[WC] Watercooling op MSI KT4 Ultra (welke past ?)

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik wil een keer watercooling nemen maar ik heb alleen het probleem dat er geen gaten bij de CPU socket zitten, en dus vallen een heleboel koelblokjes al af. Weet iemand misschien een goed koelblokje dus die geen gaten nodig heb :?

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6590.jpg

Het liefst neem ik een kant en klare set (8>

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Dan moet je de Klax blokjes bekijken, er zijn modellen die een Socket A-clip hebben (voor de andere modellen is zo'n clip apart verkrijgbaar).

Maar ben je zeker dat er geen gaten in het socket zitten van een KT4?? M'n broer heeft een KT3 Ultra2, en ik meen dat er daar wél gaten in zitten.

En met het oog op zowel prestaties als financies zou ik geen kant en klare set kopen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 01-01-2003 23:12 ]

Verwijderd

klaxx idd, verder zou ik niet zo 1 2 3 weten , en ik zou gewoon losse onderdelen kopen, veel goedkoper, en soms nog beter ook:), suc6 ermee

• XoReP
Bedank voor de reacties ik ga gelijk ff kijken op inet naar die klaxx dingen. Ik denk dat het inderdaad ook beter is om losse delen te kopen ;) (ivm. financiën).

BTW Gelieve dit topic open te houden voor andere merken enzo ;) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 01-01-2003 23:23 ]

• XoReP
Jupiler schreef op 01 januari 2003 @ 23:12:
Dan moet je de Klax blokjes bekijken, er zijn modellen die een Socket A-clip hebben (voor de andere modellen is zo'n clip apart verkrijgbaar).

Maar ben je zeker dat er geen gaten in het socket zitten van een KT4?? M'n broer heeft een KT3 Ultra2, en ik meen dat er daar wél gaten in zitten.

En met het oog op zowel prestaties als financies zou ik geen kant en klare set kopen :)
Je heb inderdaad gelijk, de KT3 Ultra2 heeft wel van die gaten :'(

• Steve

Steve

Krokodil \o/

www.xxlcases.nl heeft veel Klax blokjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 01-01-2003 23:26 ]

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik heb nu een blokje wat ze overal anders noemen maar jah de meeste keren is het een magnum 390 blok.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/kast_mobo_wc_7.JPG

Ik ben er zeer tevreden over alleen is hij best prijzig.

Zo kost ie bij freezinghardware €67.99

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Master Tweaker schreef op 01 januari 2003 @ 23:26:
[...]

Je heb inderdaad gelijk, de KT3 Ultra2 heeft wel van die gaten :'(
En z'n opvolger, de KT4, niet??

Rare zaak hoor :?

• XoReP
Heb gekeken alleen vallen de prijzen een beetje tegen :D .

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Vind ik wel meevallen :)

• XoReP
jbcyber schreef op 01 januari 2003 @ 23:27:
Ik heb nu een blokje wat ze overal anders noemen maar jah de meeste keren is het een magnum 390 blok.

[afbeelding]

Ik ben er zeer tevreden over alleen is hij best prijzig.

Zo kost ie bij freezinghardware €67.99
Ik heb alleen ff in je sig gekeken en daar kwam ik terecht bij ander plaatjes. En daaruit blijkt dat jij een MSI KT3 Ultra 2 heb :X

Verwijderd

Deze wil ik. :Y)
http://www.swiftnets.com/store/product_details.asp?ProdID=27
Deze krijgen ze in januari bij de oc-shop binnen.
Dit is het nieuwste blok van Swiftech

Verwijderd

Klax blokjes blokjes zijn wel te krijgen voor jou wensen! maar ik wilde eigenlijk wel eens weten of je het wil voor het overclocken of voor de rust??

want ik kan veel mensen met dat moederbord die best wel problemen hebben om de fsb boven de 145/148 uit te krijgen, dus als je het wil doen voor het overclocken kun je mischien beter eerst een ander bordje gaan kopen!

su6

Verwijderd

Koolance blokjes passen ook. worden zelfs geleverd met adatper voor socket A en voor socket 478.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De Koolance blokjes zijn echter niet zo goed..

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:30:
Ik ben dus niet alleen :)

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:30:
geil :9~
weet je toevallig hoe duur die dingen zijn?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Master Tweaker schreef op 02 January 2003 @ 00:02:
[...]

Ik heb alleen ff in je sig gekeken en daar kwam ik terecht bij ander plaatjes. En daaruit blijkt dat jij een MSI KT3 Ultra 2 heb :X
Is ook zo maar dit blokje word vastgemaakt met behulp van de pinnetjes om de socket. Dus niet met de schroeven, zie je ook op de afbeeldig.

Ik had dit blokje al op mijn k7t pro2a zitten en deed daar goed zijn werk op en nu doet ie het met mijn xp 2200 ook goed op een kt3. Hij past dus ook op een kt 4

Maar jah goedkoop zullen kant en klaar blokken nooit worden.

Edit

Hier zie je de clip beter:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/259-288G.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door jbcyber op 02-01-2003 10:08 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 02 January 2003 @ 02:41:
De Koolance blokjes zijn echter niet zo goed..
niet zo goed, dat weet ik echt wel niet... misschien omdat de aansluitingen wat smaller zijn als de anderen, het houdt in ieder geval mijn systeem lekker frisjes...hun systemen zijn in ieder geval mooi uitgebalanceerd...

Ikzelf heb het '200watt' koelblok van koolance, en ben er erg tevreden over.
Denk dat ze nog wat de naam dragen niet zo goed te zijn, dooor hun eerste waterkoelingscase, die was wel goed, maar Koolance zelf zei: niet geschikt voor te overclocken... tjah...

dus wat mij betreft is Koolance zeker goed, maar ik ga echt ook niet zeggen dat ze de beste zijn. Wel in iedergeval een ZEER gemakkelijke aansluiting :)

• XoReP
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 00:39:
Klax blokjes blokjes zijn wel te krijgen voor jou wensen! maar ik wilde eigenlijk wel eens weten of je het wil voor het overclocken of voor de rust??

want ik kan veel mensen met dat moederbord die best wel problemen hebben om de fsb boven de 145/148 uit te krijgen, dus als je het wil doen voor het overclocken kun je mischien beter eerst een ander bordje gaan kopen!

su6
Ik wil het doen voor de rust en natuurlijk wel een beetje overclocken naar 2400+ als uiterst maximum (maar dit haal ik vrijwel toch niet :z ).

Verwijderd

die klax (innovatek) blokjes zijn de beste cpu blokjes die je kan kopen nu, althans de rev.3. Deze zijn wel een beetje prijzig maar je temps worden laag en hij zit gewoon met clipjes op je socket.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 15:02 ]

Pagina: 1