Port redirection beveiligingsrisico?

Pagina: 1
Acties:

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Ik heb in mijn Draytek Vigor 2200E router drie poorten (4461, 4462 en 4465) rechtstreeks naar één van mijn PC's moeten doorzetten (i.v.m. gebruik P2P programma). (zie ook http://www.draytek.nl/hel...0e&fw=1.07&show=ipnat.sht ).

Ik gebruik op de PC's geen software firewall. Uiteraard staat de firewall in de draytek aan. Als ik een online beveiligingstest doe worden bovenstaande poorten niet getest. In hoeverre is het doorzetten van poorten toch een beveiligingsrisico?

[ Voor 9% gewijzigd door Poecillia op 01-01-2003 23:03 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Niks, tenzij er een exploit is via een van die poorten denk ik :)

• Poecillia
Exploit :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

Ja. Gewoon zorgen dat je P2P programma goed is, en dat dat programma niet een ingang kan zijn van kwaadwillenden.

Gezien je vragen hier vraag ik mij nu wel af wat voor firewall instellingen je gedaan hebt in je draytek? :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Poecillia
Ik heb de standaard instellingen in de draytek staan. Zijn die goed genoeg?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

Ik weet niet meer precies wat de standaard instellingen zijn. Maar bedenk dat je achter een router met NAT zit. Dus een firewall heeft alleen zin voor uitgaand verkeer of voor verkeer wat jij gaat portmappen/redirecten. Immers, de router ontvangt al het verkeer in eerste instantie. Kortom, maak je niet druk om die firewall als je niks van plan bent verder en als jij zorgt dat jouw P2P programma goed en degelijk is dan kan er niks gebeuren.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1