Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Toetsenbord schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een schakelaar die 2 toetsenborden op 1 computer kan omschakelen. Het enige wat ik heb gevonden op searches Google, Alta Vista etc etc zijn schakelaars die 1 toetsenbord op desnoods 128 computers kan zetten met de bijbehorende VGA etc etc schakelingen voor hele dure prijzen.

Zijn er hier tweakers die al eens zoiets zelf gebouwd hebben en is het een beetje te doen.

Het gaat om 2 ps/2 toetsenborden op 1 computer te kunnen aansluiten (Game Toetsenbord en een Normaal Toetsenbord) zodat ik niets steeds de comuter moet uitzetten alvorens de toetsenborden om te schakelen.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Gewoon een USB toetsenbord erbij halen. Dan stop je er 1 in de PS2 & 1 in de USB :?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

In de elektuur heeft zoiets ooit in gestaan meen ik... Vraag me niet welk nummer, maar waarschijnlijk een of ander dik zomernummer.
De bieb kan je verderhelpen.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
ergens in een zomereditie

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik wou ooit "ongeveer hetzelfde" maken; namelijk een Cat.5 Netwerkkabel in Cross/Normaal schakeling doen. Overeenkomt mijn kabel/jouw toetsenborden: Probleem waar je mee zit is dat 5 of zelfs meer draadjes tegelijkertijd geschakeld moeten worden. De schakelaars met meer dan 2 gates zijn er wel, maar zijn een heel stuk duurder... Ik heb toen toch maar gewoon 2 kabels gekocht. >:)

Meest logische is al wat voorgesteld werdt: 1 USB en 1 PS/2 toetsenbord...

[ Voor 15% gewijzigd door Scyth op 01-01-2003 23:47 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
2x USB heb ik weleens werkend gezien, dus USB + PS2 moet ook goed kunnen werken :)

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
is te vinden in de electuur nummer 453/454 van juli augustus 2001 op bladzijde 20. Als je de electuur niet hebt kan je hem bestellen op de electuursite of zoals eerder genoemd bij de bieb.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
usb + ps2 keyboard werkt prima hier

Verwijderd

mischien een stomme vraag hoor, maar waarom zou je 2 toetsenborden op 1 computer aan sluiten?

[edit] |:( laat maar niet goed gelezen [edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 23:58 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
waarom zit iedereen te schreeuwen om 1 ps/2 en 1 usb toetsenbord :?
dat vraagt hij toch helemaal niet!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een USB toetsenbord erbij halen. Dan stop je er 1 in de PS2 & 1 in de USB :?
:? Deze smiley is niet nodig, want daar had ik dus van mijn leven nog niet aan gedacht :+

Ik wil gewoon 1 toetsenbord voor on-line gamen (toetsen eraf halen en op de belangrijkste plekken (vooruit, achteruit, strafe, etc etc) grote toetsen plaatsen. Want ik heb veel te dikke vingers voor die kleutertoetsen op toetsenborden. Vooral met UT2003 is dat helemaal niets, want kan alleen de W bedienen en de muis wat meestal in een erg hoge "- Min" stand eindigd :+ Dus moest ik iets vinden om te kunnen schakelen tussen 2 borden. Maar een schakeling uit de elektuur incl kasje etc etc kan wel eens duurder uitvallen dan een USB bordje. Dus was toch een goed idee van je 8)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nou, als je op een toetsenbordstekker kijkt zie je dat er maar 4 nuttige draden aanzitten: +5v, gnd, clock, data. Omdat je in principe alle 2 de kb's wel tegelijk gevoed kan houden kan je in principe de grounds en de +5v's van de toetsenborden wel aan elkaar knopen. Blijft nog over: de clock en data. Om deze om te schakelen heb je enkel een schakelaar met 2 standen en 2 moedercontacten nodig, en laat je die nou echt niet moeilijk kunnen krijgen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

je kunt ook proberen een mid128 tipro toetsenbord te pakken te kunnen krijgen, weet niet wat ze kosten...

deze worden normaal voor kassatoetsenborden gebruikt. je kunt elke toets afzonderlijk programmeren, mooie labels erop maken met bjbehorende software en hij linkt automatisch door naar je ps/2 keyboard...

we hebben ze bij ons op stage adres en zouden daar ideaal voor zijn....maar ik heb echt geen idee waar de prijzen liggen

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.monmouth.com/~lw4750/6_pinbox.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier een prachtig schema'tje en inderdaa het kan dus erg eenvoudig blijkt :) Nu de schakelaar is geen probleem wat daar heb ik er nog zeker een twintigtal van op mijn hobbykamer liggen C&K- schakelaars (dacht ik). En voor de rest ga ik eens kijken bij Display Elektronica of Conrad. Volgens mij is Display al weer een jaar verdwenen uit Haarlem. Verder moet ik ook ergens nog stukken 30 aderige telefoonkabel hebben dacht ik, maar ook dat wordt spitten in de dungeons van de hobbykamer die ik al 10 jaar niet meer gebruik. Ik mag het ziet zeggen maar thnx voor de info :+

Verwijderd

Topicstarter
Mhmmmmmmmmmm, ik heb me rot gezocht naar chassisdelen bij display etc etc, maar ben nergens iets tegen gekomen. Weet iemand misschien of deze bussen onder een speciale fabrikant vallen b.v. Amphenol of zoiets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 12:00:
Mhmmmmmmmmmm, ik heb me rot gezocht naar chassisdelen bij display etc etc, maar ben nergens iets tegen gekomen. Weet iemand misschien of deze bussen onder een speciale fabrikant vallen b.v. Amphenol of zoiets.
Is dit niet gewoon mini-DIN ?

Verwijderd

Koop een KWM-Switch (2 poorten) ben je veel goedkoper uit

Verwijderd

Topicstarter
Is dit niet gewoon mini-DIN ?
Ik zal eens kijken onder mini DIN chassis delen en stekkers.

Verwijderd

zou zo iets ook werken voor op je muis oid :?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dat schakelingetje in de elektuur is precies gemaakt voor je probleem (en werkt ook met twee muizen).
De seriële COM- en PS2-aansluiting van een PC mag niet zomaar omgeschakeld worden. Als we een ander toetsenbord of een andere muis willen aansluiten, dan moeten we dus eerst de PC uit zetten, dan het nieuwe apparaat aansluiten en daarna de PC weer opstarten. Doen we dit niet, dan kan er van alles mis gaan. In het gunstigste geval werkt het nieuw aangesloten apparaat gewoon niet. Als we pech hebben, kan zelfs de PC of de periferie beschadigd worden. Ook met sommige in de handel verkrijgbare muisomschakelaars bestaat dit risico. Om de seriële poort zonder gevaar om te kunnen schakelen, moet een aantal handelingen in de juiste volgorde worden gedaan. Eerst moeten de klok- en datalijnen worden gescheiden, daarna pas de voedingsspanningslijnen. Bij het inschakelen geldt de omgekeerde volgorde: Eerst de voedinglijnen en pas daarna de klok- en datalijnen.
Omdat het artikel coyrighted is zul je toch even bij de bibliotheek ofzo langs moeten om het hele artikel te lezen.

Qua onderdelen kan het allemaal niet zoveel kosten. Het enige wat evt. wat prijzig is, is een bistabiel relais:
Onderdelenlijst
Weerstanden:
R1 = 2k2
R2 = 47 k
R3 = 10 k
R4 = 4k7
R5 = 1 k
R6 = 1k2

Condensatoren:
C1 = 10 µ/10 V radiaal
C2 = 1000 µ/10 V radiaal
C3 = 2200 µ/10 V radiaal
C4 = 2µ2/10 V radiaal

Halfgeleiders:
D1...D5 = 1N4148
T1 = BC547
IC1 = 4066 of 74HCT4066

Diversen:
Re1 = bistabiel relais, 4 x om (Takamisawa, bijv. bij Conrad nr. 502936)
Re2 = monostabiel relais 2 x om (Takamisawa, bijv. bij Conrad nr. 504700)
K1...K3 = 6-polige mini-DIN-bus, female, 240 graden, voor printmontage
S1, S2 = druktoets (ITT D6-R)
Pagina: 1