Toon posts:

Headset..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste wie dan ook,

Allereerst de beste wensen natuurlijk!!

Ik heb een vraagje over mijn headset.. Ik wil graag dat de binnenkomende geluiden of gesprekken in mijn headset uitkomen, maar de muziek van de computer gewoon uit de boxen komt.. Ik heb geen IDEE hoe ik dit op moet lossen, dus kom maar op met de tips..

Met vriendelijke groeten,
Floris!!

Verwijderd

Topicstarter
Hoort deze misschien in Audio, Video & HiFi Forum thuis?? Zo jah, kan iemand hem daarheen schoppen, ik had er even overheen gelezen.. :(

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

hoe heb je dan je headset en boxen aangelsoten?? via een splitter op de zelfde geluidskaart? zo ja vergeet het dan maar
of maak je gebruik van 2 geluidskaarten en of onboard sound??

Als dit laatste het geval is dan kan je per programma aangeven welke geluidskaar ze moeten nemen

[ Voor 22% gewijzigd door JaWa op 01-01-2003 17:34 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Nee, tis dus gewoon twee dingen op 1 geluidskaart.. Maar dat gaat dus niet werken??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:36:
Nee, tis dus gewoon twee dingen op 1 geluidskaart.. Maar dat gaat dus niet werken??
nope, dan moet je meerder geluidskaarten gaan gebruiken.

Verwijderd

inderdaad, dit kan gewoon niet. Dan moet je met splitters enzo gaan werken en dan per keer een knopje indrukken enzo.

Je kan dan inderdaad beter via verschillende geluidskaartjes gaan werken. Kan natuurlijk best via je onboard sound :).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je een geluidskaart hebt met achterkanalen en een beetje goeie software erbij, dan zou je daarmee kunne stoeien, maar 2 geluidskaarten lijkt me ook de beste oplossing.

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op 01 January 2003 @ 18:12:
als je een geluidskaart hebt met achterkanalen en een beetje goeie software erbij, dan zou je daarmee kunne stoeien, maar 2 geluidskaarten lijkt me ook de beste oplossing.
dat gaat niet echt werken, ik heb wel eens mee gespeeld maar je moet zoveel in de gaten houden om ervoor te zorgen dat het een alleen maar door de ene uitgang en het ander alleen door de andere uitgang gaat, dat het teveel werk is. Hang er liever een goedkoop (of duur :P) geluidskaartje bij.

Verwijderd

Topicstarter
Nouwjah, dat is dan duidelijk.. Nieuw geluidskaartje aanschaffen.. Maar als ik dat gedaan heb, hoe vertel ik dan wie welke mag gebruiken??

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:48

PnD

like in Pinda ^_^

koop of een extra geluidskaart, of een headset met geluidskaart

plantronics dsp 500, keb em zelf, geil ding :)

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 18:29:
Nouwjah, dat is dan duidelijk.. Nieuw geluidskaartje aanschaffen.. Maar als ik dat gedaan heb, hoe vertel ik dan wie welke mag gebruiken??
tja met winamp is het nog vrij simpel uit te vogelen. Maar om bv msn alleen over je headset (geluidskaart x) te laten gaan.... ik weet het ook niet precies waar je dat kan instellen.. (of dat er mischien software bestaat die je geluids instellingen per progggie kan regelen of maybe dat windows ergens een menutje heeft :S )
Voordat je een dure geluidskaart koopt zou ik eerst ff stoeien met je onboard geluidschip of een vriend vragen of hij een el-cheapo kaartje voor je heeft om mee te stoeien.

Ik zelf heb altijd ook zo een opstelling willen hebben, (draaloze koptelefoon voor films laat in mn bed, headset voor games, en mn 4.1 voor andere zaken).
ik zelf heb 1 hercules muse xl en sound onboard (ecs k7s6a) Maar ik heb het nooit echt lekker werkend gekregen...

[ Voor 8% gewijzigd door JaWa op 01-01-2003 18:43 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Maar op zich is het toch niet zo heel moeilijk met twee geluidskaarten?? Of een onboard geluidskaart en 1-tje extra?!?!

Want als je je headset op bijvoorbeeld de onboard aan sluit en je boxen op de extra kaart, dan zit je toch eigelijk al gebakken?? Gaat er eigelijk alleen om dat WinAmp op 1 van de kaarten reageerd en daarnaast inderdaad NetMeeting of MSN op de ander..

Ik zal eerst maar eens een tweede kaartje gaan zoeken of anders aanschaffen!!
Pagina: 1