L1 bruggen --> MP hoger en FSB lager(=zelfde MHz) onstabiel.

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 15:08
Ik heb de L1 bruggen van mijn AMD TB 1 GHz verbonden toen ik mijn waterkoelinkje geïnstalleerd heb. Idle = max.30° en full = 35 °C 8) na een overclock naar 1.125 GHz op 1.8 V (nog 8) -er), dit door de FSB van alleen de processor (rest niet, MB= Abit KT7E) te wijzigen.
De FSB wilde nie hoger (onstabiel), dus wilde ik de multyplier veranderen. Binnen de kortste keren liep hij echter vast (tijdens booten) op 8x ipv. 7.5 x.
Ik stelde hem dan in op 1GHz (100MHz FSB) dus met 8x, zelfde probleem.
Als de lijntjes niet goed zijn dan werkt hij toch totaal niet, en hier kan ik op de juiste MP wel oc'en.
Hoe kan dit? moet ik andere bruggen verbinden???

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Door de L1 te verbinden kan je dus in de bios je MP veranderen. dus 8x133 = 1064 of 9x133 = 1200 ( wat je makkelijk kan halen ). Wil je MP op je cpu veranderen dan moet je de L3 en L4 en L6 brug veranderen.
en 1.8 v voor een ghz is te hoog. zet het op 1.75. Maar zodra je op 133mhz bus wilt werken kost het meer power en zal je het moeten verhogen naar 1.85v. hieronder nog die lijst.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/pwan/AMD.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Chello200 op 01-01-2003 22:38 ]

dikzak

• naftebakje
Ik heb de L1 bridges verbonden, en het probleem is nu net dat hij geen hogere MP's wil (vastloper bij booten).
Standaart loopt hij op 133.
Edit: is die lijst voor 100 of 133 Mhz processors???

[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 01-01-2003 22:45 . Reden: toevoegsel ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10
Het zou logischer zijn om je MP lager te zetten en je FSB hoger, als je je MP gaat verhogen en je FSB gaat verlagen krijg je alleen maar prestatie verlies ipv winst.

Verwijderd

naftebakje schreef op 01 January 2003 @ 22:43:
Ik heb de L1 bridges verbonden, en het probleem is nu net dat hij geen hogere MP's wil (vastloper bij booten).
Standaart loopt hij op 133.
Edit: is die lijst voor 100 of 133 Mhz processors???
Maakt niet uit, dit zijn gewoon de bruggen die horen bij het type processor dat links staat.

• naftebakje
The_Dart schreef op 02 January 2003 @ 12:07:
Het zou logischer zijn om je MP lager te zetten en je FSB hoger, als je je MP gaat verhogen en je FSB gaat verlagen krijg je alleen maar prestatie verlies ipv winst.
Ik heb het max van de FSB bereikt, en wil de MP een stapje verhogen. De computer wil echter niet volledig booten, zelfs al staat hij eigenlijk underclocked, als de MP van 7.5x naar 8x verzet is. Dit begrijp ik niet, warmte (35°C), voltage (1.8V) en FSB te hoog (100 ipv. 133) kan geen probleem zijn.
Waar ligt het probleem dan wel?????

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10
naftebakje schreef op 02 January 2003 @ 14:55:
[...]

Ik heb het max van de FSB bereikt, en wil de MP een stapje verhogen. De computer wil echter niet volledig booten, zelfs al staat hij eigenlijk underclocked, als de MP van 7.5x naar 8x verzet is. Dit begrijp ik niet, warmte (35°C), voltage (1.8V) en FSB te hoog (100 ipv. 133) kan geen probleem zijn.
Waar ligt het probleem dan wel?????
Dan lijkt het me waarschijnlijk dat de Unlock toch niet goed is gegaan hoe dan ook. :?

• naftebakje
OK, dan doe ik die unlock nog wel eens.
*ik dacht toch dat ik het goed deed, niet hard genoeg geduwd op potlood misschien*

Wel, dank iedereen, slotje?

Pagina: 1