Toon posts:

Ereg()...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De koersen worden vanuit een andere website ingelezen. "15,20", "15,58" en "2,50" heb ik nodig, maar de onderstaande code pakt alleen "15,20".
-> ABN AMRO 15,20 15,58 +2,50% <-

PHP:
1
2
ereg('[0-9]{1,2},[0-9]{1,2}', $testABN2, $match); 
echo "<br>".$match[0]." --- ".$match[1]."hmmmm";
If matches are found for parenthesized substrings of pattern and the function is called with the third argument regs, the matches will be stored in the elements of the array regs. $regs[1] will contain the substring which starts at the first left parenthesis; $regs[2] will contain the substring starting at the second, and so on. $regs[0] will contain a copy of the complete string matched.
Ik snap het niet helemaal :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 16:18
Hij maakt een array, dan lees je die toch gewoon uit met foreach(), dat lijkt mij het meest logische.

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
ereg('[0-9]{1,2},[0-9]{1,2}', $testABN2, $match);
foreach ($match as $v) 
{
   print "<br>Waarde van \$match: $v.\n";
}
Nee, dat geeft ook alleen de "eerste" 'match' weer :(

Verwijderd

preg_match_all

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bedenk es een nieuwe topictitel, want dit is niks.
Verder ben je bezig met het rippen van data van een site, hou er rekening mee dat dat in principe niet gewenst is door de meeste makers en zelfs als een copyright schending gezien kan worden.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
ACM schreef op 01 januari 2003 @ 14:14:
Bedenk es een nieuwe topictitel, want dit is niks.
Verder ben je bezig met het rippen van data van een site, hou er rekening mee dat dat in principe niet gewenst is door de meeste makers en zelfs als een copyright schending gezien kan worden.
[PHP]Hoe dataverwerking met ereg

Kan zijn dat hij zo'n abbo heeft bij euronext ofzo.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 01 January 2003 @ 14:14:
Bedenk es een nieuwe topictitel, want dit is niks..
Excuses daarvoor :) En over het rippen van gegevens vanuit een andere site, die site haalt de gegevens vanuit nos.teletext; die site mag toch wel ?
PHP:
1
2
preg_match_all("/[0-9]{1,2},[0-9]{1,2}/", $testABN2, $match); 
        echo "<br>".$match[0][0] . " --- " . $match[0][1] . "---" . $match[0][2];

_/-\o_ Ik dank u zeer...

Ik wil niet dom overkomen, maar als ik mijn eerste wijzig met de bedoeling titel wijzigen , dan zie ik daar geen mogelijkheid in..Hoe moet het wel?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 14:24 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een moderator (bijvoorbeeld ikke) vragen het voor je te wijzigen (bijvoorbeeld dmv een 'topic report' of een melding in 'schop een modje') :)

Verwijderd

:) np

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Nog steeds geen aanvraag voor een topic title change (in SeM of in topic report) dus kan deze topic met een niet veel zeggende titel wel dicht.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.