Ey lui, ik heb de twee oude Acoustic Research die mijn vader wilde weggooien nu hier staan. Uit een van de boxen kwam geen behoorlijk geluid meer omdat het scheidingsfilter na vele jaren trouwe dienst was stuk gegaan.
Ik vind het zonde om zulke mooie speakers weg te gooien omdat een van de filters het niet meer doet.
Een nieuw filter bestellen bij AR lukt niet; daar zijn de boxen te oud voor. Dus ik dacht er over om die ene na te bouwen, maar dat wordt ook nog een hele toer; zie maar eens dezelfde spoel te wikkelen en de condensator te vinden (een heel groot plat geval. Ik heb nog nooit zo'n condensator gezien).
Dus zit ik er aan te denken om dan de speakers een nieuw leven in te blazen door er dan maar andere scheidingsfilters in te zetten. Alleen weet ik niet waar ik die vandaan moet halen en wat wijsheid is om te doen..
Dus voor ik hier geld aan spendeer wil ik graag wat goede adviezen van jullie.
-Wat is goed in de handel verkrijgbaar?
-Wat is interessant voor zelfbouw?
Allemaal van dat soort dingen.
ThX!
Ik vind het zonde om zulke mooie speakers weg te gooien omdat een van de filters het niet meer doet.
Een nieuw filter bestellen bij AR lukt niet; daar zijn de boxen te oud voor. Dus ik dacht er over om die ene na te bouwen, maar dat wordt ook nog een hele toer; zie maar eens dezelfde spoel te wikkelen en de condensator te vinden (een heel groot plat geval. Ik heb nog nooit zo'n condensator gezien).
Dus zit ik er aan te denken om dan de speakers een nieuw leven in te blazen door er dan maar andere scheidingsfilters in te zetten. Alleen weet ik niet waar ik die vandaan moet halen en wat wijsheid is om te doen..
Dus voor ik hier geld aan spendeer wil ik graag wat goede adviezen van jullie.
-Wat is goed in de handel verkrijgbaar?
-Wat is interessant voor zelfbouw?
Allemaal van dat soort dingen.
ThX!
edit:
Het is voor twee weg speakers.
Het is voor twee weg speakers.
[ Voor 3% gewijzigd door MisterDon op 01-01-2003 16:45 ]