[PHP] include word document

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht maar niet gevonden.....

Ik heb een "variabel" word document die ik gebruiken voor een site. Dit document kan worden aangepast en heeft eigenschappen als VET en LETTERGROTE.

Dit bestand dient als text invoer voor mijn php site, alleen ik ben al wel zo ver dat ik het bestand kan maken, en kan lezen, maar helaas werkt het niet echt lekker nog. output op me scherm ziet er niet uit zoals ik het in het bestand had gezet.

weg schrijven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<? 
    $Ms_Word = new COM("word.application") or die("Word kon niet worden gestart<BR> Script gestopt..."); 
    $Ms_Word->Visible = 0; 
    $Ms_Word->Documents->Add(); 

$inhoud = "Dit is wat we in het Word Document willen hebben..."; 
    $Ms_Word->Selection->TypeText($inhoud); 
    $Ms_Word->Documents[1]->SaveAs("c:\bestand.doc"); 

$Ms_Word->Quit(); 
    $word = null; 
?>

uitlezen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
    header("Content-Description: PHP Generated Data"); 
?> 

<? 
    $bestand = fopen ("c:\bestand.doc", "r"); 
    $inhoud = fread ($bestand, filesize("c:\bestand.doc")); 
    echo $inhoud; 
?> 

output
code:
1
ÐÏࡱá>þÿ "$þÿÿÿ!ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿì¥Á[@ð¿4bjbj44"ViVi4ÿÿÿÿÿÿ&#710;JJJJJJJ€&curren;&curren;&curren;&curren; ° €{¶ÈÈÈÈÈÈÈÈúüüüüüü$1R&#402;¢ JÈÈÈÈÈ JJÈÈ5ÈÈÈÈJÈJÈúÈÈúÈÈÞJJÞÈ&frac14; àîsY§±Â&curren;ÈÞúK0{Þ%È%Þ^rJJJJ%JÞÈÈÈÈÈÈÈÈ  €€$&curren;È€€&curren;Dit is wat we in het Word Document willen hebben... 4ühû3&#8221;4ý4ý 1h°&#8218;. °ÆA!°&#8240;"°&#8240;#&#8240;$&#8240;%°œF@ñÿF StandaardCJ_HaJmHsHtHLAòÿ¡L Standaardalinea-lettertypeVióÿ³V Standaardtabelö4Ö l4Öaö .kôÿÁ. Geen lijst4ÿÿÿÿ ÿÿ"&£46<{0444ÿÿSYSTEMåû3&#8221;ÿ@€33 ûiUU3340@ÿÿUnknownÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿG&#8225;z €ÿTimes New Roman5€Symbol3& &#8225;z €ÿArial"1&#710;ðÄ© qf qf,,!ð&#8240;&#8240;&acute;&acute;433ðH ðÿ?äÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿû3&#8221;ÿÿ0Dit is wat we in het Word Document willen hebbenSYSTEMSYSTEMþÿà&#8230;ŸòùOh«&#8216;+'³Ù0&#8221;&#732;Ôàðü (4 P \ ht|&#8222;Œä1Dit is wat we in het Word Document willen hebben.0it SYSTEMwYSTYSTNormalwSYSTEMw1STMicrosoft Word 10.0@@ü@K§±Â@ü@K§±Â,þÿÕÍÕœ.&#8220;&#8212;+,ù®0  hp&#8222;Œ&#8221;œ &curren;¬&acute;&frac14; Ä ä Project At3{ 1Dit is wat we in het Word Document willen hebben Titelþÿÿÿ þÿÿÿþÿÿÿ þÿÿÿýÿÿÿ#þÿÿÿþÿÿÿþÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿRoot Entryÿÿÿÿÿÿÿÿ ÀF`>&#8224;Y§±Â%€1Tableÿÿÿÿÿÿÿÿ WordDocumentÿÿÿÿÿÿÿÿ"SummaryInformation(ÿÿÿÿDocumentSummaryInformation8ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿCompObjÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿjÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿþÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿþÿ ÿÿÿÿ ÀFMicrosoft Word-document MSWordDocWord.Document.8ô9²q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Content-type moe tje nog zetten ;)

application/ms-word geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, werkt ook niet. Krijg nu een waarschuwing of ik het bestand wil downloaden of niet. Dit wil ik niet wat moet gewoon in me browser geopend worden.

bestand is nu als volgt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<? 
    header("Content-type: application/msword"); 
    header("Content-Description: PHP Generated Data"); 

$bestand = fopen ("c:\bestand.doc", "r"); 
    $inhoud = fread ($bestand, filesize("c:\bestand.doc")); 
    echo $inhoud; 
?> 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 19:00:
Nope, werkt ook niet. Krijg nu een waarschuwing of ik het bestand wil downloaden of niet. Dit wil ik niet wat moet gewoon in me browser geopend worden.[/php]

Is dat geen client side issue :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht het niet, want een simpel text document werkt ook en hoef je ook niet te downloaden. Dus het lijkt me dat hij gewoon de inhoud van het document op je scherm kan toveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Mja, maar in je client (Internet Explorer / MS Office) moet je wel instellen dat je het document wilt openen of opslaan (hoe je dus als client wilt omgaan met het document).

Alleen:
Erkens schreef op 01 januari 2003 @ 18:53:
Content-type moe tje nog zetten ;)

application/ms-word geloof ik
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 19:00:
PHP:
1
2
3
<? 
    header("Content-type: application/msword"); 
?> 
is niet hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Lijkt me logisch. Bekijk een word-doc maar eens in notepad. Voor dit soort zaken moet je denk ik eerder aan RTF (Rich Text Format) denken, die werkt veel leesbaarder voor PHP.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blackd schreef op 01 januari 2003 @ 19:07:
Mja, maar in je client (Internet Explorer / MS Office) moet je wel instellen dat je het document wilt openen of opslaan (hoe je dus als client wilt omgaan met het document).

Alleen:

[...]

[...]

is niet hetzelfde :)
ik heb het ff nagekeken, en het moet dus zonder streepje, dus rodekaart had het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Prammenhanger schreef op 01 January 2003 @ 19:09:
Lijkt me logisch. Bekijk een word-doc maar eens in notepad. Voor dit soort zaken moet je denk ik eerder aan RTF (Rich Text Format) denken, die werkt veel leesbaarder voor PHP.

Wat hier gedaan wordt is in feite het doorsturen van het document naar de client, dus dat heeft niets met wel/niet leesbaar van documenten naar PHP te maken volgens mij.
Erkens schreef op 01 January 2003 @ 19:14:
[...]

ik heb het ff nagekeken, en het moet dus zonder streepje, dus rodekaart had het wel goed
Kee.

Ik hou het toch op een client issuemaar correct me if I'm wrong. Welke Office versie heb je geinstalleerd? Ik kan me zoiets voorstellen dat een oude versie van Office niet in een browservenster kan weergeven. Werkt het bij andere sites wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blackd schreef op 01 January 2003 @ 19:21:
Ik hou het toch op een client issuemaar correct me if I'm wrong. Welke Office versie heb je geinstalleerd? Ik kan me zoiets voorstellen dat een oude versie van Office niet in een browservenster kan weergeven. Werkt het bij andere sites wel?
client side it is ;)
tis namelijk hetzelfde als een word file downen

edit: btw moet je die backslashes niet dubbel uitvoeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 01-01-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oftewel het is kansloos.....

Jammer, misschien een optie voor PHP 4.4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 19:27:

de client moet Microsoft Word geinstalleerd hebben EN moet zijn setting zo hebben staan dat deze .doc files opent in de browser, dus echt 100% clientside, ik zou er niet aan moeten denken dat een website voor mij bepaald hoe ik een document wil zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 19:27:
Je idee om een word document als input voor een PHP script te gebruiken wel, echter, deze test die je daarvoor hebt gedaan moet gewoon werken.
Moet Microsoft wel gaan vertellen hoe een .doc in elkaar zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Nieuwe office verise komt bijna uit en dat is dan XML dus dat komt allemaal goed :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prog-konijn schreef op 01 January 2003 @ 21:34:
Nieuwe office verise komt bijna uit en dat is dan XML dus dat komt allemaal goed :)
offtopic:
Microsoft heeft wel aangekondigd als extra optie aan te geven dat word documenten ook in xml formaat opgeslagen kunnen worden, maar ik denk niet dat dat veel gaat helpen. Als je een xml gebruikt kun je daar nog steeds gesloten binary formaat text in opslaan (wel is waar tussen xml tags), maar het hoeft dus niet te betekenen dat het word-document opeens een open formaat wordt.

De ondersteuning voor xml zal voor word vooral betekenen dat bedrijven ook de mensen met minder of geen xml kennis xml documenten kunnen laten maken. De xml documenten kunnen met de nieuwe word namelijk met een correct dtd "wysiwyg" worden ge-edit
Pagina: 1