Ik heb dus 2 TLX 5000 speakerszuilen van JBL staan op me flatje. Van die zuilen van 150 watt. Daar hangt natuurlijk ook een lekkere versterker aan die weer aan me pc hant. Ideaal MP3'tjes draaien dus. Ik woon op de 4de bouwlaag van een appartementencomplex en draaide net lekker MP3'tjes. Staat ineens me onderbuurman van de begane grond (zitten dus nog twee appartementen tussen ons in) dat ie zijn tv nie kon verstaan door mijn bass. Okay terugdraaien is een optie, maar geen leuke. Ik heb al een centimeter rubber onder mijn vloerbedekking liggen om te dempen, helpt dus bij lange nie goed genoeg. Hebben jullie ideeën?
Probeer eens spikes dat ontkoppelt de luidspreker van de ondergrond.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
zware tegel onder de spikes helpt nog meer.
bv. een stoeptegel.
en de speakers zo'n 60cm (of meer) van de muur zetten.
beiden doet ook nog is de klank ten goede!!
bv. een stoeptegel.
en de speakers zo'n 60cm (of meer) van de muur zetten.
beiden doet ook nog is de klank ten goede!!
ga in een huis op de buiten wonen?
héhé .. j/k
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Grote sok in de bassreflexpoort stoppen. Het diepe boom boom gaat dan weg. Even luisteren wat je dan overhoud. Link en rechts dan he
[ Voor 11% gewijzigd door Fireman op 01-01-2003 11:57 ]
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
spikes en daaronder een stoeptegel
heb ik hier ook en ik heb een grindtegel en rubber doppies onder m'n subwoofer staan!
wat misschien ook helpt zijn van die rubberen tegels die ze bij speeltuintjes gebruiken (heeft een vriend onder z'n 604's staan)
heb ik hier ook en ik heb een grindtegel en rubber doppies onder m'n subwoofer staan!
wat misschien ook helpt zijn van die rubberen tegels die ze bij speeltuintjes gebruiken (heeft een vriend onder z'n 604's staan)
Rubber doppies in de oren van de buurman
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
dat is net zo'n stom antwoord als: verhuizen naar vrijstaand huisDuck-Twacy schreef op 01 January 2003 @ 13:53:
Rubber doppies in de oren van de buurman
Verwijderd
De meeste zuilen staan op spikes. Je hebt spikes in verschillende prijsklassen. Vanaf een paar euro per stuk tot 100den euros voor een set.
http://www.visaton.com/english/artikel/art_399.htm
deze worden verkocht bij electronicaonline.nl
http://www.electronicaonline.nl dan> luidsprekers.
je moet ze dan mailen voor de prijs maar die winkel is erg goedkoop.
Het voordeel van deze spikes is dat ze afschroefbaar zijn en dat je ze op die manier vast kan zetten in de speaker.
staan dus erg stabiel, en je kan ze stellen als je vloer niet helemaal recht loopt.
maar je hebt ook gewoon spikes die je los er onder zet, of je plakt ze er onder met wat dubbelzijdig tape.
deze zijn denk ik goedkoper. http://www.speakerenco.nl/diversen.htm worden verstelbare plakspikes verkocht vanaf 31 euro de 8 (voor 2 speakers).
btw bij die spikes van visaton zijn die ronde blokjes voor als je de vloer niet wil beschadigen, bij b.v. pakket.
deze worden verkocht bij electronicaonline.nl
http://www.electronicaonline.nl dan> luidsprekers.
je moet ze dan mailen voor de prijs maar die winkel is erg goedkoop.
Het voordeel van deze spikes is dat ze afschroefbaar zijn en dat je ze op die manier vast kan zetten in de speaker.
staan dus erg stabiel, en je kan ze stellen als je vloer niet helemaal recht loopt.
maar je hebt ook gewoon spikes die je los er onder zet, of je plakt ze er onder met wat dubbelzijdig tape.
deze zijn denk ik goedkoper. http://www.speakerenco.nl/diversen.htm worden verstelbare plakspikes verkocht vanaf 31 euro de 8 (voor 2 speakers).
btw bij die spikes van visaton zijn die ronde blokjes voor als je de vloer niet wil beschadigen, bij b.v. pakket.
[ Voor 25% gewijzigd door Dnc1n op 01-01-2003 15:08 ]
Verwijderd
je moet wel even kijken hoe de ondergrond is voor spikes... je kan van die voetjes kopen zodat de vloer niet geschadigd of dat je spikes niet 1cm wegzakken in je vloerbedekking ofzo
ik heb een tijdje gewoon muntjes gebruikt als voetjes! gewoon 8 kwartjes gepakt en daar met de boormachine een klein putje in gemaakt, zodat die spike altijd op hetzelfde plekkie op dat muntje staat
ik heb een tijdje gewoon muntjes gebruikt als voetjes! gewoon 8 kwartjes gepakt en daar met de boormachine een klein putje in gemaakt, zodat die spike altijd op hetzelfde plekkie op dat muntje staat
Verwijderd
Ik vermoed (klein vermoeden
) dat je gewoon te hard hebt gedraaid. Daar kan je verder niks aan doen met tegeltje kegeltje
Maar stukken goedkoper.Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 13:58:
[...]
dat is net zo'n stom antwoord als: verhuizen naar vrijstaand huis
En ff een serieus antwoord. het gaat dus gewoon niet lukken om dat gedreun tegen te houden (tenzij met een extra halve meter beton)
[ Voor 30% gewijzigd door Duck-Twacy op 01-01-2003 20:31 ]
maar speakers los op de vloerbedekking dreunt natuurlijk wel meer door als op spikes met een dikke tegel eronder. dat is gewoon een feit.
en de afstand vanaf de muur is bellangrijk voor het dreunen als je de basport aan de achterkant hebt zitten.
en de afstand vanaf de muur is bellangrijk voor het dreunen als je de basport aan de achterkant hebt zitten.
Okay, het contactgeluid wordt minder. Persoonlijk denk ik alleen dat de meeste energie overdracht gewoon via de lucht gaat (of niet?)
Sommige speakers gebruiken 4 spikes, andere weer 3. Wanneer de ondergrond niet geheel vlak is is het handigste om 3 spikes te monteren dus, maar dat is logisch.Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 14:10:
Zijn die spikes duur? En staan me speakers dan nog wel stabiel? Zijn wel van die zuilen he.
Hangt er van af hoe hard je 'm zet. Maar de ervaring die ik heb met spikes is is dat het geluid als het ware op getild wordt en dat je (vind ik dan) een veel mooier en gedetailleerd geluid krijgt. En zeker het bonken zal verdwijnen. Ik heb zelf ook eens ge-experimenteerd met en zonder spikes. Het was niet om aan te horen in mijn akoustieke ruimte (vrij harde ruimte, hardhouten vloer + harde wanden, geen kleed) redelijk ruim van opzet (50 M2)Duck-Twacy schreef op 01 January 2003 @ 20:48:
Okay, het contactgeluid wordt minder. Persoonlijk denk ik alleen dat de meeste energie overdracht gewoon via de lucht gaat (of niet?)
Dus zeker even proberen die spikes. Ik heb nog niet gerommeld met een stoeptegel maar dat komt ook nog wel een keer.
Verwijderd
Wat de fak is dit voor taal?
edit:
ik zie net belgie, maar dit is toch geen taal?!
ik zie net belgie, maar dit is toch geen taal?!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 21:34 ]
off topic
Goedste nederlands
End off topic
Speakers wat verder van de muur kan ook helpen
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
euhm , in een huis op de buiten gaan wonen is perfect nederlands hoor , allé toch in belgië ..
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Pagina: 1