Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 14:14:
hmm niet overtuigd kijk eens naar de volgende link het eerste plaatje
damn iets mis
edit
www.megapixel.net
en daar onder de reviews canon powershot a40
de plaatjes
het eerste plaatje
dit bedoel ik, dan blijf ik nog wel effe bij het gewoon fototoestel!
hmm, kan iemand die responstijd bevestigen? ik vind niet meer waar ik het vandaan heb...
wel weet ik dat tussen twee fotos 4 sec kunnen verlopen (logisch voor een TIFF)
cdtjes is geen probleem, ik weet een goedkope winkel die enkel cdR(W)s verkoopt, zullen ze dat ook wel kunnen bestellen
/edit
Je bedoelt dus dit plaatje:
http://www.megapixel.net/reviews/canon-a40/a40-samp.html
Wat is daar dan mis mee?
Uit jouw opmerkingen kan ik opmaken dat je niet al te veel begrijpt van digitale fotografie.
Iedere digicam (duurder dan 50 euro) heeft meer dan 256 kleuren!
Waarom moet je zo nodig TIFF's hebben? Je ziet echt geen verschil tussen een JPEG op de beste kwaliteit en een TIFF!
Even over CD's in digicams: 8 cm CD-R's zijn meer dan 1 euro per stuk, je kan foto's niet wissen dus zullen de CD's snel vol zijn. Daarnaast gaat het allemaal heel traag, heb je een enorme camera en zijn de batterijen snel leeg. Flash geheugen kun je oneindig herschrijven, dus is het uiteindelijk goedkoper. Compatibiliteit is ook niet echt een issue, iedere PC met een CD-rom speler en ook nog eens hoge resolutie foto's kan openen zal waarschijnlijk ook een USB poort hebben. Vanaf Windows ME/2000/XP heb je niet eens drivers emer nodig voor een mass storage device (cardreader/digicam) anders kun je die via internet of CD even installeren.
Ik kan maar twee situaties bedenken waar je beter CD's zou kunnen kiezen in plaats van flash geheugen:
- Als je veel opslag nodig hebt voor weinig geld en voor lange tijd (meer dan een maand, en dan niet voor een keertje) niet de mogelijkheid hebt om je camera aan een PC te koppelen en daar te legen (maar dan moet je wel een stopcontact hebben om je accu steeds op te laden).
- Je foto's moet zetten op verouderde systemen (bv basisschool) die nog onder windows 95 of ouder werken. Maar als ze een CD-ROM drive hebben zul je er ook wel windows 98 op kunnen zetten die wel USB ondersteunt. Foto's bekijken op een oude computer gaat ook niet echt geweldig.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.