbeeld hebben ze niet veel goeds te melden op die site!
Een afree 50x zoeken dus of zo'n teac :)
thx

Verwijderd

Topicstarter
Peejee, als ik meer waarde zou hechten aan DAE dan zou ik jouw tip opgevolgd hebben thx =)
Wie bezit er tegenwoordig nog audio-cd's hehe ik heb alleen mp3's
Pagina: 1