Toon posts:

Windows ziet 16MB videogeheugen ipv 64MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit TH7II Raid moederbord met daarop een Gainward GeForce2 Ti/450 Golden Sample videokaart (verdere specs in mijn sign...)

Nu heb ik het volgende probleem; als ik in Windows XP sp1 kijk, zie ik dat deze kaart maar 16mb heeft, terwijl dit in werkelijkheid 64mb moet zijn. Nu is dat niet zo erg, maar de videokaart werkt ook alsof ie maar 16mb is (veel trager dus)

Nu heb ik de volgende dingen al geprobeerd om het op te lossen:

- Oudere, wel WHQL gecertificeerde drivers gebruikt
- Nieuwere, BETA drivers gebruikt
- DirectX9 geuninstalled door middel van systeem herstel Windows XP
- Andere Nvidia videokaart (Sparkle GeForce4 MX440 64mb) geprobeerd
- Bios instellingen veranderd, t.a.v. de agp-sleuf.

Dit heeft echter allemaal niet geholpen, Windows blijf een videogeheugen van 16mb aangeven. Expert tool geeft echter wel 64mb geheugen aan.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geeft windows dus ook bij die andere videokaart 16 MB geheugen aan? En wanneer is dit probleem gekomen? Sinds de SP1 installatie of al langer? Om te checken of het aan de Windowsinstallatie ligt zou je een oude HD in je pc kunnen hangen en daar dan een verse installatie opzetten en dan weer testen.

Ook gelijk even de topictitel duidelijker gemaakt.

Verwijderd

En wat is je score bij 3dmark? Zo kunnen we echt even kijken of hij ook maar 16 mb's gebruikt.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

heb je het agp geheugen in je bios misschien ingesteld op 16?
zet het anders ff op 64 of op auto.

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 01-01-2003 21:19 ]

Verwijderd

probeer eens een demo van een willekeurig spel te downloaden dat minimaal 32mb videogeheugen nodig heeft en test daarmee, doet ie het zonder foutmeldingen, dan heeft windows het verkeerd (gebeurt wel meer)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik heb een soortgelijk probleem, ik heb een GF4ti4200 met 128MB, dikwijls geeft windows aan dat er 64MB op zit, maar ik heb ook al een paar keer gehad dat er maar 16 of 32MB gedetecteerd werd

gewoon heropstarten was soms al een oplossing, al dat testen kan je achterwege laten, uit ervaring weet ik, als dxdiag.exe zegt 16MB, dan gebruikt een game echt niet meer :(
bij mij blijkt het een conflict te zijn dus de detonater en de driver van mijn onboard promise controller, waarschijnlijk niet van toepassing bij jou
wat ik wel weet is, dat een aantal keer een driver un- en reinstallen van dezelfde driver helpt :? en dat het zich af en toe vanzelf oplost
voorlopig doet hij het dus goed (nu al een week of zo)
verschil is dat mijn kaart, die meestal 64 detecteerde, niet echt veel snelheidsverschil toont tov 128, bij jou zal dit wel anders zijn
Pagina: 1