• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik zit met een gigantisch probleem, die ga ik nu proberen uit te leggen. In de search en op google.nl heb ik helaas niets kunnen vinden.

Het zit namelijk zo, ik woon in een studenten huis. M'n buurman en ik hebben beiden een vaste telefoon aansluiting. Hij heeft adsl van mxstream over zijn lijn, ik heb adsl van bbnet over mijn lijn.

In de meterkast (begaandegrond), komt de telefoonlijn binnen, er hangt een klein kastje van ptt (nu uiteraard kpn). Daar komt 1 dikke kabel binnen, uit die dikke kabel komen vier kleine kabeltjes, die zitten in dat kastje vastgeschroeft. Via dat kastje gaat er een kabeltje omhoog, de rode en blauwe draad zijn aangesloten op de binnenkomende rode en blauwe (twee van de vier worden dus niet gebruikt). Op een gegeven moment komen der een witte en een blauwe kabel bij, die zijn met plakband er bij geplakt ofzo (heel rommelig, mar volgens m'n huisbaasin heeft kpn dat gedaan). Waar die witte en blauwe kabeltjes vandaan komen weet ik niet.

Afijn, het vieraderige kabeltje loopt 1 verdieping naar boven, hier hangt een kastje waar deze in twee'en wordt gesplitst, 1 kabel naar mijn kamer en 1 naar die van m'n buurman.

Dit werkte altijd prima, hij had keurig telefoon + adsl, ik had keurig telefoon en brak internet. Omdat mijn kabel (door vorige bewooners) verknipt was, op ongeveer 4 stukken, besloot ik -en op aanraden van bbnet- m'n kabel te vernieuwen. Dit had ik gedaan.

Onder tussen is m'n buurman voor drie weken op vakantie gegaan, ik had alles (dat dacht ik in ieder geval) weer goed aangesloten. M'n internet werkte een stuk beter, en had prima telefoon. (was blij :))

Afgelopen maandag kwam m'n buurman weer terug van vankantie, en klaagte dat hij geen telefoon meer had. Had dus niet goed meer aangesloten in dat kastje. Ik sluit een kabeltje puur op de gok aan, en hij heeft weer telefoon + internet. Ik ga achter m'n eigen pc zitten, is mijn internet weg, de lijn is niet meer sync, telefoon heb ik nog wel gewoon.

Inmiddels is m'n buurman gaan slapen, volgende ochtend meldt hij dat er iets niet goed is gegaan, want als hij belt, belt ie met MIJN telefoon nummer. Als hij dan belt krijgt ie de melding dat het gekozen nummer niet in gebruik is. Als ik dan m'n telefoon oppak, krijg ik de voicemail van diegene die hij heeft gebelt. Als ik het kabeltje dat ik puur op de gok aan had gesloten los maak, heb ik gewoon weer internet, maar heeft hij nix meer.

Er zit dus iets heeeeeel erg fout in dat split kastje. Ik heb al heel veel manieren van aansluiten geprobeerd, maar 't mag niet baten. Ik wil er toch wat aan doen, maar zoals ik al zei kon ik hierover nergens info zoeken op internet.

Samenvatting:

er gaat 1 kabel omhoog, die wordt gesplitst naar m'n buurman en mij. M'n buurman heeft gewoon internet (via mxstream), maar als hij belt, belt ie met mijn nummer waar dus eigenlijk bbnet op zit.

Mijn vraag is, hoe kan ik uit vinden hoe 't aangesloten moet worden, of moet ik iemand van kpn laten komen omdat ik het gewoon gigantisch heb lopen verpesten.

???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

teken het eens ........

compleet met jouw en zijn adsl splitter en al de details+opschriften(dus functie) van kastjes die je kunt vinden

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 01-01-2003 21:39 ]

Iperf

Verwijderd

Ik zou gewoon twee nieuwe kabels trekken vanaf het isra punt. Een voor jou en een voor je buurman. Test even op het isra punt welke van de aderparen van jou is....

• Sa1
fish schreef op 01 January 2003 @ 21:37:
teken het eens ........

compleet met jouw en zijn adsl splitter en al de details+opschriften(dus functie) van kastjes die je kunt vinden
Ga ik morgen doen :x, moet nu weg, had gehoopt dat dit voldoende was, maar .. k ga morgen lekker tekenen :)

• Sa1
Sa1 schreef op 01 januari 2003 @ 22:15:
[...]

Ga ik morgen doen :x, moet nu weg, had gehoopt dat dit voldoende was, maar .. k ga morgen lekker tekenen :)
Nou, ik heb echt m'n best gedaan, maar het is zo verschrikkelijk onduidelijk met de webcam die ik tot mijn beschikking heb.

Helaas, ik huur wel iemand van kpn in, iig bedankt allemaal

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 09:36
Sa1 schreef op 03 January 2003 @ 11:46:
[...]

Nou, ik heb echt m'n best gedaan, maar het is zo verschrikkelijk onduidelijk met de webcam die ik tot mijn beschikking heb.

Helaas, ik huur wel iemand van kpn in, iig bedankt allemaal
Sinds wanneer teken je met een webcam? Heb je geen MS Paint?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 15:10
Hij denkt zeker dat ie het moet filmen 8)7 |:(

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 16:14

cue

HAHA...

Pak paint eens en teken het anders :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zo te horen ziet het erg allemaal erg klote uit.
Mocht je niet al iemand van kpn ingehuurd hebben, dan zal ik nog even proberen je te helpen.

Als ik je verhaal goed begrijp komt er het volgende binnen in jou huis:
2 analoge lijnen, 1 daarop met mxstream (line sharing) en 1 met bbned (ook line sharing).

Ik denk zoiezo dat het het beste is om alles opnieuw aan te sluiten, want zoals ik je verhaal lees dan ben je daarmee alleen beter uit.

Zoiezo moet je eerst bepalen welke kabels van jou zijn en welke van je buurman, dit kan je doen door bij de dikke kabel die binnenkomt 1 voor 1 draadje los te trekken en dan vervolgens te kijken wat niet meer werkt. Ik denk dat dit opzich zo gedaan is.

Op dit moment schrijf je op wat van jou is en wat van je buurman (uiteraard), vervolgens kan je opnieuw een kabel aanleggen mijn tip is om een utp (evt. stp) cat5 kabel te gebruiken, je kan dan namelijk alle 8 aders gebruiken en het scheelt je het werk om 2 kabels omhoog te trekken.

Je moet dan gewoon zorgen dat het duidelijk gedeelt wordt bij het isra punt en dat je daarna alles omhoog laat gaan over die ene utp kabel.

Ik hoop dat je hier wat aan heb. Suc6 :Y)

• Sa1
De vader van m'n zwager bleek vroeger bij de PTT te hebben gewerkt en was vanmiddag langs gekomen. \o/, en ik had idd allemaal foto's gemaakt van al die kastjes.

Het bleek achteraf vrij simpel, maarjah, m'n internet valt nog steeds soms uit :(

Dit is de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pend/Telefoon/situatie.jpg

Er ligt idd nu een UTP kabel, alleen dan van 't splitter kastje ergens op de gang naar mijn kamer.

In de meter kast is het te rommelig om daar aan te komen, er is geen duidelijkheid uit op te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door Sa1 op 03-01-2003 18:15 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[HK MODUS]

toch die PISCS!!!!!!!!!!!!1111111

ff posten

[/HK MODUS]

Iperf

Pagina: 1