Toon posts:

[KDE] Mijn konsole ziet er niet uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een week, jawel een week over gedaan om kde-3.0.5a te compileren, maar nu ziet mijn konsole er echt afgrijselijk uit.
Mijn prompt neemt 1/3 van de totale breedte in en het lettertype is niet om aan te zien.
Ik dacht eerst dat het iets met mijn themes te maken heeft maar ik ben in Control Center gaan kijken en als ik probeer te veranderen van theme zegt ie:
Theme does not contain a .themerc nor a .theme file.

Iemand suggesties?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mischien moet nog meer compileren, heel kde bestaat uit meer pakketjes dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
M4RTiN schreef op 01 januari 2003 @ 17:20:
mischien moet nog meer compileren, heel kde bestaat uit meer pakketjes dacht ik
Misschien wel, maar ervoor was mijn lettertype wel goed zonder het installeren van extra packages...

• odysseus
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Misschien heb je last van iets waar ik ook last van heb gehad. De enige oplossing die ik ken is om in Konsole zelf de fonts te wijzigen en iets te kiezen wat wel (min of meer) werkt. Het vreemde is dat ik er de afgelopen tijd geen last van heb...het lijkt aan een of andere instelling te liggen, maar het is onduidelijk welke dan precies (zou ook kunnen dat het in de huidige CVS-versies verbeterd is). Als het gewone medium-font niet goed werkt, dan probeer je bij 'custom' net zolang tot het er goed uitziet :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Call me stupid:
gewoon in Konsole zelf een ander font kiezen, andere grootte, whatever.
settings-font ofzo :?

[edit] * AlterEgo moet vaker op refresh drukken (of ophouden met 10 dingen tegelijkertijd te doen :) )

[ Voor 31% gewijzigd door AlterEgo op 01-01-2003 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op 01 January 2003 @ 18:10:
Call me stupid:
gewoon in Konsole zelf een ander font kiezen, andere grootte, whatever.
settings-font ofzo :?

[edit] * AlterEgo moet vaker op refresh drukken (of ophouden met 10 dingen tegelijkertijd te doen :) )
Ja, had ik ook al gevonden, maar het is nog altijd niet wat het geweest is, mijn fonts :(

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soms wil een re-emerge van fontconfig wel eens wonderen doen (aannemende dat je nog steeds aan het gentoo-en bent)

Verwijderd

Topicstarter
AlterEgo schreef op 01 January 2003 @ 19:51:
Soms wil een re-emerge van fontconfig wel eens wonderen doen (aannemende dat je nog steeds aan het gentoo-en bent)
Dat ben ik zeker :D
Ik zal het eens proberen!

edit:

Nope, emerge fontconfig heeft niet geholpen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 23:08 ]

Verwijderd

XFree config probleempje???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nix aan mijn config veranderd sinds maanden.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:27
Had ik ook met 3.1rc3 op gentoo, was een kde probleempje afgaande op meerdere meldingen op het gentoo forum. Verholpen door een ander fomt te kiezen. De bug is verholpen in rc5. Misschien is de code van rc3 gemerged met 3.0.5a

Verwijderd

Topicstarter
Nog een bijkomend probleem:
Als ik een url selecteer in konsole en ik kies voor open with mozilla dan surft ie ofwel naar %s ofwel zet hij de url tussen ''jes

• odysseus
  • Laatst online: 14-05 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

code:
1
ps x |grep -q '[m]ozilla' && mozilla -remote "openURL(%s, new-window)" || mozilla %s

Dat is de code die Klipper hier standaard gebruikt voor Mozilla. Als je het anders wilt hebben, dan moet je dat commando even wijzigen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
odysseus schreef op 03 January 2003 @ 14:14:
code:
1
ps x |grep -q '[m]ozilla' && mozilla -remote "openURL(%s, new-window)" || mozilla %s

Dat is de code die Klipper hier standaard gebruikt voor Mozilla. Als je het anders wilt hebben, dan moet je dat commando even wijzigen.
Jah, maar ik begrijp niet waarom ie ineens die URL's niet meer opent zoals het moet :?
Pagina: 1