Toon posts:

[Win2000] geen internet op 2e pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zelf Win2000
Mijn broertje draait winXP

we hebben allebei dezelfde werkgroep (WORKGROUP)
we hebben allebei dezelfde IP (ik: 192.168.1.100 hij:192.168.1.101)
Subnet is bij allebei 255.255.255.0
Op beide pc zijn de protocollen NetBeui en TCP/IP geïnstalleerd .

Ik wil geen route programma's het moet met windows delen kunnen (dus verwijs me niet door naar de FAQ, die heb ik gelezen en dat is niet de oplossing die ik zoek).

Ik zit al 2 uur lang te prutsen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kunnen jullie me helpen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 20:47:

Ik wil geen route programma's het moet met windows delen kunnen (dus verwijs me niet door naar de FAQ, die heb ik gelezen en dat is niet de oplossing die ik zoek).

:?
en wat is dit dan:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Oef ik heb geprobeerd met die NIC's aan hand van die FAQ alles aan de praat te krijgen maar het lukt gewoon niet. Wat moet ik dan doen?
Oh ja nog 1 ding:
Als ik inbel is het wachtwoord standaard fout, ook als ik het wijzig in de instellingen en dan op toepassen druk blijft het helemaal fout. Kan het hier ook aan liggen?

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Zet een router tussen je inet verbinding en je LAN (als je kabel of ADSl hebt).

Op allebei de Pc's de Def. GW aangeven als die v/d router.

En o ja: als je inbelpwd niet klopt is het altijd lastig om verbinding met je ISP te krijgen denk ik zo... :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
je hebt het heel leuk over FreeSCO in je faq, ik gebruik dat zelf ook en het bevalt prima, maar er is toch wel degelijk een nadeel aan, door de oude kernelversie waarop FreeSCO 0.2.7 (0.3.0 weet ik eigenlijk niet) gebaseerd is, is er met een bepaald soort pakket door de firewall te komen. Voor meer info moet je maar ff op het forum van Minddigger kijken en daar searchen op firewall :)

Ontopic:
Netbeui is in feite niet nodig, en al helemaal niet tussen 2 NT-gebaseerde Windows'en :)

Als je bij je TCP/IP settings van beide de pc's gewoon kiest om "Netbios over TCP/IP" te gebruiken (standaard staat bij XP op afhankelijk van DHCP, maar als je geen DHCP gebruikt moet je die dus zelf ff op "on" zetten bij je broertje :) ) dan moet dat goed werken :)

Netbeui zou ik btw niet verwijderen, het IPX protocol heeft deze nodig, alternatief is om gewoon het vinkje ervoor weg te halen op beide pc's :)

Deze informatie is misschien meer algemeen maar wellicht dat het ook wel invloed heeft op ICS :)

Hoi

Verwijderd

geen simpele dingetjes vergeten?? Zoals de Gateway bij je broertje op 101.. en je internetverbinding gedeeld??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 23:04:
Oh ja nog 1 ding:
Als ik inbel is het wachtwoord standaard fout, ook als ik het wijzig in de instellingen en dan op toepassen druk blijft het helemaal fout. Kan het hier ook aan liggen?
Hoe bedoel je: helemaal fout? Als je daarmee wil zeggen dat je opeens van 6 naar 20 sterretjes schiet: dat klopt :) Da's om te voorkomen dat ik kan zien dat je met 6 sterretjes QWERTY als pwd hebt ingesteld. :X
Ergo: krijg je wel verbinding met je "foute" password?

Wat de rest van je probleem betreft: tot hoe ver kom je?
Kan je pingen naar je eigen bak en een gateway van je provider?
Lukt dat al dan niet op IP en/of URL?
Geldt dat ook voor websites (gathering.tweakers.net = 213.239.154.36)?
Probeer eens een tracert vanaf de PC van je broertje naar een site van "buiten": meteen een fout is een DNS-probleem, als hij wel met een IP komt, kan je beter zien waar het mis kan gaan (en dan gok ik op het IP-forwarding van de server).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 23:04:
Oef ik heb geprobeerd met die NIC's aan hand van die FAQ alles aan de praat te krijgen maar het lukt gewoon niet. Wat moet ik dan doen?
Oh ja nog 1 ding:
Heb je in WinXP die wizard gedraaid? Die is echt :r ! Bij mij werkt het voor geen meter en ik kom daarna niet meer op internet. Mijn aanrader is een Proxy server te gaan draaien. AnalogX of Proxy+ zijn wel goeie spulletjes. O-)
Pagina: 1