Toon posts:

MSI KT4 ULTRA oc'en ? (B, BSR, FISR)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heeft er iemand dit mobo'tje al overclockt. Nu heb 'k wel al verscheidene topics gelzen waar gezegd wordt dat deze moeilijk boven een fsb van 143 geraakt.

Ik geraak met mijn msi kt4 ultra FISR tot een fsb van 140 (temp 46°C/amd2100+)

Iemand al een vmod geprobeert? Zo ja kun je dan even je instellingen posten ?

Verwijderd

Ik zelf kom ook niet hoger dan 143.....Zelfs met zo min mogelijk kaarten erin en 7 (!) casefans draaiend maar niet hoger....

Verwijderd

Ik heb ook n MSI kt400 en zit nu op een FSB van 177 met een AMD 1800+
draait nu op 2040 MHZ >:)

Weet iemand BTW hoe je kan zorgen dat je PCI en AGP snelheden gewoon op 33/66mhz blijven staan ipv dat ze mee gaan met t FSB?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 21:51 ]

• Kriz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 21:46:
Ik heb ook n MSI kt400 en zit nu op een FSB van 177 met een AMD 1800+
draait nu op 2040 MHZ >:)

Weet iemand BTW hoe je kan zorgen dat je PCI en AGP snelheden gewoon op 33/66mhz blijven staan ipv dat ze mee gaan met t FSB?
Kan volgens mij niet met een kt400, moet je een nforce bordje hebben.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 18:20:
Ik zelf kom ook niet hoger dan 143.....Zelfs met zo min mogelijk kaarten erin en 7 (!) casefans draaiend maar niet hoger....
Skip alles tussen de 133Mhz FSB en de 166FSB pak die hooste dus(166Mhz) en begin dan langzaam aan met je multiplier(moet je geheugen het natuurlijk wel aankunnen, die KT400 heeft ook een 1/5 divider die word automatisch ingeschakeld. (Maar pin me er niet op vast)

SUC-6 :)

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

ik heb ook dit bordje en inderdaad ook gelijk de stap naar 166 FBS gemaakt, de stap naar 200 FBS wou hij toch niet aan beginnen. Vindt het btw jammer dat je de vcore niet hoger kan zetten dan 1.75 v. Een voltmod zou inderdaad geen slecht idee zijn. Nu draai ik nog met de msi FISR en een 2000+ maar ga binnen kort een barton halen en dan eens kijken of ik nog paar stapjes hoger kan komen dan 166 >:) .

Verwijderd

ik heb dit bordje ook heb er een voltmod opgedaan en heb een fsb van 170 wil ook op 180 maar dat vindt de voeding niet fijn en een mp van 13 kep een xp1800 t-bred draait nu op 2130mhz op1,9v.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:47

Houston3

ole

ik kom tot 179 fsb max daarna gaat het niet echt goed meer :] dit met een msi kt4 ultra sr alhoewel ik dit echt een kutboard vind om over te clocken, als het fout gaat moet je bios resetten en dan krijg ik gezeik dat mn cpu fan niet draait en moet ik eerst nog een keer rebooten voor dat weg is echt loos gewoon

Verwijderd

Ik heb laats ook eens gelezen dat als je hem in 1 keer naar de 200FSB zet dat dan de pci en agp sloten op de goede snelheid moet draaien maar dat werkte niet, ik kreeg toen geen beeld.

Waarom zou MSI die bios niet gewoon kunnen aanpassen en er van die opties bij zetten net zoals de nforce moederborden dat het fsb van je pci/agp sloten gelijk blijven. Ik heb namelijk het gevoel dat mn proc nog veel hoger kan hij draait nu op nog steeds op 2040MHz en stressed is ie 48 graden en hij draait dan nog steeds stabiel.

Denk toch dat ik een MSI ga mailen 8)7

Verwijderd

Ik heb mijn (nog op 0,15 micron gebakken, of hoeveel was het) Athlon XP 2000+ op de KT4 Ultra met 160Mhz FSB draaien, als ik 166 pak wil hij niet blijven draaien zodra ik 3D zooi ga doen als AquaMark.
Het unlocken van de 2000 is een beetje vaag gelopen (lees: mislukt :|) want hij wil nu de multiplier alleen op 11x hebben :P

Ik wil eigelijk mijn boord voltmodden want ik denk dat ik em wel verder krijg als ik em op 2 volt heb ipv 1,85. Weet iemand hoe en wat ik moet doen bij dit boordje? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 15:02:
Ik heb mijn (nog op 0,15 micron gebakken, of hoeveel was het) Athlon XP 2000+ op de KT4 Ultra met 160Mhz FSB draaien, als ik 166 pak wil hij niet blijven draaien zodra ik 3D zooi ga doen als AquaMark.
Het unlocken van de 2000 is een beetje vaag gelopen (lees: mislukt :|) want hij wil nu de multiplier alleen op 11x hebben :P

Ik wil eigelijk mijn boord voltmodden want ik denk dat ik em wel verder krijg als ik em op 2 volt heb ipv 1,85. Weet iemand hoe en wat ik moet doen bij dit boordje? 8)7
Je hebt ook kans dat je niet verder komt door je videokaart dus ik zou eens goed kijken wat hij doet met n oude of andere video kaart ik kwam namelijk hoger met mij Geforce 2 Titanium
Pagina: 1