Toon posts:

Overclocking capabilities 2700+...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Ik ben van plan me een Epox 8RDA+ aan te schaffen in combinatie met een Athlon Xp2700+.

Heeft iemand ervaring met de OC mogelijkheden van de 2700+ of weet iemand hiet meer over?
Het doel is dus om serieus te gaan overclocken, en dit liefst met een 2700+ in combinatie met het epox mobo.

Als jullie mss tips of afraders hebben ivm deze combinatie, gelieve deze gewoon te posten dan :-)

Andere combinaties altijd welkom, maar liefst in zelfde prijs- en performance klasse.

Thx!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Staat geloof ik op de frontpage toevallig? :? net wat over, denk dat je daar al wat antwoorden kunt krijgen. ;)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ben volledig nieuw op dit forum :)
zal s ff kijken.
Maar het is vooral de bedoeling reactie te krijgen van gewone mensen die er ervaring mee hebben, niet een review van een pro met alle middelen ter zijner beschikking...

Thx

Verwijderd

nieuws: Athlon XP 2700+ unlock en overclock naar hoge FSB
de epoxplankjes schijnen heel erg fijn te overklokken.
veel ervaring met de 2700+ zal er nog niet zijn, omdat hij nog niet echt gemakkelijk te verkrijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
jup, had die review al gelezen.
Echt gedetailleerd is die niet, ze vermelden enkel wat er gebeurt na het doorsnijden van L1 bruggen, en ik ben dit niet echt van plan namelijk :s :)

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 23:33:
sorry, ben volledig nieuw op dit forum :)
zal s ff kijken.
Maar het is vooral de bedoeling reactie te krijgen van gewone mensen die er ervaring mee hebben, niet een review van een pro met alle middelen ter zijner beschikking...

Thx
Dan bij deze: Welkom op Got, en ik kan je aanbevelen de FAQ te lezen, staat hier: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

En ook denk ik dat er nog niet erg veel mensen zullen zijn met een XP2700+ : 8)7

Edit: moet sneller gaan typen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thunderman_303 op 01-01-2003 23:36 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Ik heb ook de Epox en ik vind em lekkah :)

Maar een 2700+ vind ik iets te duur, een 1800+ doet het ook lekker hoewel ik em nog niet echt enorm hoog heb gekregen... geheugen troubles...

En als je nieuw bent moet je de sticky topics lezen... het zou verplicht moeten worden...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 23:37 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 23:35:
jup, had die review al gelezen.
Echt gedetailleerd is die niet, ze vermelden enkel wat er gebeurt na het doorsnijden van L1 bruggen, en ik ben dit niet echt van plan namelijk :s :)
serieus willen overklokken maar dat niet doen? toch niet zo serieus dus :)
kan je beter een P4 met prometeia kopen, lekker makkelijk ;)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Thunderman_303 schreef op 01 January 2003 @ 23:36:
[...]

Dan bij deze: Welkom op Got, en ik kan je aanbevelen de FAQ te lezen, staat hier: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

En ook denk ik dat er nog niet erg veel mensen zullen zijn met een XP2700+ : 8)7

Edit: moet sneller gaan typen.
qua OC'en ben ik geen echte noob meer, dus die faq heb ik ff achterwege gelaten.
Heb wel de forum faq gelezen en zal me voortaan betere aan de regels houden! :)

Sorry voor de schoonheidsfoutjes in mn berichten
(zolang ik er maar uit leer he :p)

Verwijderd

Topicstarter
Termy schreef op 01 January 2003 @ 23:39:
[...]

serieus willen overklokken maar dat niet doen? toch niet zo serieus dus :)
kan je beter een P4 met prometeia kopen, lekker makkelijk ;)
hehe unlocken en zo wel

maar ik dacht dat die zo gewoon L1 bruggen doorsneden zodat de standaard FSB als 133 aanzien zou worden?
Ben niet helemaal zeker, maar er is toch een verschil met het plain unlocken dacht ik :)

Verwijderd

1. Het unlocken van een 2700+ is onmogelijk, want dat issie al :+
2. Het zijn de L12 bruggen voor die fsb setting (kon wel eens een duur foutje worden ;) )

Enneh, welkom op GoT! :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Wat voor koeling ga je gebruiken??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
eerst en vooral bedankt voor het warme onthaal allemaal :p :p

iemand een voorstel of zo imv dat moederbord?
Ze zijn lastig om te krijgen in belgie :( daarom zou ik een ander kiezen

ik denk aan een Asus A7N8X maar weet weinig over de OC capaciteiten ervan...

Verwijderd

Topicstarter
koeling: prometeia :p

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

Erg veel bezig houd ik me niet met AMD en bijbehorende moederborden, maar was niet iedereen aan't kwijlen over de nForce 2 mobo van nVidia? Wellicht dat de door jou genoemde borden dezelfde techniek gebruiken maar ja, ik dacht ik meld het toch maar ff :)

enne verder, ook GoT heeft die enorm mooie en handige "Edit" knop :)

o btw, ook welkom op GoT natuurlijk :*)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 01:16:
eerst en vooral bedankt voor het warme onthaal allemaal :p :p

iemand een voorstel of zo imv dat moederbord?
Ze zijn lastig om te krijgen in belgie :( daarom zou ik een ander kiezen

ik denk aan een Asus A7N8X maar weet weinig over de OC capaciteiten ervan...
zeker geen slechte keuze! ik draai momenteel een 2600+ op zo'n asus nforce² plankje en ik ben er heel tevreden over.

Zodra de examens achter de rug zijn ga ik mijn cpu es deftig op de oc-rooster leggen >:)
Voorlopig heb ik em al tot 12*190 stabiel gekregen zonder enige vcore of vmem aanpassing (geheugen is corsair ddr400 , 8-4-4 timings en CL2)

De Epox zou nog net iets beter moeten oc'en volgens de meeste reviews (ook nog iets meer Bios instelling dan de Asus , vooral voltage instellingen), maar ik vind een 200Mhz oc (van 12,5*166 naar 12*190 of 2075 naar 2280) zeker niet slecht met gewone luchtkoeling en zonder enige voltage verhoging. Koeling is hier een V9 HS + papst fan en 2 casefans. En zoals je al aanhaalde is de Epox nog nergens te krijgen in België ;(

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Volgens mij kan die dan wel flink hoog (8>

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
welkom s k op got :)
je moet voor jezelf uitmaken hoever je wilt gaan oc

gewoon oc :goede koeler >alpha 8045 ,swiftech 462
hard oc :water koeling ,met de nodige v-mods
die hard :prometia ,wc peltier, met de brood nodige v-mods :P

epox en abit zijn de oc boards op dit moment

persoonlijk zou ik dan een 2600 nemen,die loopt bijna even hard en hoef je die l12 mod niet te doen.

suc6 enne post je results wel he ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Kijk ook eens op www.overclockers.com ze hebben daar een mooie database mate allemaal oc resultaten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Als je een prometeia aanschaft, zou ik zeker die l12 brug ff doorsnijden.
Anders kan je fsb niet overklokken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
k thx for the info :)
was het eigenlijk al van plan zonder promethia
maareuh eerst veel guides lezen :)

Verwijderd

Je kan niet zeggen van tevoren hoever die komt met oc'en. Dat is echt per cpu anders. Bij de een kan je wel 2x zoveel mhzen erbij doen als bij de anderen als je het over 2 uitersten hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
heb gezien dat ze waar ik die cpu koop enkel de 333mhz FSB throughbred athlon xp 2700+ verkopen :(

die overclockings daarvan, is dat dan nog de moeite?

motherboard ondersteunt slechts 333mhz fsb (kinda logic)
dus moet ik mijn multiplier verhogen en FSB verlagen???

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 22:16 ]

Verwijderd

Snij de l12 bridge door. Dan je fsb naar 200+ verhogen als je mem het aan kan. En kijken of je een mooie hoge multiplier kan meepakken met de hoogste fsb mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
die Xp 2700+ die ik zou kopen draait aan 2166mhz (6,5*333)
Kan ik dan gewoon MP verzetten naar bv 8 en de fsb op 270 zetten zonder dat het systeem instabiel zou lopen?

Of bv MP naar 13 zetten en fsb op 166 en dan proberen de fsb te verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 22:47:
Snij de l12 bridge door. Dan je fsb naar 200+ verhogen als je mem het aan kan. En kijken of je een mooie hoge multiplier kan meepakken met de hoogste fsb mogelijk.
begrijp hem niet helemaal...
standaard fsb is 333 bij de versie die ik zou kopen...

na doorsnijden, worden fsb en MP dan automatisch anders??

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 00:21:
die Xp 2700+ die ik zou kopen draait aan 2166mhz (6,5*333)
Kan ik dan gewoon MP verzetten naar bv 8 en de fsb op 270 zetten zonder dat het systeem instabiel zou lopen?

Of bv MP naar 13 zetten en fsb op 166 en dan proberen de fsb te verhogen?
Nou dat ga je helaas niet redden
Volgens mij begrijp je et verkeerd :)

333 is DDR bus dus Dubbel en dan kom je uit op FSB van 166 (x2 = 333)
400 DDR is dan FSB van 200 (x2 = 400)

Begin eerst met bijv een MP van 13 en ga dan langzaam je FSB verhogen 166 +

Suc6

Turn it off and on again.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

Ehrm, het is niet 6,5*333 want die 333 MHz is de DDR snelheid, je moet dus 13*166 rekenen.
Met die XP met een bussnelheid van 166 MHz kun je de fsb nauwelijks boven de 200 MHz krijgen.
Als je dat bruggetje bij l12 doorsnijdt dan loopt de processor op een bussnelheid van 133 MHz en herkent het BIOS hem ook zo. Daarna kun je de fsb wel boven de 200 MHz krijgen (220+ zelfs dacht ik)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

erik9287nl schreef op 04 January 2003 @ 18:40:
Ehrm, het is niet 6,5*333 want die 333 MHz is de DDR snelheid, je moet dus 13*166 rekenen.
Met die XP met een bussnelheid van 166 MHz kun je de fsb nauwelijks boven de 200 MHz krijgen.
Als je dat bruggetje bij l12 doorsnijdt dan loopt de processor op een bussnelheid van 133 MHz en herkent het BIOS hem ook zo. Daarna kun je de fsb wel boven de 200 MHz krijgen (220+ zelfs dacht ik)
Dat zeg ik ook net :P :z

Turn it off and on again.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ja, was ff weg en had toen pas op de verstuurknop gedrukt, dus had jouw bercht nog niet gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
aaah, nu ben ik dus mee :)
thx

• Exigence

Exigence

dnkroz

Geen dank, daar zijn we voor toch. :z

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
bij toms hardware guide was tog een revieuw van een xp 2700 met een prometia, die naar de 3400+ ging ofzo?

http://www17.tomshardware...l?category=all&words=2700 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GTA3 op 05-01-2003 13:11 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik zit hier met een 2700+ en deze is koeler dan de 2000+ die ik eerst had, de nieuwe amd's zijn dus koeler van zichzelf dan de oudere dus over de koeling zou ik me niet zo druk maken, als je maar koelt en voor de rest ben ik nog niet met overklocken bezig geweest omdat hij alles als een zonnetje draait, waarom zou je zo'n fucking snelle proc. willen overclocken, ik kan je vertellen dat ie standaard al heel erg hard gaat ;) suc6 d'r mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MixingMastersM op 05-01-2003 16:34 ]

Pagina: 1