ReiserFS naar XFS converten zonder dataverlies?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Ik ga zo nu dus zo een Gentoo 1.4rc2 install doen(over 2 weken weer 1 voor de final maar ja) maar nou wou ik eens een XFS partitie als /
Maar is het mogelijk om een ReiserFS naar XFS te converten zonder dataverlies(alleen mijn mp3's en xvids zijn al 50 gig dus samba is geen optie :D )
Resizen en dan verplaatse ging laatste keer ook al fout(partitie brak door pm8), dus ik wou dit commando dan doen op de / :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
mkfs.xfs -d agcount=30 -l size=1024mb /dev/hda2 

Note: You may want to add a couple
 of additional flags to the mkfs.xfs command:
 -d agcount=3 -l size=32m. The -d agcount=3 command
 will lower the number of allocation groups. XFS will insist on using
 at least 1 allocation group per 4 GB of
 your partition, so, for example, if you hava a
 20 GB partition you will need a minimum agcount of 5. 
The -l size=32m command increases the journal size to 32 Mb, increasing performance.

Zou dit dan gewoon goed gaan of is die hele partitie dan gewist??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
dan is ie leeg volgens mij ;)

Converteren gaat niet, dat wordt kopieren, moest ik ook toen ik van ext3 naar XFS ging.
Ik vraag me trouwens af wat je wilt met XFS, ik ben van XFS overgestapt op ReiserFS, en het schijnt geen moer uit te maken, tis beide goed.

• RickDB
Het schijnt dat XFS een stuk sneller is en ik heb veel problemen met de vanilla-sources en gentoo-sources gehad en XFS heeft zijn eigen kernel(nou ja gepatchte vanilla zal het wel zijn).

Verwijderd

Ik denk niet dat die conversie mogelijk is. Ik raad het gebruik van XFS trouwens niet aan. Heb er zelf op meerdere machines grote problemen mee gehad door FS corruptie van het root-fs.
Na enig zoekwerk: http://marc.theaimsgroup....xfs&m=100509018327102&w=2
Dus conversie is niet mogelijk.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:40:
Ik raad het gebruik van XFS trouwens niet aan. Heb er zelf op meerdere machines grote problemen mee gehad door FS corruptie van het root-fs.
Hmm... net andersom: ik had meer problemen met ReiserFS en draai sinds juli 2002 op XFS zonder een corrupt bitje (SuSE 8.1).

[ Voor 1% gewijzigd door hbokh op 01-01-2003 17:43 . Reden: . ]

This is my sick nature.

• RickDB
Dus het is niet echt aangeraden om XFS te nemen, ik dacht namelijk dat dit FS stable verklaard was toch?
Want eerst stond bij de gentoo install iets van een kans op data verlies(archilles hile geen id hoe je dat schrijft ;) ) maar nu in eens niet meer das nogal raar.
Om nou 50 gig te backupen das nogal moeilijk en het resizen gaat heeel vaak fout geen id waarom maar alle data is dan ook weg..

Edit: dit vond ik net bij google: http://www.arl.hpc.mil/PE...ntern99/kevin/tsld016.htm gaat over corruptie bij crash klinkt niet echt leuk is dit niet in een nieuwere versie van XFS gefixed?

[ Voor 27% gewijzigd door RickDB op 01-01-2003 17:51 ]

Verwijderd

De een heeft wel problemen met XFS, de ander niet. Het maakt wel uit. XFS is met name goed mbt. het executen van (grote) binaries.

• RickDB
Klinkt leuk XFS en volgens hun site ziet het er heel snel uit, dus ik neem het risico wel.
Grote bin's is die dus sneller das stukken beter voor bv mijn ut2003 server/client, dat nieuwe gentoo system(GRP) bv: dat compiled dan uit zeer grote bin's openoffice kde gnome noem maar op :)
Nou nog de vraag hoe lang 50 gig via een 10 mbit(oude f*ck hub) lijntje via samba duurt hehe
Allemaal bedankt voor de hulp :)

[ Voor 39% gewijzigd door RickDB op 01-01-2003 18:06 ]

• _JGC_
neem dan direct een goed fs: UFS + softupdates, heb al diverse hangers en crashes gehad, nog geen bitje kwijt :)

Verwijderd

UFS read/write op Linux? Zou ik niet doen!

• _JGC_
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 21:04:
UFS read/write op Linux? Zou ik niet doen!
Neem je ook direct het OS wat erbij hoort ;)
[Free|Open|Net]BSD
Pagina: 1