Toon posts:

[W2K]Er bestaat een identieke naam in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus sinds een weekje ofzo de volgende melding bij het opstarten van mijn PC: Er bestaat een identieke naam in het netwerk. Als ik deze error wegklik werkt alles gewoon naar behoren.
Ik maak gebruik van kabelinternet via de Universiteit van Tilburg, op dit moment heb ik nog geen thuisnetwerk aangelegd. Als ik kijk bij computers in de nabijheid zie ik alleen mijn eigen pc. Ik kom de error tegen sinds ik een keer weer de laatste patches van WindowsUpdate downloade.
Kan iemand me vertellen waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je zit dus blijkbaar op een netwerk waar zich nog een pc met dezelfde naam bevindt ;)
Aangezien dat je internetaansluiting betreft moet je even een firewall oid installeren en op zijn minst file sharing uitzetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
een firewall heb ik wel (laatste versie ZoneAlarm). Filesharing has ik alleen aanstaan voor mijn "KazAa map".

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
hij bedoelt bij de eigenschappen van de internet-nic

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 20:48:
een firewall heb ik wel (laatste versie ZoneAlarm). Filesharing has ik alleen aanstaan voor mijn "KazAa map".
ik bedoel de filesharing van windows, niet kazaa oid ;)
maw check je netwerksettings, en als het je verder niet boeit, kan je ook de naam van je pc veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Optie internet delen is uitgeschakeld, is altijd zo geweest.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon de naam van pc wijzigen ...... in iets geks ofzo

Iperf

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 20:52:
Optie internet delen is uitgeschakeld, is altijd zo geweest.
:?

je snapt hem denk ik niet helemaal ;)

Als je twee netwerkkaarten in je bak hebt hangen, dan moet je "Microsoft bestanden en printers delen" ff uitvinken bij de netwerkkaart die aan het grote netwerk hangt :)

of... als je je kazaa downloads wilt blijven sharen gewoon je computernaam veranderen :)

[ Voor 13% gewijzigd door NoBody op 02-01-2003 10:33 ]

Hoi

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/filesharing.jpg

die verwijderen :/

edit:
Traag schreef op 02 januari 2003 @ 10:46:
[...]
Kruisje :?
edit:
Hmmm hij heeft gefixed :o
:o
Je hoeft dat niet in het topic te melden hoor, icq/irc gaat sneller en ook meteen minder rommel in topic ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Erkens op 02-01-2003 10:51 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Kruisje :?
edit:
Hmmm hij heeft gefixed :o

[ Voor 9% gewijzigd door Arno op 02-01-2003 10:46 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
computernaam ff veranderd :) En inderdaad, ik had het niet zo gedaan als in het plaatje hierboven uitgelegd. Thnx voor de info.
Pagina: 1