beltegoed bijna vervallen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
nog 2 dagen en dan vervalt mijn kpn prepaid beltegoed van 11 euro nog wat.

mag dit zomaar? en valt er nix aan te doen?

opwaarderen is geen optie, want dan heb ik met een half jaar nog veel meer belte goed dat vervalt, omdat ik het ding alleen maar heb voor noodgevallen en dus (bijna) nooit gebruik.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yep, als ik het goed heb begrepen is je beltegoed tegenwoordig nog maar een half jaar geldig. Voorheen was dat één jaar. dus helaas..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan alleen de volgende dingen bedenken:

• Iemand anders geven die het nog kan gebruiken in de komende twee dagen
• Doorverkopen voor een klein prijsje: jij houdt er nog wat ervan over en iemand anders kan dan nog bellen voor een zacht prijsje
• Zelf met die kaart gaan bellen
• Met smacht hopen dat er iets gebeurt met je dat je iig een reden hebt om te bellen :+ ;)

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Robin Vreuls schreef op 01 January 2003 @ 11:18:
Ik kan alleen de volgende dingen bedenken:

• Met smacht hopen dat er iets gebeurt met je dat je iig een reden hebt om te bellen :+ ;)
Dan weet ik nog wel een goede reden iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. :)
Of die van de reclame ( en als je klaar bent hang je op }) )

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

OliverBB schreef op 01 January 2003 @ 11:14:
nog 2 dagen en dan vervalt mijn kpn prepaid beltegoed van 11 euro nog wat.

mag dit zomaar? en valt er nix aan te doen?
Ja, dat mag zomaar. Je hebt een overeenkomst met KPN die eindigt op het moment dat je beltegoed verloopt. Ook als je niet belt moet je meebetalen aan de kosten van het netwerk en andere infrastructuur die KPN maakt en onderhoudt.
Stel dat je telefoon de hele dag aanstaat, maar dat je nooit belt of gebeld wordt, dan gebruik je toch netwerkcapaciteit. Dan is 10 euro per half jaar een redelijk bedrag. Vergelijk maar met de vaste telefoon, die kost je dat bedrag per maand ook als je niet belt of gebeld wordt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

't blijft toch een naaistreek van KPN. Eerst trekken ze prepay klanten. Voor 25 gulden per jaar kon je over een mobiele telefoonaansluiting beschikken. Maar sinds 01-01-2002 hebben ze dat naar € 20 per halfjaar verhoogd. Een stijging van de kosten met zo'n 250%

Maar ja ze hebben via de voorwaarden het recht dit te doen.

Verwijderd

m'n ouders hebben een vodafone prepaid voor als ze op vakantie gaan (je weet maar nooit wanneer zo'n ding van pas komt he!) maar die moeten we ook elk half jaar opwaarderen!

net wat haas zegt... als je telefoon aanstaat en je belt niet of wordt niet gebeld, dan maak je toch gebruik van het netwerk! nou staat die prepaid van m'n ouders 90% van het jaar uit, maar ach... toch wel handig!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 13:10:
m'n ouders hebben een vodafone prepaid voor als ze op vakantie gaan (je weet maar nooit wanneer zo'n ding van pas komt he!) maar die moeten we ook elk half jaar opwaarderen!

net wat haas zegt... als je telefoon aanstaat en je belt niet of wordt niet gebeld, dan maak je toch gebruik van het netwerk! nou staat die prepaid van m'n ouders 90% van het jaar uit, maar ach... toch wel handig!
Mijn ouders hebben ook een mobiele telefoon, die ze gewoon meehadden om hem te gebruiken voor als ze bv pech hebben met de auto. Dat ding staat gewoon altijd uit, maar toch moet m'n pa hem dan elk half jaar opwaarderen.. Dan zit ie naast de vaste telefoon, te bellen met z'n mobiel :+
Ik denk eigenlijk dat er nog wel veel meer van dat soort figuren zijn, ik ken ze iig wel ;)
Het is gewoon een slimme manier om wat extra te verdienen, meer niet. Mensen die altijd hun foon mee hebben bellen namelijk heus wel sowieso die €10 beltegoed op :P

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 01-01-2003 13:39 ]

🌞🍃

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 13:10:

Bij Vodafone je beltegoed maar een half jaar geldig?? Lijkt me sterk dat ze meerder geldigheidsduren hebben.. Ik heb namelijk ook Vodafone en bij mij is het 1 jaar geldig.. Volgens de site van hun is het ook een jaar geldig...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vodafone is inderdaad de enige die (nog?) een geldigheid van een jaar heeft. Het kan bij de andere providers zijn dat je hebt opgewaardeerd vóór de wijziging, dan heeft het beltegoed nog de oude geldigheidstermijn. Tot het moment dat je gaat opwaarderen, dan gaat de nieuwe, verkorte, geldigheidstermijn in.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 01 January 2003 @ 18:56:
[...]

Bij Vodafone je beltegoed maar een half jaar geldig?? Lijkt me sterk dat ze meerder geldigheidsduren hebben.. Ik heb namelijk ook Vodafone en bij mij is het 1 jaar geldig.. Volgens de site van hun is het ook een jaar geldig...
sorry... ik heb ff wat door elkaar gehaald! m'n ouders hebben kpn pre-paid (prepay)
ik had zelf vodafone prepaid wat ik omgezet heb naar een abo...

vodafone is inderdaad 365 dagen geldig! op zich ook geen ramp dat er opgewaardeerd moet worden, want als m'n ouders keertje bellen of als ik hun bel, gaat dat vrij snel met de centen en heb je die 10 euro (die je extra opgewaardeerd hebt voor dat halve jaar) hebt toch zo er doorheen gebeld

Verwijderd

De provider is degene die het product aanbiedt en indien je het niet eens bent met de daaraan verbonden voorwaarden, dan moet je het niet kopen. Zo simpel ligt dat.

Bovendien heeft KPN deze maatregelen destijds genomen omdat de prepaid beller de parasiet in het netwerk is omdat deze voor 25 piek een jaar lang bij het netwerk aangelogd kon zijn. Dat is een belachelijk laag bedrag, dus vandaar dat het nu tenminste 40 euro's is gaan kosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 19:05:
[...]
vodafone is inderdaad 365 dagen geldig!
Vodafone is niet voor elke opwaardeerkaart 365 dagen geldig hoor....

10 euro beltegoed= 3 maanden (90 dagen) geldig
20,30,40,50 en 60 euro beltegoed = 365 dagen geldig

Werk zelf in een winkel waar we die shit verkopen dus laat je maar goed informeren he!! :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 20:29:
[...]

Werk zelf in een winkel waar we die shit verkopen dus laat je maar goed informeren he!! :P
wel slim gedaan zo :P

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Hallo

even een vraagje aan Archangel2001
hoe kom jij bij die aan zulke hoge bedragen ? want ik kan toch alleen maar kaarten inkopen bij vodafone van 20 en 30 euro , of bedoel je die andere bedragen bij overwaarderen bij girofoon en creditcard ? want andere kaarten zijn voor mij helaas niet in te kopen !,
ik werk namelijk ook in zo "winkel"waar ze die shit verkopen "zoals je dat noemt !

Verwijderd

Tip:Voor de mensen die alleen in noodgevallen bellen: Neem Ben pre-paid, daar kan je een beltegoedbon van 10 euro kopen. Dus per half jaar kost het min 10 euro. Op jaarbasis dus 20 euro. Dat valt best mee, en moet wel op te krijgen zijn...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 21:14:
Tip:Voor de mensen die alleen in noodgevallen bellen: Neem Ben pre-paid, daar kan je een beltegoedbon van 10 euro kopen. Dus per half jaar kost het min 10 euro. Op jaarbasis dus 20 euro. Dat valt best mee, en moet wel op te krijgen zijn...
Lijkt me geen optie, aangezien je wel bereik moet hebben op de plek waar het noodgeval zich voor doet :X :+

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 21:14:
Ik waardeer die van mij moeder via de girofoon op voor 10euro en dat is bij Vodafone. Ik vind het trouwens niet zo vreemd dat het nog maar een jaar geldig is. Er zijn gewoon teveel mensen die een gsm voor noodgevallen gebruiken (doet mijn opa bijvoorbeeld). Iedereen vind het schandalig etc, maar je kan toch niet van telecomproviders verwachten dat ze er altijd maar geld bij blijven leggen. Je hebt dat toestel in die tijd bijna voor nop gekregen en dan wil je er ook nog eens niet mee bellen. Logisch dat die providers deze uitwassen willen bestrijden.

• BasvanS
  • Nu online
Mijn bel-tegoed was ook nog maar 2 dagen houdbaar, ik heb dit allemaal omgezet in SMS-regoed wat wel "goed" blijft. heb nu ( 3 maanden later ) nog steeds 4 euro sms tegoed

• OliverBB
guppie15 schreef op 01 January 2003 @ 23:19:
Mijn bel-tegoed was ook nog maar 2 dagen houdbaar, ik heb dit allemaal omgezet in SMS-regoed wat wel "goed" blijft. heb nu ( 3 maanden later ) nog steeds 4 euro sms tegoed
kijk nu word het interessant

klopt dit verhaal?

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Volgens mij kan je bij duchtone 5 euro kaarten kopen.

Verwijderd

Is het niet zo bij Ben dat je beltegoed geldig blijft zolang je je simkaart actief houdt? In de praktijk betekent dat dat je minstends eens per halfjaar moet bellen of sms-en.
Dit heb ik me een tijdje terug laten wijsmaken door Ben zelf. Heb er meerdere mailtjes aan besteed omdat ik het maar moeilijk te geloven vond.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Ik bof... Mijn operator BASE had een geldigheidsperiode van 4 maanden ingevoerd... En de 31ste, een paar uur voor nieuwjaar, kreeg elke BASE-klant een bericht dat de geldigheidsperiode blijvend opgeschroefd werd naar één jaar, als dat geen leuk geschenk voor het nieuwe jaar was ;)

Ik vraag me wel af wat, economisch gezien, het nut hiervan is..

Verwijderd

Volgens min is het ook nog zo dat het beltegoed bij KPN direct vervalt en bij Vodafone eerst nog 3 maanden wordt bevroren. Waardeer je dan alsnog op, dan heb je je oude beltegoed er weer bij.

Verwijderd

guppie15 schreef op 01 januari 2003 @ 23:19:
Dit is idd interessant... blijft je SMS-tegoed echt "goed" ??

• BasvanS
  • Nu online
jep ik heb hen nu nog steeds!! heb wel een iets ouder toestel maar dat lijkt me niet veel uit maken

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 20:55
Ja, maar...
Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 20:29:
[...]

Voor hetzelfde geld heb je een vodafone. En met vodafone heb je naar mijn idee toch iets meer bereik ;)
En ik vind toch dat KPN niet erg klantvriendelijk bezig is, zoals de minstens 40 euro per jaar en het "gescheiden" beltegoed en sms-tegoed. Bij vodafone heb je dat niet :Y)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

als je dit vaker hebt, zou ik overstappen naar vodafone,
met 10 euro per jaar (rabo of girofoon) of 20 euro per jaar is dat toch 2 tot 4 keer zo goedkoop als KPN als je de telefoon bijna nooit gebruikt...

• OliverBB
guppie15 schreef op 01 januari 2003 @ 23:19:
mmm het IS niet om te zetten naar sms-tegoed! :? :?
tenminste, ik kan nergens de optie vinden

• Draven
  • Laatst online: 14-07 00:55

Draven

It wasn't me

Het omzetten kan toch gewoon als je naar je opwaardeerlijn belt, dat je het daar kan instellen?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• OliverBB
yep, maar 1 dag voor het vervallen niet meer schijnbaar

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om SMS tegoed op te waarderen moet je niet naar de opwaardeerlijn bellen voor beltegoed, maar naar een andere (SMS) opwaardeerlijn.

SMS-tegoed opwaarderen

Vraag
Hoe waardeer ik mijn SMS-tegoed op?

Antwoord
Je kunt SMS-tegoed opwaarderen als je minimaal € 4,40 op je GSM-kaart hebt (inclusief BTW). Opwaarderen gaat als volgt:
Je belt met je mobiele telefoon naar het gratis nummer van de SMS-opwaardeerlijn 456.
Na de piep wordt er automatisch € 4,40 beltegoed overgeboekt naar het SMS-tegoed.
Je hoort vervolgens het nieuwe beltegoedsaldo.
Het SMS-tegoed blijft geldig zolang de aansluiting blijft bestaan. Eenmaal aangemaakt SMS-tegoed kan niet teruggeboekt worden naar het beltegoed.

Bron: http://hi2.custhelp.com/c...d=28&p_created=1034344103

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• OliverBB
tnx dat werkt!
nu kijken of morgen het sms-en nog wel werkt.
ben bang van niet

• BasvanS
  • Nu online
hehe bij mij werkte het wel ik heb dat 4 ke gedaan, bij mij ging het in stapjes van 2.20
Pagina: 1