Toon posts:

GeForce kaart welke Fabrikant is het nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu toch al een tijd met een vaag gevoel over mijn videokaart dit vanwege OpenGl drivers en videodrivers.

Het volgende is tot nu toe bekend, ik heb een Geforce2 MX/MX400 {64Mb} kaart bij de machine bijgeleverd gekregen (dus geinstalleerd) verder een CD met Winfast 3D Graphic series version 5.4 P/N Y0200205 drivers met een firmanaam van Leadtek erop. Nu ga ik eens kijken in de eigenschappen van de videokaart en daar krijg ik te zien Fabrikant NVIDIA BIOS versie 3.11.01.30. Nu heb ik het probleem dat ik bij nvidia drivers heb gedownload met een versie nummer van 41.09........ , maar als ik die installeer werken de meeste games on-line beroerd. Ga ik naar de leadtek site voor drivers vind ik een serienummers van 31.00 voor deze kaart.

De vraag is waar moet ik me nu aanhouden vanwege de drivers voor deze kaart, want zoals ik het zie heeft elke firma zijn eigen Geforce en drivers voor dezelfde chipset. In het verleden (2maanden) heeft mijn zoon van nvidia drivers gedownload en geinstalleerd. Toen werkte de boel niet meer en ik zei tegen hem "je moet ook de leadtek drivers downloaden, want daar komt de kaart vandaan" nu werkt dus nergens meer een Game die OpenGL gebruikt. 8)7

Wie kan ons nu eens even goed op weg helpen, want het bomen woud is wel erg dicht geworden. 8)7

In een ander Topic hoorde ik over detonator drivers van Nvidia, maar zag ze nergens op Leadtek

Win XPHome, AMD1800XP , Epox 8KHA+ , 512Mb en videokaart van Leadtek

Verwijderd

1 tip sowieso, verwijder eerst de oude drivers voordat je nieuwe installeerd. Anders kan je soms 2 dingen door mekaar heen krijgen en dat kan problemen opleveren.

Verwijderd

Nvidia bedenkt de Geforces, Nvidia maakt ook drivers die op ALLE geforce kaarten horen te werken en Detenator = driver . Ze staan gewoon op www.nvidia.com

Als die drivers niet goed werken kun je gewoon die van de fabrikant gebruiken, als je al eens eerder nvidia drivers hebt geinstalleerd hebt is het verstandig om detenator destroyer te gebruiken voor je nieuwe installeert.

Verwijderd

De detonator drivers zouden inderdaad gewoon moeten werken, die zijn op alle nvidia kaarten toepasbaar. Ga anders eens naar www.guru3d.com daar hebben ze echt een lijst met alle drivers die de revue hebben gepasseerd en er is vast wel een versienummer die stabiel is bij jullie. Ik geloof dat ik erg tevreden was met de 40.72 en de 31.42 drivers... Probeer er een paar uit zou ik zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
1 tip sowieso, verwijder eerst de oude drivers voordat je nieuwe installeerd. Anders kan je soms 2 dingen door mekaar heen krijgen en dat kan problemen opleveren.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat zoonlief de nvidia drivers gewoon over de cd-drivers van leadtek heeft geinstalleerd want lezen is niet bepaald zijn sterkste kant en computers al helemaal niet :( "Hij denkt dat hij het weet" :( en Pa zit nu met de rotzooi :( en niet werkende spellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 22:32 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Het is al een redelijk oud beestje, om vervolgens de laatste detonaters erover te gooien (da's die 41.09 ;)) gaat niet altijd goed :)

Probeer eerst alle drivers te uninstallen, bijvoorbeeld met detonatordestroyer, daarna bij het opnieuw opstarten niet de standaart drivers laten installeren maar een detonator van rond versie 30 erop zetten. Probeer een paar versie's, en als het daarna nog niet wil gewoon de standaart meegeleverde drivers

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
nVidia maakt enkel zogenaamde reference drivers, net zoals nVidia (die de chip ontwerpt) een reference design maakt voor de kaart, de meeste fabrikanten nemen dit ontwerp bijna volledig over en zodoende werken de drivers van nVidia dus op alle kaarten
de drivers van de fabrikant zelf hebben af en toe gewoon een extra tabblad met wat meer functies, iets andere layout, niet echt schokkend

aangezien de geforce2 toch al een ouder model is, is het dus beter om een oudere driver te nemen van de 2x.xx reeks of van de 30.xx reeks, de 4x.xx zijn echt bedoelt voor de GF4, daar ga je geen winst meer mee maken

vroeger ging upgraden over het algemeen redelijk goed, maar om naar de 4x.xx te upgraden moet je echt de oude drivers uninstallen

dat het bios van nVidia zelf is wijst er alleen maar op dat de fabrikant weinig heeft gewijzigt aan het reference model van nVidia, en daar moet je dus niet echt naar kijken :)

drivers uninstallen en reinstallen en kijken wat er gebeurd, het MOET werken met de nVidia drivers, maar misschien is der een conflict ontstaan door de driverwissel

Verwijderd

Topicstarter
is het dus beter om een oudere driver te nemen van de 2x.xx reeks of van de 30.xx reeks, de 4x.xx zijn echt bedoelt voor de GF4, daar ga je geen winst meer mee maken
Aha, dus dat zou in kunnen houden dat ik van Leadtek de laatste drivers voor Geforce2 MX/MX400 zou kunnen gebruiken, want die staan daar als 31.00 te boek.

Nu dan zullen we morgen eens kijken, en ff checken of de detonator destroyer ook op XP wil werken want anders hebben we daar weer een probleem mee. 8)7

Verwijderd

hou het maar gewoon bij de iets oudere drivers inderdaad! die zijn het meest geschikt voor jullie kaart!!!

en denk eraan dat je de oude drivers er eerst zorgvuldig afgooit! want zo kun je veel problemen verkomen!! (spreek uit ervaring) :)

Verwijderd

zorg dat je met detonator destroyer ( even zoeken @ google B) ) ff de huidige drivers weggooit, en installeer daarna de 23.11 drivers. Deze zijn in de meeste gevallen de snelste drivers voor de NV1X serie, waaronder jouw geforcecje ook valt.
Pagina: 1