Toon posts:

Wat is er met mijn sys?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon xp 1900+ een asus a7n8x deluxe 2x 256 mb 266 ddr geheugen.
Als ik mijn systeem wil overklokken dan krijg ik bij fsb 140 al een onstabiel systeem.
Wat is er aan de hand?

Verwijderd

Dan kan hij die fsb niet aan he :) Dan moet je wat lager gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me logisch ja 8)7 , maar ligt het nu aan mijn geheugen, want dan koop ik wel een paar reepjes ocz dual optimized geheugen. :9~

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat er aan de hand is dat je niet weet hoe je eigenlijk moet overclocken anders had je deze vraag niet hoeven stellen

Verwijderd

Hey roelo, lees deze eens als je gaat overklocken Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

/welkom op GoT btw :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 21:55 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

't kan zijn dat je FSB het niet aankan.. Het kan zijn dat je je voltage hoger moet maken, het kan zijn dat je je north-bridge beter moet koelen, het kan je geheugen zijn, het kan een ander component in je pc zijn wat die hoge FSB niet aankan...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik mijn north-bridge beter moet koelen dat snap ik niet want ik draai maar ik zit maar iets boven de normale snelheid en hij wordt door eeen grote rip wel goed gekoeld

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

groot wil niet altijd wat zeggen. Ik ken mensen die hebben een koeler op hun Northbridge hangen die evengroot is als mijn CPU heatsink, en die toch een warmere northbridge hebben dan ik, met een minuscuul koelertje...

Maar wat heb je verder aan hardware in je kast hangen (insteekkaarten) want het zou best eens kunnen dat je een instabiel sys krijgt omdat je PCI clock nu te hoog is... of misschien toch het voltage omhoog zetten... LET OP!!! voltage opschroeven is een HELE makkelijke manier op HEEL SNEL je CPU DOOD te laten gaan... en met een beetje pech je MoBo ook :X

BTW: welkom op GoT

Launching containers into space

Verwijderd

wat heb je eigenlijk al allemaal geprobeert voor hem stabiel te krijgen???? hoe staan je geheugen timing??? wat voor geheugen gebruik je??

als je ons geen info geeft, althans niet veel, kunnen we je ook niet optimaal helpen!!!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

apen-nootjes schreef op 01 januari 2003 @ 21:59:
't kan zijn dat je FSB het niet aankan..
Huh? :p

De FSB kan een FSB van 140 Mhz niet aan :Y)

Verwijderd

Whieee schreef op 02 January 2003 @ 00:31:
groot wil niet altijd wat zeggen. Ik ken mensen die hebben een koeler op hun Northbridge hangen die evengroot is als mijn CPU heatsink, en die toch een warmere northbridge hebben dan ik, met een minuscuul koelertje...

Maar wat heb je verder aan hardware in je kast hangen (insteekkaarten) want het zou best eens kunnen dat je een instabiel sys krijgt omdat je PCI clock nu te hoog is... of misschien toch het voltage omhoog zetten... LET OP!!! voltage opschroeven is een HELE makkelijke manier op HEEL SNEL je CPU DOOD te laten gaan... en met een beetje pech je MoBo ook :X

BTW: welkom op GoT
Je kan het ook overdrijven, als je gewoon in de bios het voltage omhoog haalt dan kan het vrij weinig kwaad tenzij je em echt een lange tijd op dat voltage blijft draaien en je temp echt enorm hoog wordt.

Als je een voltmod doet dan kan het natuurlijk wel fout gaan...

Het is jammer dat AMD het zo makkelijk heeft gemaakt de boel over te clocken want sindsdien zit het vol met n00bs die ook maar wat aanfrotten..... NOFI

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 02:41 ]

Verwijderd

FAQ/Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.