[C++] cd-roms "raw" uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik via C++ (of desnoods Delphi) CD's of CD_Roms uit kan lezen. Dus bepalen hoeveel sessies er op de cd staan, wat voor soort tracks er op de cd staan etc.

Ook wil ik graag weten hoe ik audio tracks kan grabben.

Iemand tips waar ik naar moet zoeken?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

WNASPI.SDK.v1.0.For.Delphi.BCB.And.MSVC :?

[ Voor 205% gewijzigd door SchizoDuckie op 01-01-2003 19:51 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
wasigh: Je wilt dus echt puur de data op een cd binair in gaan lezen als 1 file (soort clonecd manier) Ik neem ook aan dat je dat wilt gaan doen in Windows aangezien je in linux /dev/cdrom had kunnen uitlezen.

Je zult dus echt moeten zoeken op fs niveau heb ik het idee. Het device vinden welke de cd-rom voorstelt en daaraan een istream zien te koppelen. (misschien door middel van een FILE * ?)
Papa Eend schreef op 01 January 2003 @ 19:47:
WNASPI.SDK.v1.0.For.Delphi.BCB.And.MSVC :?
Als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Glimi op 01-01-2003 20:58 ]

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Glimi schreef op 01 januari 2003 @ 20:56:
wasigh: Je wilt dus echt puur de data op een cd binair in gaan lezen als 1 file (soort clonecd manier) Ik neem ook aan dat je dat wilt gaan doen in Windows aangezien je in linux /dev/cdrom had kunnen uitlezen.
Alles wat nodig is om verschillende sessions op een cd te onderscheiden, en audio tracks te kunnen rippen :)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik geloof dat je de schijf kunt openen met CreateFile op "\\.\X:" om raw access te krijgen. Er staat op msdn ergens een voorbeeldje, kan het nu niet vinden omdat ik msdn niet kan bereiken (ligt aan m'n provider denk ik, hoop buitenlandse sites werken niet)

www.madwizard.org

Verwijderd

idd gewoon een CreateFile doen en daarna met IOCTL_DISK_* 's uit vogelen wat je zoekt? Overigens gebruiken vrij wel alle audio grabbers de aspi layer om data te grabben wellicht daar de sdk van opduikelen (te koop voor $13.50 bij adaptec geloof ik )

edit2: wellicht is dit 'n leuk stukje leesvoer? http://www.hochfeiler.it/alvise/ASPI_1.HTM

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 21:25 ]

Verwijderd

Glimi schreef op 01 January 2003 @ 20:56:
Onder windows kun je dit ook doen door gewoon het device via zijn symlink direct te openen (zoals al eerder gepost). Echter, in beide gevallen lees je wel de 'raw' data, maar pas NA dat de cd-drive deze heeft verwerkt. Het is mogelijk nog veel 'rawer' te lezen via directe scsi commando's (ASPI onder windows, direct scsi onder linux) zoals bijv CloneCD dat doen...
Pagina: 1