Toon posts:

[XP] Documents and Settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het folder Documents and Settings op Windows XP Pro staan drie mappen: All Users, Default User en Dogan.

Ik gebruik mijn PC alleen zelf en er zijn geen andere gebruikers die gebruik (zullen) maken van mijn PC. Daarom vind ik de extra mappen overbodig.
Daar zou ik nog wel mee kunnen leven, ware het niet dat nieuwe programma's telkens verspreid over deze mappen worden geïnstalleerd.

Hoe kan ik mijn Windows zo instellen dat alles in één map terecht komt? Bijvoorbeeld All Users.
En is het wel mogelijk om de ander mappen te verwijderen in XP Pro?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je als administrator de dingen installeerd dan zullen de snelkoppelingen wel bij iedereen in de mappen komen, bij mij is dat iig zo.

Je kunt voor de rest die mappen wel weggooien maar houd er rekening mee dat de andere profielen verwachten dat deze mappen aanwezig zijn. Ik zou het niet doen dus.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet het gewoon in te stellen zijn dat bij een installatie van een nieuw programma deze in map x of map All Users word geinstalleerd. Zoals je bijv. ook de locatie van alle Temp-files via Evironment Variables kunt bepalen.

Maar hoe en waar?
Wie kan me helpen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat ligt volgens mij meer aan de installers dan aan de env. vars van Windows. Je zou kunnen proberen om in je register te zoeken naar 'Documents and Settings' en kijken of je zegmaar C:\Docs and settings\{username} kan vervangen door C:\Docs and Settings\All Users of \{jouw username}, maar ik zie het nut er niet van in :P XP is multi user en blijft multi user.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt. XP is en blijft multi-user. Maar het is toch fijn om als solo-user orde in de chaos te kunnen brengen. Dat bijv. nieuwe programma's zich verspreid over twee verschillende start menus installeren is voor mij teveel willekeur.

Ik wil rust en orde ... :-)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 10:44:
Ja, dat klopt. XP is en blijft multi-user. Maar het is toch fijn om als solo-user orde in de chaos te kunnen brengen. Dat bijv. nieuwe programma's zich verspreid over twee verschillende start menus installeren is voor mij teveel willekeur.

Ik wil rust en orde ... :-)
als je ze installeert onder jouw account komen alleen de shortcuts bij all users te staan en staan ze ook allemaal bij jou. dus wat is het probleem? die map is misschien een paar kbtjes

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
G33RT schreef op 03 januari 2003 @ 10:51:
[...]
als je ze installeert onder jouw account komen alleen de shortcuts bij all users te staan en staan ze ook allemaal bij jou. dus wat is het probleem? die map is misschien een paar kbtjes
En zelfs al zou een gedeelte in de All Users map en een gedeelte in de Dogan map (ervanuitgaande dat je XP username Dogan is) terecht komen, dan nog staan ze allemaal gewoon in jouw start menu...

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:15
Uit eigen ervaring:
Je mag alle mappen met dos eruit verwijderen, laat wel ‘Dogan’ èn ‘all users’ staan.
Vorig jaar had ik alles behalve mijn eigen map gewoon gewist (als je zo iets probeert, weet je wat het zal geven, dacht ik), ook 'all users' verwijderd. Bij het opnieuw opstarten maakt hij dan wel zelf terug ‘all users’ aan, en al de overige submappen naast (bij jou) Dogan blijven weg maar dan mis je in je eigen map sommige linken (o.a. naar systeemherstel!)
Je mag dus èlke submap wissen behalve die twee. (let wel: stand alone computer en je bent enig gebruiker!)

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-XP blijkt een mogelijkheid te hebben om zelf de diverse koppelingen toe te wijzen naar de gewenste systeemmappen. :)
Pagina: 1