Toon posts:

[XP] Vastlopen tijdens afspelen van audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met het volgende probleem. Setup is als volgt:

KT7RAID
Diamond Sonic Impact S90

Deze kaart is gewoon goed door windows herkend en geinstalleerd. Hij geeft ook gewoon het geluid weer tijdens opstarten enz.

Maar als ik een mp3 af wil spelen of windows media player start en muziek opzet loopt de computer altijd na een paar seconden vast.

Wat kan hier de oplossing voor zijN?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik je altijd Media Player voor je mp3's? Zo ja, probeer eens een ander programma (bijv. Winamp) en als het daarmee wel werkt is er iets mis met je Media Player. :)

Het feit dat ie na een paar seconden vastloopt kan ook op je geheugen wijzen. Hoeveel heb je?

[ Voor 24% gewijzigd door BreadFan op 01-01-2003 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
gebeurd met zowel winamp als media speler....

zit 384mb pc133 in...

verder loopt de computer stabiel

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:10:
gebeurd met zowel winamp als media speler....

zit 384mb pc133 in...

verder loopt de computer stabiel
Haal er eens een reepje uit en test het opnieuw, daarna ook een keer het andere reepje en kijk of ie met 1 van de 2 stabiel blijft draaien.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Wanneer ik een audio/video bestand afspeel in WMP loopt het systeem na ong. 3 sec vast. Ik kan de muis nog bewegen maar als ik klik dan zit de die ook vast.

Het ligt bij mij geloof ik niet aan de versie van wmp want die heb ik al een aantal keren veranderd en het is ook niet veroorzaakt door een update daarvan. Bij winamp heb ik af en toe hetzelfde probleem. Ik vind het wel vreemd dat mij computer moeite heeft met zoiets simpels... Hij is namelijk vrij nieuw. Ook aan het geheugen kan het naar mijn idee niet liggen (512 MB-ddr ram Kingston 400 mhz).

Ik heb toen mijn pc geformatteerd maar zit nu nog steeds met hetzelfde probleem. Maar nu krijg ik als ik even wacht na het vastlopen de foutmelding: "Het beeldschermstuurprogramma nv4_disp reageert niet meer naar behoren...etc" Ze raden me vervolgens aan om te herstarten en dan het probleem naar microsoft te verzenden |:( Ik heb toch liever de oplossing... :P

Iemand van jullie hoogopgeleide computer experts een idee?

thnxxx _/-\o_

Verwijderd

Iemand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd je geluidskaart te disablen? :)

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
elevator schreef op 30 september 2004 @ 13:37:
LOL, en dan? Dan heb je helemaal geen geluid B)

Verwijderd

elevator schreef op 30 september 2004 @ 13:37:
Ja maar dat is niet echt de oplossing? Denk je dat het door mn geluidskaart komt dat de computer vastloopt bij een video bestand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:08:
Ja maar dat is niet echt de oplossing? Denk je dat het door mn geluidskaart komt dat de computer vastloopt bij een video bestand?
Het is inderdaad geen oplosing - loopt je PC dan echter niet meer vast, is het wel een hele specifieke richting die je kan gaan bekijken en weet je een stuk concreter waar je probleem door veroorzaakt wordt :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om bij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten,
tabblad audio, knop geavanceerd de hardware versnelling terug of uit te zetten?

Als dat helpt heb je een wellicht een driver-probleem.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem. Als ik muziek afspeel blijft mn pc hangen, ongeveer in de helft van het liedje.
Pagina: 1