Toon posts:

Moederbord Tempratuur hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello, Tweakers

Ik heb een slot 1 moerderbord met een P III 500 mhz. Mijn bord wordt bij normaal draaien 35 graden en tijdens downloaden of spellen wordt deze 53 graden.})
Nu heb ik al een extra Fan op mijn kast gemonteerd, maar dit bleek niet te helpen.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.

Bvd en nog de beste wensen,

Tumb,The

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Weet je zeker dat die temperatuur van het moederbord is en niet van de processor?
Met welk programma lees je die temps uit? Als het MBM5 is dan is het heel makkelijk om de sensors door elkaar te halen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

53 graden kan toch geen kwaad. Maar met een Fan moet het toch lukken?

Verwijderd

anders moet je ff in je bios kijken. daar staat vaak de temp van je kast en van de processor.

daar kun je dus de juiste temp aflezen

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal de tempratuur van Sisi Sandra en de Bios.
Deze geven beide hetzelfde. Het is in ieder geval wel de juiste tempratuur, want mijn kast wordt ook warmer.Het vreemde is dat als ik niks doe deze tempratuur maar 35 graden is.
Wat is eigenlijk een maximale tempratuur voor een bord.

Verwijderd

wil je eens al je specs geven van je tower?

misschien dat we iets vinden wat veel warmte afgeeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 17:30:
Mijn bord wordt bij normaal draaien 35 graden en tijdens downloaden of spellen wordt deze 53 graden.})
Bvd en nog de beste wensen,

Tumb,The
Valt downloaden niet onder normaal draaien :? Als die temp bij downloaden omhoog gaat zit er toch echt iets niet helemaal goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 18:10:
[...]

Valt downloaden niet onder normaal draaien :? Als die temp bij downloaden omhoog gaat zit er toch echt iets niet helemaal goed.
misschien dat de lagers van de hardeschijf kapot zijn. en schaaft het erlangs.
dit kan natuurlijk veel warmte produceren. misschien is dat ook de reden dat de temp in de kast zo hoog wordt.

wat je kan proberen is om je harddisk even (voorzichtig) buiten de kast te leggen. de voeding en de ata kabel even via de voorkant eruit laten komen zodat je de harddisk kan gebruiken buiten je kast.

wordt de temp nu niet meer zo warm dan weet je waar het aan ligt.
anders zou je ook eens je videokaart moeten voelen. daar komt meestal ook veeeel warmte vandaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 18:19 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Waar staat die fan op gericht? Bij mij scheelde het enorm toen ik een 80mm fan voorin me case plaatste. Deze blaast gedeeltelijk op me mobe, temp daalde dramatisch. Was eerst ong. 46 graden (net als me proc, brakke airflow) Nu is die 28 graden en 32 stressed.

Als dat nog niet helpt is er wat mis met je mobo sensor/software. :)

Use the Search Luke...

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Silentpuma schreef op 01 January 2003 @ 22:42:
Waar staat die fan op gericht? Bij mij scheelde het enorm toen ik een 80mm fan voorin me case plaatste. Deze blaast gedeeltelijk op me mobe, temp daalde dramatisch. Was eerst ong. 46 graden (net als me proc, brakke airflow) Nu is die 28 graden en 32 stressed.

Als dat nog niet helpt is er wat mis met je mobo sensor/software. :)
LOL...het koelen van je mobo temp sensor geeft inderdaad de beste resultaten :z

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Pagina: 1