Toon posts:

[WinXP] instal.op een Packard-Bell-pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het formatteren en het installeren van een gewone Wind.XP-Pro,op een Packard-Bell-pc dreammachine type 9400 ????
Op deze pc staat nu een Wind.ME van Packard-Bell,en die draaid"vierkant",nu wil ik die Packard-bell Wind.ME"rommel" verwijderen,en nadien op deze pc een propere Wind.XP installeren met de nodige gepaste drivers en software.
Is dit doenbaar,of niet.Groeten.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Het is toch ook gewoon een computer, als ie voldoet aan de system
requirements die MS voor XP stelt zou ik het gewoon proberen. :)

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

waarom niet :?, check requirements, check of je alle drivers hebt en beginnen! :Z

slotje?

[ Voor 11% gewijzigd door Beamer op 31-12-2002 19:08 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Dit zou geen probleem moeten zijn.
XP herkent vrijwel alle hardware, zeker als de pc iets ouder is.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
let op de drivers, eerder geprobeert op een andere PB machine, dat ging mis, dus eerst de drivers zoeken, of cdtje vragen.

wat je ook kan doen, winXP cd in je machine, en onder windows ME de izard compatibiliteit uitvoeren, dan weet je welke apparaten wel, en welke niet gaan werken.

Verwijderd

Moet gewoon kunnen hoor Packard Bell is ook een pc (jawel echt waar)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Icey schreef op 31 December 2002 @ 19:14:
let op de drivers, eerder geprobeert op een andere PB machine, dat ging mis, dus eerst de drivers zoeken, of cdtje vragen.
Ik heb juist een positieve ervaring met een Packard Bell laptop.
M'n laptop had een Win98 install die nogal brak was, dus wilde ik XP erop hebben.
Eerst de C:\ schijf geformatteerd, daarna XP Pro schoon geinstalleerd en alle hardware werd direcht juist herkend en geconfigureerd (ik had er verder geen cd's bij).
Het kan dus wel goed gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Railgunner op 31-12-2002 19:22 . Reden: typo's ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Icey
RAILGUNNER schreef op 31 december 2002 @ 19:21:
[...]

Ik heb juist een positieve ervaring met een Packard Bell laptop.
M'n laptop had een Win98 install die nogal brak was, dus wilde ik XP erop hebben.
Eerst de C:\ schijf geformatteerd, daarna XP Pro schoon geinstalleerd en alle hardware werd direcht juist herkend en geconfigureerd (ik had er verder geen cd's bij).
Het kan dus wel goed gaan.
de laptops hebbenn geen exotiosche aangepaste hardware, iedere laptop komt eigenlijk op hetezlfde neer, vaak zelfde onderdelen, omdat er maar een paar bedrijfjes zijn (zie netwerkkaartjes, 1000ende verschillende kaartjes, ze hebben allemaal dezelfde chipsset.. realtec ;)).

de peecees hebben net zoals compaq vaak iets aangepaste hardware, maar het is het proberen waard :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jullie goed begrijp,dan moet ik deze pc formatteren,een Wind.Me installeren,en hierover een upgrade doen met een Wind.XP.Deze beide Windows systemen heb ik hier liggen.
Nu nog één vraagje moet ik die drivers installeren na die ME install. of wacht beter tot ik die upgrade van die XP gedaan heb om die drivers te installeren ????.

• Icey
liever, format: windiws XP installeren, anders heb je alsnog de zooi van windows ME :)

Verwijderd

Ik heb ooit een keer Windows XP PRO geprobeerd te installeren op een PB bak, en ging prima, alleen dat USB toetsenbord en muis rommel werkte niet.

Ohwjah en dat upgraden is het domste wat je kunt doen, Windhoos kan daar verdomd slecht tegen, en dan heb je al die TROEP van Windows ME er nog op staan, onverstandige keus, als je het wilt proberen gewoon schone installatie.

Succes er mee

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 19:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Packard Bell gebruikt geen exotische hardware, het is allemaal gewoon standaard spul wat erin zit.
Ik meen dat je Dream Machine een Saturn mobo heeft (zou het niet zeker weten, zo te zien is het een belgisch systeem, en daar heb ik minder ervaring mee). Daarvan moet je wel even de bios flashen naar de XP versie, om te zorgen dat je USB poorten gewoon werken.
Waarschijnlijk zullen alleen je multimedia keys op je keyboard niet werken, verder geeft het echt geen problemen.
Andere OSen op een PB zitten gaat makkelijk (zit hier met een notebook met 2K ipv XP home erop) alle drivers staan 99 van de 100 keer op de support site.
Nou weet ik niet of die Dreammachine een PCI288 geluidskaart heeft van Aztech.
Als dat wel zo is heeft PB daar geen drivers voor. Je kunt hiervoor de drivers downloaden van www.hoontech.com. Zelfde kaart namelijk alleen die hebben NT.4.0 drivers, en die kun je gewoon installeren en dan werkt die geluidskaart ook.
Pagina: 1