Toon posts:

VideoCD's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Gelukkig nieuwjaar allereerst :)

Wij hebben thuis nu een DVD-speler (niet voor in de computer ;)) gekocht, en nu kan dat ding ook VideoCD's afspelen. Er staat nergens dat het ding ook SuperVideo's kan afspelen, maar in de handleiding staat een rijtje met type cd's die NIET afgespeeld kunnen worden en daar staat SuperVideo CD ook niet bij, dus de vraag blijft of ie die nu wel of niet af kan spelen. Misschien weet iemand dit?

Verder heb ik nog een vraag wat betreft het branden van VCD's. Ik ben nu met Nero bezig te proberen van een (divx) avi-bestand van 701 mb een VideoCD te maken.Hij zegt nu dat ie bezig is met "encoding" en dat duurt verdacht lang. We hebben een 1600xp en hij gaat nu met 1% per minuut vooruitgang. Is dat normaal die snelheid of is er iets fout?

De derde en laatste vraag is hoe ik die video-bestanden kan splitten in meerdere delen. Zijn daar misschien handige programmatjes voor ofzo?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Verwijderd

welk merk en type heb je?
dan wil ik wel ff kijken :D

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 16:56 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 09:49

Neus

www.zenaconsult.com

1e vraag: probeer eerst een SVCD te maken en probeer het dan.
2e vraag: op een P4 1.4 Ghz duurt het encoderen van een 700MB DivX -> VCD 50-60 minuten. Dit doe ik met TMPGencoder (batchfile). Is dus vrij normaal dat een SVCD langer duurt.
3e vraag: zie VCDsplitter of ook TMPGencoder

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

www.vcdhelp.com daar kan je zoeken op dvd spelers en wat ze aan kunnnen.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Je kunt SVCD's "omlabelen" tot VCD's met TMPGenc. Dat werkt soms om SVCD's te spelen op DVD-spelers zonder support.

Moet je even zoeken op SVCD to VCD op google

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
3e kan ook met virtualdub denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
@Qorne: het is de DAV-S400 van Sony

@Miniman: Als je van een Mpeg-bestand een VideoCD maakt, gaat het dan sneller?

Verwijderd

mpeg 1 is vcd
mpeg 2 is svcd of dvd

@Miniman: Als je van een Mpeg-bestand een VideoCD maakt, gaat het dan sneller?

das als je een mpeg 1 bestand hebt hoef je hem niet om te zetten dan ken je hem zo branden met nero ofzo.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar ik heb het netjes gedaan met zo'n bestand en nou speelt ie hem zwart-wit af, weet iemand waar dat aan kan liggen?

Verwijderd

Het is misschien een ntsc mpegje en je tv kan dit niet weergeven. Omzetten naar pal kan met tmpgenc. Denk aan de resolutie (vcd) voor pal 352x288 (25fps), voor ntsc 352x240 (29,7fps).

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat nero er zolang over doet is normaal, een avi naar mpeg omzetten met nero ben ik niet zo'n fan van vanwege je bagger kwaliteit.

EO video is een programma die een hoop formaten om kan zetten, dus ook een avi naar mpeg om er een vcd of svcd van te maken.
Met het programma vcdgear kun je een mooie image maken van een mpeg die je dan weer met nero kunt branden, dit gaat veel beter imo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Voordat je gaat coderen naar mpeg eerst de avi splitten.
Dit kun je doen met avichop of virtualdub.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 15:48:
Voordat je gaat coderen naar mpeg eerst de avi splitten.
Dit kun je doen met avichop of virtualdub.
waarom zou je dit doen?

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 22:18

Booth

¯¯¯¯¯¯

bobo1on1 schreef op 01 januari 2003 @ 21:48:
Dat nero er zolang over doet is normaal, een avi naar mpeg omzetten met nero ben ik niet zo'n fan van vanwege je bagger kwaliteit.

EO video is een programma die een hoop formaten om kan zetten, dus ook een avi naar mpeg om er een vcd of svcd van te maken.
Met het programma vcdgear kun je een mooie image maken van een mpeg die je dan weer met nero kunt branden, dit gaat veel beter imo.
Ik heb net dat EO Video geprobeert, maar ik zie nergens waar ik iets kan converten ofzo, ik kan all1 films afspelen :?

• philipnorth
  • Laatst online: 21-02 08:35

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik denk dat het idd makkelijker is als je het eerst omzet van avi naar mpeg met een van bovengenoemde progs en m dan brand met nero (of welk burn prog je ook wilt gebruiken)

met vcdgear kun je inderdaad erg makkelijk zo'n image maken.

kijk eens (zoals eerder gezegd) op vcdhelp.com

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
dvd2svcd gebruiken en de image branden met nero.
www.dvd2svcd.org

btw met de meeste (volgens mij alle :? ) duurt omzetten veel langer met een amd processor. de encoders maken gebruik van bepaalde p4 technieken :)

[ Voor 54% gewijzigd door Dnc1n op 02-01-2003 22:45 ]

Pagina: 1