Toon posts:

[PROC] MHZ vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een PowerLeap ingebouwd in mijn 2e pc met een Celeron-II 1400. Alles werkt netjes maar toch heb ik een vraagje. Bij het opstarten staat er bij processor 1000 MHZ (ook in de BIOS) terwijl ik dus 1400 MHZ heb. In Sisoft Sandra staat er gewoon 1400 MHZ en bij FSB 100 en bij Multiplier 14.

Heeft mijn BIOS gelijk of Sandra? Om eerlijk te zijn denk ik dat Sandra gelijk heeft maar dat weet ik dus niet zeker..

Oja, hier nog link naar de specs:

http://specs.tweak.to/4669

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle Intel processoren sinds de PII hebben een gelockte multiplier. Dus zolang de FSB maar op 100MHz loopt, dan is er niks aan het handje :)

Check het anders ook met WCPUID/CPU-Z. B)

Eigenlijk zou je een BIOS update moeten hebben met de laatste CPU microcodes, zodat de CPU correct wordt herkend en weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt man, BTW..WCUID crashed de heletijd op mijn nieuwe comp. Als ik het programma opstart krijg ik een blauw scherm. Hoe kan dat? Ik weet alleern wel dat het met XP te maken heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:25 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:08
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:24:
ok bedankt man, BTW..WCUID crashed de heletijd op mijn nieuwe comp. Als ik het programma opstart krijg ik een blauw scherm. Hoe kan dat? Ik weet alleern wel dat het met XP te maken heeft.
Ik heb nog nooit problemen gehad met WCPUID + WinXP (Pro/Home), denk eerder dat het een hardware probleem is :)

Maar je kan ook nog CPU-Z proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
crashed ook... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:33 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Zou kunnen komen omdat de procgramma's een MP van 10 van de bios krijgt en 14 zelf ziet. Maar daar zou zo'n programma niet van plat gaan. HEt is juist gemaakt voor dat soort dingen. Draai eens een benchmark in sisoft/rc5 en kijk wat die aangeeft. Dan zie je dat het gewoon een 1400 zal zijn.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 09:53
je hebt ook een cpu-id van intel zelf moet je daar even zoeken.

no comment

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:08
Martinus schreef op 01 januari 2003 @ 17:47:
je hebt ook een cpu-id van intel zelf moet je daar even zoeken.
http://www.intel.com/supp...ls/frequencyid/freqid.htm :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 17:19:
ik heb sinds gisteren een PowerLeap ingebouwd in mijn 2e pc met een Celeron-II 1400. Alles werkt netjes maar toch heb ik een vraagje. Bij het opstarten staat er bij processor 1000 MHZ (ook in de BIOS) terwijl ik dus 1400 MHZ heb. In Sisoft Sandra staat er gewoon 1400 MHZ en bij FSB 100 en bij Multiplier 14.

Heeft mijn BIOS gelijk of Sandra? Om eerlijk te zijn denk ik dat Sandra gelijk heeft maar dat weet ik dus niet zeker..

Oja, hier nog link naar de specs:

http://specs.tweak.to/4669

Alvast bedankt.
Hmm, ff in die specs gekeken en het betreft hier een geriatrische Intel SE440BX-3 mobo. Van wanneer dateert de BIOS :?

Het lijkt er sterk op dat de BIOS niet hoger dan 1000MHz kan rapporteren en dus dat maar doet, terwijl de CPU gewoon op 1400MHz draait, zoals Sandra ook rapporteert. Kijk dus bij www.intel.com voor een nieuwere BIOS. Maar eigenlijk is het nergens voor nodig. Hij draait goed, het enige wat je ermee opschiet is dat dat getalletje bij de boot verandert :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1