Toon posts:

Chello met Sitecom 202 4s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabelmodem ( motorola ) aangesloten op de router ( Sitecom 202 )
Toen even setup opgestart via http://192.168.0.1 . Dan alles ingestelt volgens dit handleiding :

U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
Klik op Next
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
Bij login Method selecteert u "None"
Bij het "MAC adres" vult u het adapter adres in van de netwerk kaart waar eerst Chello op aangesloten was
Klik op Next
Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
Klik op Next
Klik op Finish
Voer de test uit

Nic : realtek 8139 , OS : Windows XP pro NL

Maar ik krijg nog steeds geen internet .
Alvast bedankt .

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dit verhaal komt me heel bekent voor (ben er 2 volle dagen mee bezig geweest bij kennis). resultaat.. trug gegaan naar de comp. zaak en de Draytek vigor gehaald (2200E), ingeplugd en werkte meteen.

Wel ff te testen of je wel ftp/ping kan doen, dat kon daar nl. wel. laatste, zorg dat Winxp firewall uitgeschakeld is, en ping de router (.0.1).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat uit , standaard ip van de router is 192.168.0.1 . O ja ik vind het wel zonder om weer weg te doen , ik heb het overgekocht van een maar voor €15 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 23:02 ]

Verwijderd

heb je al bij de faq van sitecom zelf al gekeken misschien dat dit het is

Q: Na configuratie van de breedbandrouter maakt deze niet automatisch verbinding met internet.

A: In de router heeft u twee opties:
Dial on demand
Idle time out

Wanneer beide aanstaan zal de router pas verbinding maken met internet zodra er een aanvraag is (met andere woorden zodra de browser geopend wordt). Wanneer de verbinding met de provider om welke reden dan ook verbroken wordt, wordt er niet automatisch opnieuw verbinding gemaakt.

Wanneer de Idle Time out uit staat, zal zodra een PC opstart direkt verbinding worden gemaakt met internet, en deze verbinding zal te alle tijden, indien noodzakelijk door middel van opnieuw verbinding , in stand gehouden worden.

Verwijderd

Topicstarter
De fag heb ik al doorgelezen . Maar waar kan ik deze functie vinden . Alvast bedankt .

Verwijderd

moet je waarschijnlijk via de config scherm doen die je krijgt als je inlogt op je router via de ip adres en password

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets heel vreemds gebeurt , ik resette de kabelmodem en de router . Alle kabels aangseloten .Even tv gekeken . Dan zou ik even setup van de ruoter opstarten . En ja hoor het is een wonder internet doet zo maar . Zonder dat ik niets heb ingestelt .

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu kom ik de volgende probleem tegen , regelmatig valt de verbinding weg . Terwijl de kabelmodem helemaal niet uitvalt ( ik bedoel dan de online led blijft gewoon branden van de modem ) . Weet iemand misschien het probleem . Alvast bedankt .

Verwijderd

Je moet de functie CLONE MAC gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:35:
Je moet de functie CLONE MAC gebruiken
heeel leuk maar die moet hij niet gebruiken alleen als hij dezelfde netwerkkaart gebruikt om de router te benaderen waar eerst het internet op aangesloten zat. Anders krijgt de router een mac van een netwerkkaart waar eerst geen internet op aangesloten zat.

oplossing voor mijn sitecom 202 4s firmware update van sitecom site hielp bij mij

suc6

<edit>
btw wel oude post waar je op reageert

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 02:06 ]

Pagina: 1