Asus A7V333 + AMD 2400+

Pagina: 1
Acties:

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Elleuhz...

Ben een systeempje in mekaar aant bakken maar wil nie egt lukke :'(

Heb alles gedaan zoals ik altijd doe, Standaardsettings voor Mobo etc...
Probleem is echter dat als ik de PC aanzet dat hij ca. 5 seconden draait en dan uitvalt.

Ik heb de FAQ al doorlopen.
Reset gedaan, Mobo nagelopen op kortsluiting met kast, ALLE Kaarten&Geheugen&Devices eruit gehaald, Gekeken of toerentalsensor op Mobo niet begrenst stond, etc, etc....

Maar nix mocht helpen tot nu toe....

Iemand enig idee hoe ik TOCH nog het nieuwe jaar in kan gaan met een nize PC ? :D

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Is de koeling in orde? Als de heatsink geen contact met de core maakt zal hij snel (lees: in ong. 5 sec) uitschakelen om oververhitting te voorkomen.

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Eh...... Nog een Tip hoe ik dat hok eraf kan slopen?
Lijkt erop alsof hij er maar 1malig opgezet kan worden (aan de vorm van het middelste beugeltje te zien)... Lees: Krijg em 'r niet echt af ofzo....
Maar hij zit iig wel strak op het zilveren plaatje in het midden als je dat bedoelt :D

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
Probeers eens met een andere cpu en bios flash, of check je voltage waardes mischien voeding niet helemaal in orde ?

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Andere CPU gaat nie lukken op het moment
Ik heb wel een ander Mobo + Cpu in de kast gehangen en dat werkt wel....
Dus aan de voeding van de kast zal het niet lieggen

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Dionisus19 schreef op 31 December 2002 @ 21:16:
Eh...... Nog een Tip hoe ik dat hok eraf kan slopen?
Lijkt erop alsof hij er maar 1malig opgezet kan worden (aan de vorm van het middelste beugeltje te zien)... Lees: Krijg em 'r niet echt af ofzo....
Maar hij zit iig wel strak op het zilveren plaatje in het midden als je dat bedoelt :D
Hok? Je bedoelt van de koeler? Probeer eens heel voorzichtig met een schroevendraaier dat lipje los te halen van de CPU socket, en daarna koeler opnieuw te bevestigen.

BF2 stats Systemen

• Crash
  • Laatst online: 19:41
heb ik ook eens gehad met een nieuw systeem, was heel flauw
de powerbutton bleef net dat beetje hangen na het indrukken,
dat de PC na 5 sec weer uit ging :+

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Caesartje schreef op 31 December 2002 @ 21:13:
Is de koeling in orde? Als de heatsink geen contact met de core maakt zal hij snel (lees: in ong. 5 sec) uitschakelen om oververhitting te voorkomen.
Ondertussen is een amd cpu wel al doorgebrand. Heb je de cpu koeler wel op de juiste plaats aangesloten? Soms moet die op een bepaalde plaats zitten anders start die niet op of sluit dan terug af.

• rvanlooijen
pisart schreef op 01 januari 2003 @ 01:35:
[...]

Ondertussen is een amd cpu wel al doorgebrand. Heb je de cpu koeler wel op de juiste plaats aangesloten? Soms moet die op een bepaalde plaats zitten anders start die niet op of sluit dan terug af.
Valt wel mee, als je een fatsoenlijk moederbord hebt zal hij gewoon uitschakelen en is er niets aan de hand, aangezien dit een Asus bordje is is er hun "COP technology" in gebruikt, en dat is wel in orde ;)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
COP werkt en je CPU fikt dus niet door, weet ik uit ervaring :)
en dit topic is alweer een tijdje oud, dus ik neem aan dat de topicstarter het probleem
al heeft opgelost inmiddels, anders had ie wel weer gepost

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• rvanlooijen
Schaapje_BlaaT schreef op 09 januari 2003 @ 11:28:
COP werkt en je CPU fikt dus niet door, weet ik uit ervaring :)
en dit topic is alweer een tijdje oud, dus ik neem aan dat de topicstarter het probleem
al heeft opgelost inmiddels, anders had ie wel weer gepost
Damnit, sorry, my bad :X d'oh

Klikte weer op mn eigen naam maar zat iets te ver naar beneden :X
Pagina: 1