Peugeot 307 GroundZero

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 20:27
Ik ben dus binnenkort in het bezit van een 307sw. Nu ben ik al geruime tijd aan het verdiepen in speakers.

Ik heb dus een JVC KD-SH 909R Radio

En ik zit nu te kijken naar GroundZero:

voor GZHC 16 neo (Hydrogen Composet)
en achter GZHF 552

dit met het oog op de toekomst (versterker, subwoofer, enz...).

is dit een beetje een goede start, of sla ik nu de plank volledig mis...

We love the smell of innovation in the morning!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
GZ is gewoon goed.
Maar ik zou me niet blindstaren op 1 merk. Luister naar verschillende sets die in jouw prijsklasse liggen. Als ik jou was (maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten) zou ik beginnen met een goede compo voorin (die gz 16 neo is zeker goed) en alvast een 4 kanaals versterker. De achterboxen kun je makkelijk weglaten en dat geld investeren in een goede versterker. Sluit op deze versterker alvast je compo aan, en op de overige 2 kanalen kun je later een sub op aansluiten. Succes :)

• NoE
Pauwl schreef op 01 januari 2003 @ 11:27:
GZ is gewoon goed.
Maar ik zou me niet blindstaren op 1 merk. Luister naar verschillende sets die in jouw prijsklasse liggen. Als ik jou was (maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten) zou ik beginnen met een goede compo voorin (die gz 16 neo is zeker goed) en alvast een 4 kanaals versterker. De achterboxen kun je makkelijk weglaten en dat geld investeren in een goede versterker. Sluit op deze versterker alvast je compo aan, en op de overige 2 kanalen kun je later een sub op aansluiten. Succes :)
- welke versterker zou je dan aanraden?
- is wel zo mooi als de achterspeakers ook "opgevuld" zijn, of bedoel je dat je uit je kanalen loopt op je versterker. (6 kanaals nodig, 4 normaal en 2 gebrugt)

• Pauwl
Als je perse hoedeplank speakers wilt hebben (is m.i. niet nodig) voor bv rearfill kun je die gewoon op je hu aansluiten en met je fader zachtjes laten meespelen. Knallen wil je op je voorspeakers en het liefst een 16 cm compo set. Deze sluit je aan op je versterker op 2 kanalen en een toekomstige sub bridge je op je overige 2 kanalen. Dus een 4 kanaals is dan genoeg :)

En wat voor 1 ik je aanraadt.... tja hoeveel heb je te besteden? Kijk eens op www.hifipoint.nl voor GZ prijzen.

Misschien ga ik over een tijdje ook wel die neo compo kopen... maar eerst maar ff luisteren ;)

• NoE
Pauwl schreef op 01 January 2003 @ 18:35:
Als je perse hoedeplank speakers wilt hebben (is m.i. niet nodig) voor bv rearfill kun je die gewoon op je hu aansluiten en met je fader zachtjes laten meespelen. Knallen wil je op je voorspeakers en het liefst een 16 cm compo set. Deze sluit je aan op je versterker op 2 kanalen en een toekomstige sub bridge je op je overige 2 kanalen. Dus een 4 kanaals is dan genoeg :)

En wat voor 1 ik je aanraadt.... tja hoeveel heb je te besteden? Kijk eens op www.hifipoint.nl voor GZ prijzen.

Misschien ga ik over een tijdje ook wel die neo compo kopen... maar eerst maar ff luisteren ;)
- hoedeplank speakers zijn het niet, ze moeten in de achterdeuren, in de 307sw zit volgens mij een "trekkleed" hoedeplank. (kan natuurlijk vervangen worden voor een mdf plaat)

- betreffende het budget, tja, das een goede vraag... het betreft een lease auto dus het moet niet al te gek worden, geen kofferbak vol versterkers ofzo..

ik denk zo rond de 300 euro (GZHA 4150X ?)

zijn er trouwens ook goedkopere adresjes voor groundzero? bv in duitsland.. (idee voor de pricewatch mischien?)

• Pauwl
Oh ok ik wist niet dat het gewoon om deurspeakers gingen :)

Je kan ze kopen, maar zou ze dan niet op je versterker aansluiten anders moet je overstappen op een 5 kanaals versterker. Deze kun je gewoon op je hu aansluiten.

En de gzha 4150x is er uit de test goed uitgekomen, ik denk niet dat je er een miskoop mee doet :)

En in duitsland is gz niet echt goedkoper, andere merken soms weer wel. De prijzen die daar staan zijn de nedelandse prijzen.

Je moet natuurlijk wel even opletten wat voor sub er op de versterker komt te staan. Hij zal gebrugt denk ik 300w rms leveren dus ik denk dat dat wel voldoende is. Maar er dan natuurlijk geen 1000w rms sub op aansluiten ;)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Maar het standaard geluid is toch wel ok van peugeot?
Misschien is een Subje meer dan genoeg?!

Whatever.

• NoE
meendering schreef op 01 January 2003 @ 21:05:
Maar het standaard geluid is toch wel ok van peugeot?
Misschien is een Subje meer dan genoeg?!
Als je geen audio meeneemt in je "keuzepakket" krijg je ook geen speakers dus moet je radio en speakers zelf kopen.

ik heb zo'n speaker van peugeot gezien, maar ziet er niet echt imposant uit...
okok uiterlijk zegt niet alles.

maar zie het zo, ik zou er later bij een eventueel andere auto er ook nog wat aan willen hebben. (zie het zo, investeren in de toekomst.)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou eens rond gaan luisteren in den beginne. Ieder merk heeft zo zijn sterke en zwakke kanten. Verder ben jij uiteindelijk de subjectieve luisteraar met een bepaalde smaak. Luister veel verschillende sets en bepaal dan welke klankkleur het beste bij jou past. Meteen een merk in je handen duwen, daar begin ik niet aan.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

idd niet kopen zonder te luisteren zou ik zeggen, voor dezelfde prijs kan je ook naar een caliber, magnat, lightning audio, earthquake, jbl, enz enz enz kijken ... er is veel te koop en winkelen is net zo leuk als het gebruiken dus neem er de tijd voor zou ik zeggen

• NoE
Wekkel schreef op 01 January 2003 @ 22:07:
Ik zou eens rond gaan luisteren in den beginne. Ieder merk heeft zo zijn sterke en zwakke kanten. Verder ben jij uiteindelijk de subjectieve luisteraar met een bepaalde smaak. Luister veel verschillende sets en bepaal dan welke klankkleur het beste bij jou past. Meteen een merk in je handen duwen, daar begin ik niet aan.
Ik ben al geruime tijd aan het kijken, JVC, Pioneer, Sony, Kenwood heb ik al beluisterd. door o.a dit forum ben ik op groundzero gekomen (deze heb ik alleen nog niet beluisterd, maar ik hoop binnenkort) en mij verder verdiept in dit merk. gezien de revieuws veelbelovend.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 15:07
De Hydrogen compo is heel goed van GZ, heb zelf een serie hoger, de Uranium die weer een iets "zuiverdere/hardere" kickbass heeft, maar is dan ook weer een stukje duurder. De 4150x is een leuke versterker. Als je gewoon het composetje op 2 kanalen aansluit en de andere 2 brugt, mooie sub erop en draaien maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door remsie op 01-01-2003 23:41 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
[nohtml]
NoE schreef op 01 januari 2003 @ 22:05:
[...]
Als je geen audio meeneemt in je "keuzepakket" krijg je ook geen speakers dus moet je radio en speakers zelf kopen.
In de XSI-uitvoering zitten voor standaard wel speakers, maar da's gare rommel.
Pagina: 1