[nView] DivX afspelen op tv en bv internetten op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:18
Ik ben helemaal blij met mijn Ti4200 van CLub 3D, maar ik ben nieuw met nView. Ik heb geprobeerd wat te zoeken op Google en dit forum, maar ik verzuip in topics.

Ik wil graag een divX-je met BSPlayer laten afspelen, dat door mijn tv-out laten gaan en mijn vriendin in de woonkamer te laten genieten van een filmpje, terwijl ik in een andere kamer gewoon lekker asp kan scripten ofzo. nView werkt leuk, maar ik krijg het niet gesplitst. Heeft iemand voor mij tips of iets goed om te lezen?

And Bob's your uncle ...

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10

Eboman

Ondertitel

Wat je wil gebruiken van Nview is overlay, kijk even in de tv-out FAQ voor de mogelijkheden.
Alleen weet ik niet wat er gebeurd als je de focus legt op een ander programma dan BSplayer.

De grote tv-out FAQ

[ Voor 14% gewijzigd door Eboman op 01-01-2003 22:28 ]

Signature

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
De TV als Primary display zetten ;)

En Bureaublad uitrekken ;)

Klaar :)

• Scharnout
Eboman schreef op 01 januari 2003 @ 22:23:
Wat je wil gebruiken van Nview is overlay, kijk even in de tv-out FAQ voor de mogelijkheden.
Alleen weet ik niet wat er gebeurd als je de focus legt op een ander programma dan BSplayer.

De grote tv-out FAQ
Kijk dat bedoel ik :) Mijn dank is enorm!

And Bob's your uncle ...

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04
Je moet gewoon bij overlay-kleuren beheren volledig scherm-apparaat op secundair beeldscherm zetten.
Dan speelt ie de film gewoon fullscreen af op de tv en ken jij lekker op je beeldschermpje werken.

Verwijderd

ik heb een oplossing voor je en volgens mij is dat het beste tot nu toe.
Er is een product op de markt die het mogelijk maakt om draadloos video/audio signaal te versturen doormiddel van een zender en ontvanger.
je kunt je pc ,hifiset,tv,video bedienen met een universale afstandsbediening die ook een mogelijksfunctie heeft om ook als remote controle mouse te fungeren.
Dus je kunt je divx filmpjes kijken, mp3 luisteren of je e-mail checken op de tv.

zoek op de site naar dvd anywhere set (prijs is 179 euro)
hier heb je de link:
http://www.marmitek.com/

veel plezier

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 00:03:
Er is een product op de markt die het mogelijk maakt om draadloos video/audio signaal te versturen doormiddel van een zender en ontvanger.
je kunt je pc ,hifiset,tv,video bedienen met een universale afstandsbediening die ook een mogelijksfunctie heeft om ook als remote controle mouse te fungeren.
Dus je kunt je divx filmpjes kijken, mp3 luisteren of je e-mail checken op de tv.

zoek op de site naar dvd anywhere set (prijs is 179 euro)
hier heb je de link:
http://www.marmitek.com/

veel plezier
tja, allemaal leuk en aardig maar probeer eerst eens te lezen voordat je wat in het wildeweg begint te blaten

Verwijderd

Zie de post van Fraggler: met de overlay functie (naar de TV, welke bijvoorbeeld de secundaire monitor is), wordt dit automatisch gedaan. De reguliere 'output'-window van bijvoorbeeld BSplayer blijf je wel zien op je desktop, maar kan je minimizen. Zelf heb ik de S/PDIF-out van mijn geluidskaart richting de AV-receiver voor onvervalst geluid (reden: 10 meter gewone Cinch-audio kabel is nogal wat).

Ikzelf heb één probleem (mbt ondertiteling):

- Als ik de output-window van bijvoorbeeld BSplayer op de TV zet, dan zie ik wel ondertiteling (dank zij een één of ander filter).
- Maak ik gebruik van de genoemde overlay (nView) zoals Fraggler zei, dan heb ik de ondertiteling niet meer op tv.

Rara... wat is hier de oplossing voor, want dit was niet wat ik in gedachten had en het is ook niet te vinden in de FAQ.

Thanks,
EiSl

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 09:09:
Zelf heb ik de S/PDIF-out van mijn geluidskaart richting de AV-receiver voor onvervalst geluid (reden: 10 meter gewone Cinch-audio kabel is nogal wat).
Valt wel mee. Heb hier 15m en dat is goed te doen.
- Maak ik gebruik van de genoemde overlay (nView) zoals Fraggler zei, dan heb ik de ondertiteling niet meer op tv.
Reden is heel simpel, de ondertiteling wordt niet in de overlay geplaatst, en dus ook niet op TV (aangezien alleen het beeld op de video-overlay wordt getoond).
Je zult dus moeten zoeken naar een tool die de subs bovenop de overlay zet.

Verwijderd

probeer eens zoomplayer die gebruik ik ook isw met een r9700 en tvout. Ik kan dan gewoon op de ene monitor werken en op de andere internetten.

• Scharnout
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 00:03:
veel plezier
Bedankt voor je moeite maar die heb ik al een jaartje of 3 :) Eerst lezen dan blaten :)

Maar tis al opgelost hoor...

And Bob's your uncle ...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ondertiteling in de overlay:
http://vobsub.edensrising.com/vobsub.php

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb
Pagina: 1