Toon posts:

Werkt een TNT2 in een G3 Mac?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Power Macintoch G3 met OS X 10.0.4 (komt 10.2.x op) deze heeft een onboard 2mb videokaart

nu heb ik een riva tnt2 pci 16mb van asus. zou die kunnen werken want gf kaarten zijn ondersteunt zie ik overall.
maar tnt2 zie ik nergens kan dit gewoon niet of is wel mogelijk?
ik heb al flink lopen googlen maar vind geen duidelijk antwoord :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ff topictitel een stuk duidelijker gemaakt.

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij gaat dat niet werken. Er zijn afaik ook nooit TNT2 kaarten voor de Mac geweest (zoals dat bij Gf4 kaarten wel zo is).

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om een PC videokaart in een Mac werkend te krijgen moet je de BIOS flashen.

Ik weet dat toen het gebruik van een 3D kaart bij de Mac een beetje begon op te komen 3dfx een flashutillity had gemaakt om een PC Voodoo 3 op een Mac werkend te krijgen.

Ditzelfde zou je dus met je TNT2 moeten doen. Maar omdat Nvidea pas vanaf de Geforce2 zich een beetje op de Mac ging richten lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Nvidia een BIOS voor de Mac heeft gemaakt voor een TNT2. Misschien dat er ergens nog op het net enthousiastelingen zijn die een BIOS in elkaar hebben geknutseld.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:06
Voor de Voodoo5 is er idd een bios voor de mac.

Maar misschien staat hier wat in..
http://maccentral.macworld.com/news/9912/07.sound.shtml

En je kunt die kaart er gewoon eens in stoppen om te kijken of die werkt?? Lijkt me :) Drivers van Nvidea zijn toch backwards compatible meen ik, dus dan zou dat moeten werken.. Het is maar een ideetje..

[ Voor 43% gewijzigd door jantje112 op 02-01-2003 15:14 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 15:36
misschien bied de nvidia bios editor uitkomst?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:14
driver technisch gezien zou het moeten werken, denkik, misschien is er ook al een tweaker geweest die een TNT bios heeft aangepast?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1