[XP] Crash na BIOS update nforce2

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb vanmiddag mijn machientje omgebouwd. Nforce2 mobo (Chaintech 7njs) en Corsair XMS3200 C2 derin. WinXP opnieuw geinstalled, allemaal prima. Vanavond dacht ik, nog eff de nieuwste BIOS erop knallen. Die standaard BIOS ondersteunt nog geen aangepaste AGP snelheid en multiplier selection. Ik die BIOS update uitgevoerd, PC opnieuw gestart, en toen crashte WinXP. Ik krijg niet eens het opstart scherm te zien, alleen een blauw scherm met de melding dat ik maar eens moet gaan controleren of mijn HDD niet stuk ofzo. Eronder staat de foutmelding: STOP <veel hexcodes>

Iemand ideeen hoe ik dit op kan lossen? Heeft die BIOS update iets aan me HDD vernaggelt ofzo?

[edit] Ik zat zelf te denken om de WinXP repair te gebruiken. Weet iemand wat dat precies met je install doet? Drivers en geinstalleerde progs enzo?

[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 01-01-2003 22:25 ]

• zneek
Niemand? Nog nooit iemand dit meegemaakt? Zo'n blauw scherm?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zneek schreef op 01 januari 2003 @ 23:20:
Niemand? Nog nooit iemand dit meegemaakt? Zo'n blauw scherm?

Zou je niet na 1 uur je topic al willen kicken, zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done
Maar aan:
Eronder staat de foutmelding: STOP
hebben we helemaal niets. Juist die hexcodes zijn interessant.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• zneek
Die STOP is niet interessant. Het feit dat ie het doet na een BIOS update vind ik interessant. En dat ie verder helemaal NIKS meer doet. Geen veilig modus, nada noppes.

[edit] En ik kan die STOP niet meer terug vinden, aangezien ik opnieuw aan het installen ben. Tegelijk ook de reden dat ik kickte. Ik zat te wachten op antwoord. Maar goed, reinstall, dus MODJES, gooi deze maar dicht.

[ Voor 40% gewijzigd door zneek op 01-01-2003 23:23 ]

Verwijderd

xp wil wel eens problemen maken met een nieuw mobo.. al 2x gehad.. herinstallatie was de enige oplossing.. ws. heeft die biosupdate hetzelfde effect op xp (te veel verschil met het origineel)