Ik heb hier de DVD-ROM-speler voor de PC (IDE) van Toshiba met als modelnr. SD-M1402. Als ik het laatje open doe, gaat ie open en meteen weer dicht. Op zich is het mogelijk om heel snel de dvd erin te leggen, maar dit moet op te lossen zijn, al kom ik er niet uit. Op de website word ik ook niet veel wijzer. Windows XP herkent m als "Toshiba DVD-ROM SD-M1402 SCSI CD-ROM drive" terwijl het gewoon IDE is en geen SCSI. Zelf denk ik dus aan een andere driver of firmware of zo, maar ik weet niet waar ik die vandaan moet halen. Iemand een idee wat er loos is?
Wat betreft het zien als SCSI ipv IDE: heb je hem soms aan 3rd party IDE/RAID controller gehangen (Highpoint, Promise enzo)
Zo ja, sluit hem eens aan op de 'gewone' IDE controller van de southbridge 
Doublecheck daarbij voor de zekerheid óók de bekabeling/bejumpering. Misschien dat het probleem dan wordt opgelost. Anders wordt het maar inruilen..
Doublecheck daarbij voor de zekerheid óók de bekabeling/bejumpering. Misschien dat het probleem dan wordt opgelost. Anders wordt het maar inruilen..
[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 01-01-2003 19:30 ]
Verwijderd
Zal waarschijnlijk een defecte drive zijn. Probeer evt. een andere IDE kabel
AOpen cdrom spelers hadden dit vroeger ook vaak; ik weet niet of dat bij hun nog steeds voorkomt.
Heb je nog garantie? Zoja, ga ff terug naar de winkel
AOpen cdrom spelers hadden dit vroeger ook vaak; ik weet niet of dat bij hun nog steeds voorkomt.
Heb je nog garantie? Zoja, ga ff terug naar de winkel
hangt inderdaad aan Promise onboard extra ide spul ik zie wel thanx iig
grappig.... ik heb hier nog een paar oude Toshiba 8x CD-ROM spelers liggen die exact het omgekeerde doen. Als je hem namelijk dichtdoet gaan ze 9 van de 10 keer gelijk weer open
Verwijderd
Ik had dit probleem ook een poosje terug met mijn Creative DVD player op mijn onboard Promise device...
Nadat ik hem op mijn gewone IDE controller had gehangen werkte alles weer zoals het moet.
Mijn plex 16/10/40a had ook deze rare kuren, dit heb ik opgelost door een jumpertje op de achterkant van de drive te jumperen (of juist niet, weet niet meer). Dit was voor UDMA/33 mode...:S
suc6
Nadat ik hem op mijn gewone IDE controller had gehangen werkte alles weer zoals het moet.
Mijn plex 16/10/40a had ook deze rare kuren, dit heb ik opgelost door een jumpertje op de achterkant van de drive te jumperen (of juist niet, weet niet meer). Dit was voor UDMA/33 mode...:S
de mijne gaat ook uit zichzelf af en toe open en dicht kom ik inmiddels achter.
Pagina: 1