foute tijd filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb met WMP8 (Windows XP) last van een soort tijdbug. Het is namelijk zo dat WMP8 van een aantal filmpjes de foute lengte aangeeft.
Er staat dus in WMP8 dat het filmpje bijvoorbeeld 1.10 duurt, terwijl ik zeker weet dat ie 15.34 duurt. :?
Het hele filmpje is dan wel af te spelen door op de juiste plek in de tijdbalk te springen maar dan gaat ie daarna gewoon weer verder alsof ie maar 1.10 duurt, en zie je dus weer maar een paar seconden.

-

Nou heb ik Nimo Pack 5 build 7 geinstalleerd, bijna volledig want ik heb dat vobsub gedoe niet nodig 8), en de Bicubic Resizer ook niet.

Maar nou vraag ik me af of dat dus aan een codec ligt of aan iets anders.
want een maat van mij met Win98 kan hem wel afspelen met WMP7, maar nou heeft die ook geen Nimo geinstalleerd volgens mij.

Ik heb die Nimo trouwens wel nodig want ik heb een aantal filmpjes die een audiocodec van Nimo Pack nodig hebben.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik heb ook geen Nimo (heb ik veel problemen mee), maar WMP geeft bij mij ook soms foute lengtes aan.
Is het filmpje wel compleet?

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Zekers te weten, een filmpje van 120MB dat maar 1 minuut duurt? (zo'n goede kwaliteit is die nou ook weer niet)
en zo heb ik er nog wel een paar :(

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
doen de filmpjes het bij andere programma's wel compleet op je computer? (dus niet op die van je vriend)

Verwijderd

probeer eens een andere speler, doet ie het dan wel?

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb het ook. En als ik dan WinDVD gebruik, dan speelt ie wel het hele filmpje af, alleen geeft ie niet de goede tijd aan, namelijk nog steeds die veel te korte tijd.
En het is alleen bij MPEG, dus ni bij AVI

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

als het bij alle spelers is dan,
of het ligt aan
• Je Codecs,
• De film zelf
• Fout in de Encode

dus dat moet je zelf maar ff uitvogelen maar zover ik weet ligt het dan daar aan,

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb het maar bij een paar filmpjes (allemaal MPEG), dus die filmpjes gebruiken denk ik een vage codec ofzo.

maar ik heb het tot nu toe alleen kunnen afspelen met WMP8 RealPlayer8Plus en Winamp3,
WMP8 geeft dus een foute tijd aan (bijv 1min.)
en Winamp3 geeft wel de juiste tijd aan (bijv 32min.) maar speelt maar 1min af ?
en Realplayer doet ook maar 1 minuut.

Quicktime6 Pro zegt dat het niet ondersteunt is.

Ik het zelfs geprobeerd om het filmpje te laden in Windows Movie Maker 8)7, het hele filmpje werd vervolgens geladen maar na het renderen werd er nog steeds maar 1 minuut afgespeeld en niet de volle lengte, de bestandsgrootte was ook opeens heel erg veel kleiner.

Ik bedenk nu opeens dat in de index van de file misschien een fout zit in de tijd. dus het bestand zelf geeft de foute tijd aan. maar ja, hoe verbeter je dat?

het zijn geen Avi's anders had het misschien gekund met DivFix.

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Schop.
Ik merk het nu met steeds meer filmpjes dat ze niet meer goed afgespeeld kunnen worden.

Weet iemand misschien aan welke decoder dat zou kunnen liggen??? plz.

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ja het probleem is nog steeds niet over dus schop ik het topic na bijna 2 jaar nog maar es

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je dit al geprobeerd/gelezen?:
FAQ SA, multimedia

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 17:48
Probeer het eens met VLC media player? Die gebruik ik altijd wanneer het met WMP niet wil lukken, en dat gaat vaak erg goed.

http://www.videolan.org/vlc/

[ Voor 15% gewijzigd door Leolinedance op 06-10-2004 23:00 . Reden: url even toegevoegd ]

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ja, en niet de avi's zijn het probleem, maar de mpegs

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
IK heb dat weleens vroeger gehad met K-lite codec pack. Mijn advies is dan ook om alle codes-packs te verwijderen, je register opschonen en dan ffd-show te proberen in combinatie met media player classic. ;)
Pagina: 1