Toon posts:

Via 4 in 1 problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zijn dat er in de nieuwe drivers van VIA (de Hyperion) een fout zit? Zodra ik deze drivers hebb geinstalleerd krijg ik gewoon random lockups.....wat is dit? Ik heb er al meer over gelezen... 8)7

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Ik heb zelf hier ook problemen mee gehad. Ik kreeg geen beeld meer icm de laatste matrox g400drivers en het hele systeem was zeer instabiel. Ik heb hem helaas opnieuw moeten installeren (geen image gemaakt)

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
weet iemand trouwens waarom ze op de naam hyperion zijn overgestapt?

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet weten, misschien om stoer over te komen. Nee volgens mij heeft het met die nieuwe chipset te maken KT400 of zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 16:46:
Kan het ook zijn dat er in de nieuwe drivers van VIA (de Hyperion) een fout zit? Zodra ik deze drivers hebb geinstalleerd krijg ik gewoon random lockups.....wat is dit? Ik heb er al meer over gelezen... 8)7
Welke VIA chipset versie gebruik je, en met welke Windows versie?

De Hyperion drivers zijn alleen bedoelt voor de KT333 en KT400 chipset versies. Heb je een KT266A of ouder, gebruik dan VIA drivers tot versie 4.38, en niet de hogere nummers. Overigens, het enige verschil tussen die VIA driver versies is de GART driver (dus voor de AGP to CPU bus).

Heb je Windows 9.x, dan kun je de VIA drivers beter helemaal niet gebruiken. Bij mij werd de PC in meer of mindere mate instabiel onder Windows 98SE met elke versie van de VIA drivers. Onder Windows 2K SP2 loopt het allemaal wel als een zonnetje :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
das bs, lees anders ff de tekst ff door, die je voor je krijgt als de hyperion wilt installere

EDIT --> reactie op jpd

VIA have led the way in pioneering the unified driver set. The VIA 4in1 drivers, often known as a VIA 4in1 service pack have been the mainstay of VIA systems for years - optimizing stability and comparability. Today (10 December 2002) is an historic occasion, as VIA changes the name to VIA Hyperion 4in1 drivers and launches the driver set,

etc blaat,

dit vind je bij de dl link op viaarena.com

[ Voor 71% gewijzigd door Bossie op 02-01-2003 10:12 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

er wordt natuurlijk de aandacht gelegd op nieuwere chipsets en minder op de oude, met als eventueel gevolg dat het misschien niet goed werkt/getest wordt op ouwe chipsets.

maar dan schrijf je toch een bugreport naar via?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

TLRnZ schreef op 02 januari 2003 @ 10:04:
VIA have led the way in pioneering the unified driver set. The VIA 4in1 drivers, often known as a VIA 4in1 service pack have been the mainstay of VIA systems for years - optimizing stability and comparability. Today (10 December 2002) is an historic occasion, as VIA changes the name to VIA Hyperion 4in1 drivers and launches the driver set,

etc blaat,

dit vind je bij de dl link op viaarena.com
En dit als je de moeite neemt om de Hyperion 4in1 thread in de VIA HELP ARENA te lezen:

<quote>
THE 4.45's are for KT400 and P4X400 ONLY IF you don't have them then if you update its at YOUR OWN RISK. Don't bitch at VIA for having old equipment. They can only give updates to older hardware for so long...just like any other manufacture. READ the readme file prior to downloading to see exactly what gets installed.
<end quote>

Verwijderd

Robbievanderlee schreef op 01 januari 2003 @ 16:52:
weet iemand trouwens waarom ze op de naam hyperion zijn overgestapt?
om mee te doen met de "noem-je-all-in-one-drivers-zo-koel-mogenlijk" rage. De volgende namen hebben last van het zelfde syndroom;

Detonator
Catalyst

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[faq]FAQ[/faq]

[quote]
...
[/quote]

;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 02-01-2003 10:57 ]

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 10:40:
[...]

En dit als je de moeite neemt om de Hyperion 4in1 thread in de VIA HELP ARENA te lezen:

<quote>
THE 4.45's are for KT400 and P4X400 ONLY IF you don't have them then if you update its at YOUR OWN RISK. Don't bitch at VIA for having old equipment. They can only give updates to older hardware for so long...just like any other manufacture. READ the readme file prior to downloading to see exactly what gets installed.
<end quote>
Wat een onzin :( (wie zegt dat bai de wee ?) , moeten ze maar geen complete set uitbrengen maar verschillende sets voor verschillende chipsets als ze niet alles tegelijkertijd willen ondersteunen.

Grappig genoeg vond ik dit (min of meer het tegengestelde) op viaarena :
"VIA Hyperion drivers are suitable for any VIA chipset. Users with a hybrid chipsets (with a VIA southbridge and AMD northbridge for example) should obtain drivers from their motherboard manufacturer."
Daarbij zegt via zelf :
The VIA Hyperion 4in1 drivers have been designed to exploit the cutting edge features of VIA's latest chipset platforms, such as AGP8X and V-Link 8X, to deliver the most powerful and stable computing experience to end-users.
Oftewel met andere woorden alle nieuw features die er bijgekomen zijn worden ondersteund en ...
The VIA Hyperion 4in1 driver set will be released in the same way as the normal VIA 4in1 service pack, containing drivers for critical components of the full range of VIA chipsets making for one easy download.
... een Full range ondersteuning, en dat betekent bij mij toch echt alles en blijkbaar vindt Via dit zelf ook.

http://www.viatech.com/en...rary/PR021212Hyperion.jsp

[ Voor 39% gewijzigd door Supern00b op 02-01-2003 11:21 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Supern00b schreef op 02 January 2003 @ 11:09:
Wat een onzin :( (wie zegt dat bai de wee ?) , moeten ze maar geen complete set uitbrengen maar verschillende sets voor verschillende chipsets als ze niet alles tegelijkertijd willen ondersteunen.
Het is een response van een medewerker van VIA Labs (het officiele test centrum van VIA zelf) op de vele posts in de help thread van mensen wiens PC's instabiel werden na installatie van deze Hyperion drivers.

Hun advies is ondubbelzinnig. Als je Windows 98 of SE gebruikt en/of oudere chipsets hebt, ga dan niet hoger dan versie 4.38 van de 4in1 drivers.

Zelf heb ik het op mijn KT266A mobo gemerkt. Met de Hyperion drivers slaat de PC binnen 1 minuut muurvast op het moment dat er 3D werk wordt gedaan. Met de oudere 4in1 drivers is de PC stukken stabieler.

Ook zijn er mensen die hebben gemeld dat hun (KT133 en KT266) systemen 2x zo LANGZAAM werden na installatie van de Hyperion drivers tov. de oudere 4in1 drivers.

Het lijkt mij dat de opmerking dus zeker geen onzin is.

• Supern00b
Dan mogen ze dat wel in de readme.txt erbij zetten in de volgende keer.

Overigens heb ik nog niks raars gemerkt met mijn KR7A-RAID (KT-266a) of met mijn andere PC KT7A-RAID (KT-133a). Eerder wat sneller dan langzamer maar das mijn ervaring.

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Topicstarter
Tsja.....daar doe je dus nix aan die lockups....maar het is wel irri als het de hele tijd bij je internet/ftp server gebeurt......zoals bij ons. Ik vind ook dat ze wel eens beter kunnen uitleggen dat het gewoon niet goed is voor de oude chipsets. Lang leve VIA...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dus jij hebt een webserver waarop je de allernieuwste drivers installeerd (wat dus nog niet WHQL is) en dan ga je zeiken :?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Jah ik heb ook nix raars gemerkt op me Asus A7V idd de KT133, tis dat ik hier lees dat ie alleen dus voor KT333 en KT400 is :? Naja hij draait hier lekker stabiel.

En ik heb wel degelijk gelezen dat er stond geoptimaliseerd voor de KT400

[ Voor 20% gewijzigd door CycloneX op 02-01-2003 13:09 . Reden: toevoeging ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

VIA Hyperion Driver Guide / FAQ

[Much of the following information is sourced from: The Official VIA Hyperion Driver Installation Guide)]

What Are The VIA Hyperion Drivers? - The VIA Hyperions were introduced on 6th December 2002. Before that time, VIA developed a driver package named the "VIA 4in1 drivers" which was essentially the same package of drivers. The VIA Hyperion 4in1 drivers continue that tradition, and have retained the version naming sequence, starting at version 4.45. Eventually the "4in1" part will be dropped and they'll simply be referred to as the "Hyperions".

Which Drivers Are In The Hyperion Package? - Just like the 4in1 driver package, the Hyperion includes four system drivers to improve the performance and stability of systems using VIA chipsets - especially the latest P4X400 and KT400 VIA chipsets. More information and benchmark comparisons from VIA about the performance boost for these chipsets can be found here.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
jaja.....dat zeggen ze

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Is dit een wedstrijdje "Wie kan de overtuigende quote van VIA vinden" ???

Topicstarter >>> Welk moederbord heb je en welk OS gebruik je ?

• Supern00b
Onderhand wel ja, tis toch erg vreemd nietwaar ?
Niels99 schreef op 02 januari 2003 @ 13:12:
Just like the 4in1 driver package, the Hyperion includes four system drivers to improve the performance and stability of systems using VIA chipsets - especially the latest P4X400 and KT400 VIA chipsets.
Klinkt bij mij als, "gut die 400tjes moeten tenslotte ook kunnen werken nietwaar ?" Hebben die nog nieuwe features ? O ja ? nou stop die er maar bij dan :P

[ Voor 84% gewijzigd door Supern00b op 03-01-2003 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat een EliteGroups K7VZM met een Athlon 900Mhz.....met WIN ME......(nu dan) misschien binnenkort windows 2000, dit wou eerst niet ivm brak geheugen, wat k niet in de gaten had.....nu dan maar op 64MB

• Supern00b
Welke 4in1 gebruikte je hiervoor dan bai de wee ? En kan je die dan niet weer gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
De Hyperions (dus met veel problemen)

• Bossie
  • Laatst online: 08:46
Ik heb deze ook op mijn nieuwe bordje geinstallerd icm een schone win_install en heb nergens last van

Het gaat om een vap133t chipset

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu gewoon 1 versie ouder geinstalleerd en alles draait als een zonnetje

Verwijderd

Ik heb die Hyperion 4in1 ook voor mijn VIA KT133A chipset en ondervindt tot op heden nog geen problemen. *klopklop

• Supern00b
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 14:50:
De Hyperions (dus met veel problemen)
Lezen is ook een vak he :P

Maar goed ... blijkbaar heb je nu de 4.43 of zo, toch blijft dat raar want volgens hierboven genoemde reacties zou je dan 4.38 moeten blijven. hmmm

Verwijderd

Topicstarter
sorry beetje verkeerd neergezet..DOMDOMDOM wat ik ervoor gebruikte, de origineel bijgeleverde bij het moederbord, ik dacht dat zal toch wel goed zijn, niet dus, ikke die hyperions downloaden, steeds vastlopers (maar draaide wel stabiel op die vastlopers na dan) dus ik een versie eerder geinstalleerd.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:00:
sorry beetje verkeerd neergezet..DOMDOMDOM wat ik ervoor gebruikte, de origineel bijgeleverde bij het moederbord, ik dacht dat zal toch wel goed zijn, niet dus, ikke die hyperions downloaden, steeds vastlopers (maar draaide wel stabiel op die vastlopers na dan) dus ik een versie eerder geinstalleerd.
stabiel met vastlopers lijkt mij niet erg stabiel :P

• Supern00b
hihihi,

Schrijven is ook een vak he :P

Blijkbaar bedoel je dat die drivers meegeleverd niet stabiel waren en die Hyperion drivers stabiel op (bepaalde te reproduceren ?) vastlopers na dan, en daarna maar de versie voor de Hyperion geinstalleerd.

[ Voor 92% gewijzigd door Supern00b op 04-01-2003 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad....een heel verhaal maar het komt er op neer dat de hyperions op de server bij ons gewoon niet stabiel draaien , snappie?
Pagina: 1