Stille cd-rom drive nodig

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02
Omdat mijn cheapo-nameless nogal kieskeurig is op het gebied van CD's lezen (lees op 42 speed gebakken CD-R's) wil ik morgen een nieuwe halen, maar wel eentje die niet zo lawaaierig is...

Ik heb al in de search gegeken, en daar staan de volgende merken:

-TEAC
-Philips
-Kenwood (duur?)
-Asus

-Aopen???

Maar ik lees steeds van die tegenstrijdige reactie's over de geluidsproductie, dus wie kan mij helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnienerd op 01-01-2003 21:30 . Reden: $reden_van_edit ]

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 15:16
je koopt toch geen cd-rom drive meer?? koop een DVD-speler of een writer

specs

• Vinnienerd
twopack schreef op 01 januari 2003 @ 21:15:
je koopt toch geen cd-rom drive meer?? koop een DVD-speler of een writer
OMG 8)7

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 16:54

Slein

NERD

Ik weet niet of het geldt voor alle AOpens, maar hier staat een AOpen die echt een takkeherrie maakt.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Slein schreef op 01 januari 2003 @ 21:19:
Ik weet niet of het geldt voor alle AOpens, maar hier staat een AOpen die echt een takkeherrie maakt.
kan ik bevestigen, ik heb meerdere Aopens in handen gehad, ze maken allemaal een hoop herrie! (echt heel veel!)

kheb hier ook een pioneer in gebruik (overigens wel een DVD speler maar toch) die is wel fijn stil (slotloader trouwens)

A wise man's life is based around fuck you

• Vinnienerd
Slein schreef op 01 januari 2003 @ 21:19:
Hoeveel speed issie? 52x?

Verwijderd

Er bestaat een programma dat zeer veel types cd en dvd spelers softwarematig kan vertragen en zo de drive een pak stiller maakt.

http://www.cd-bremse.de/

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:48
een teac 40speed is een heel degelijk ding van binnen, stevige constructie en goede trillingsdemping. Ik heb een 2de bak staan met zo'n drive erin en t is geen lawaaimaker, maar geruisloos issie nou ook weer niet.

[ Voor 43% gewijzigd door P5ycho op 01-01-2003 21:32 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

ik heb idd ook een aopen gehad, een 48x maar die maakt inderdaad een takkeherrie, btw khen nu ook zon pioneer dvdspeler zonder laatje, maar die is ook niet erug stil.

Maar, kheb hier ook een liteon 12x10x32x in mn pc die ik ook veel als cdromspeler gebruik voor divx films want die is wel stil! helaas zijn die dingen er nieuw niet meer, maar je kunt naar zon ding gebruikt kijken.

[Edit]

die aopen gevallen willen ook nog wel eens cdr en cdrw's weigeren of compleet instorten als je on the fly aan het kopieren bent, ik dacht eerst dat het aan de speler lag en heb hem laten omruilen, maar die deed hetzelfde en mn baas zei dat het een kwaal was

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 21:34 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou voor philips gaan..

die zijn niet lawaierig.. alleen als ze moeten afremmen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

zijn er eigenlijk wel (echt) stille cd/dvd/-spelers? ik heb er een van compaq, LG, Lite-on en a-open, waarvan ze allemaal een takkeherrie maken. (De LG en Aopen zijn kapot)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Kenwood had een true-x drive, draaide in feite maar op 6x oid maar las wel met een stuk of 6 lasers tegelijk :7

Dát is stil. Dingetje kon niet helemaal perfect overweg met sommige cd-r's of cd-rw's, maar stil en snel...

Anders is het ook wellicht een aardig plan om een oude cd-drive te kopen. Zelfs op een quad speed kun je met gemak DivX afspelen. Sja, als je programma's wil installen is het weer wat anders, maar toch. Da's een afweging... Je kunt ook gewoon een moderne drive kopen en die met software op 12x ofzo laten werken, ook heel stil.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb zelf een tijd geleden 2 toshiba's besteld ( 2001), ik koos deze drives meer om hun "subchannel data" lees capability dan om het geluid, maar ze zijn érg stil, je hoort enkel de lees unit als hij zich verplaatst, maar je hoort de cd's niet lopen, alleen bij het opspinnen heel lichtjes, maar ik weet de typenr's zo niet 123 uit het hoofd.

Verwijderd

Omdat mijn cheapo-nameless nogal kieskeurig is op het gebied van CD's lezen (lees op 42 speed gebakken CD-R's) [...]
Dan valt Kenwood TrueX gelijk af. Doordat de laser in zessen gedeelt wordt, neemt de gevoeligheid af, en zijn die krengen eigenlijk alleen geschikt voor originelen. (ze hadden eigenlijk een 3 of 4 splitter moeten gebruiken, en wel met een laser die goed zijn power kan bijstellen, maarja...)

Als het gaat om CDR's zou ik persoonlijk voor Toshiba, Plextor en Asus kiezen.
De Asus CD-S520 52x heb ik, en alhoewel hij niet geluidloos is vindt ik hem beter te verdragen als m'n (overleden) Aopen CD-948E 48x. Lite-on is over het algemeen ook toegespitst op snelheid en niet op stilte net als de vele vage Taiwan merken zoals Afreey, Artec, Aashima etc weet ik uit ervaring.

Teac (tesamen met Toshiba), lees ik wel eens over met name in verband met (game/audio)copierbeveiligingen, maar voor die toepassing is eigenlijk geen enkel merk koning, omdat dan weer de ene, dan weer de andere beveiliging makkelijker gaat. Alternatief, vooral als audioCD(r)'s een issue is zou de Plextor PXW40T (Plextor UltraPlex 40 Max SCSI) een goede optie zijn (geweest) alhoewel hedendaagse spelers hem aan het inhalen zijn (qua snelheid maar niet qua DAE-kwaliteit).

Neem eens een kijkje op CD-Speed 2000 alwaar je een overzicht kan vinden van snelheidstesten en meningen over de meeste drives o.a. over de geluidsproductie. Even daar kijkend vind ik de Asus DVD-E616 er smakelijk uitzien. Jammer alleen dat er nog geen opinions gepost zijn. Als stille drive met goede leesprestaties (RAW/Subchannels) vind ik de Toshiba SD-M1502 eruit springen op CD-Speed 2000.

ref: CD-Speed 2000 / alt. url / alt. url 2
Anders is het ook wellicht een aardig plan om een oude cd-drive te kopen. Zelfs op een quad speed kun je met gemak DivX afspelen.
Ik heb een 2x en 4x gehad en daarop getest, maar in verband met leesfouten kun je beter een 8x drive gebruiken, dan heb je nog een beetje marge en heb je meer kans dat hij ook CDRW's leest.

Overigens bestaan er velerlij snelheidsprogramma's om de CD/DVD drives stiller te laten lopen (NeroDriveSpeed, CDBremse voor Windows - CDSpeed voor Linux etc). Dus puur voor stilte tijdens een film hoef je niets te kopen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 06:09 . Reden: reactie op medeposters ]

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 05:51:
*een boel nuttige informatie _/-\o_ *
Tsja ik kan niet anders zeggen :)

Als het trouwens een AOpen 52× wordt of überhaupt iets wat sneller is dan 48×, raad ik het absoluut niet af om CD-Bremse, cd-speed oid te installeren en hem op maximaal 40× te locken, omdat snelheden hoger dan 48× niet gezond zijn voor cd's (heb ik hier op GoT geleerd ja :P) en dat blijkt ook wel uit vele topics over uitééngespatte cd's (veelal AOpen trouwens (8>). Dan heeft het dus 2 doelen, en je maakt hem stiller en je vermindert dat risico :)

Wat twopack schreef in zijn reactie is btw ook wel waar, een dvd-speler is nauwelijks nog duurder dan een CD-ROM drive volgens mij en die leest ook nog eens op redelijke snelheden ipv die belachelijk hoge CD-ROM snelheden van tegenwoordig :{

Persoonlijk zou ik dus voor een DVD-drive gaan maar dat is aan jou :)

Hoi

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik heb er weinig last van hoor met mijn 72x Kenwood. Alleen van die goedkope cd's slikt ie nogal slecht. 40x philips 80 min pakt ie zonder problemen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:33
Asus.

Ik heb de 52x drive en ik heb nog nooit zo'n stille 52x meegemaakt.

Heb ze gehad van Aopen, Liteon, afreey, etc, maar geen een is zo stil als de Asus 52x.

De drive voelt ook heel degelijk aan, haalt goede DAE (Digital Audio Extraction) snelheden , en leest alles.

Echt een aanrader!

• Vinnienerd
Kheb een LG 52x gekocht...en hij is stil...zelfs nog op 52x (relatief stil dan)

• honey
  • Laatst online: 15:16
Een DVD-lezer is dus het meest handig op dit moment. De beste keuze is dan de Asus DVD-E616. Heb ik dat goed begrepen? Geluid is ook voor mij belangrijk, net als prestatie.
Pagina: 1