Toon posts:

Probleem met Tv-out (nergens gelezen nog hier in de topics)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een geforce4 ti4200 128 mb met tv out, nu heb ik dankzei dit forum een goed beeld op mijn tv.
Alleen sommige vragen kan ik niet terug vinden hier.

1 Kan ik mijn tv hoger instellen dan 800*600 ? Ik heb comp op 1024 dus mijn tv is te klein voor mijn beeld :) zoja hoe ?

2 Als ik film draai en doe de optie full screen dan krijg ik een soor strepen over mijn scherm is dit te verhelpen ? )hogere res tv ?

3 Volgens nview kan je je computer gebruiken , zeg maar windows of IE en tegelijkertijd een film kijken op de tv via de computer. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar weet niet de juiste instelling ? Het zal wel iets met meerdere bureabladen ziojn ofzo ?

Zou iemand mij of meerdere mij misschien kunnen helpen zodat ik het nieuwe jaar weer vol goede moed te gemoet gaat ?
Als het te ingewikkeld is om hier uit te leggen kan je me ook emailen misschien kan iemand mij beter uitleggen via msn zodat ik vragen kan beantwoorden die ik nu hier vergeten ben te vermelden.

Bijvoorbaat dank

Groetjes Beaves :7

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

1) Tv's staan volgens mij altijd in de reso die ze max aankunnen (correct me if i'm wrong ;)). Je kan ook je desktop tijdelijk op 800*600 zetten en dan is het wel goed op je tv

2) Speel eens met de opties en kijk of het weg gaat. Mischien is het zelfs al weg als je desktop reso zoals ik al zei zet naat 800*600. Probeer anders eens tvtool

Verwijderd

Topicstarter
tnx iig voor de paar tips nog niet alles opgelost maar van die res weet ik nu, ook tvtool is niet de oplossing maar wel makkelijk :)

Ik vind het alleen jammer dat je topics hebt met 500 replys over de zelfde kaart die ik heb maar dat er niemand mij kan vertellen hoe ik mijn problemen moet oplossen

Verwijderd

Als je een film op je tv wilt draaien en ondertussen iets anders op je computer wilt doen dan moet je inderdaad meerdere bureacubladen aanmaken.

Dit kan via het configuratiescherm en dan Nview

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meerdere bureaubladen?? Nee, asjeblieft niet.

Oplossing vanaf Detonator versie 32.xx meen ik:

Ga naar de Nview opties van je videokaart, kies daar voor de optie 'kloon' en zorg dat de 2e device op TV (PAL-G) staat. Dan bij Overlay Colors kan je ook het zoom-apparaat voor volledig scherm instellen bij gebruik van overlays. Dit zet je op 'Secundair beeldscherm'. Dit moet voldoende zijn, kijk voor meer informatie in de readme of helpfile van de NVIDIA detonators.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

2) afhankelijk van welke strepen het zijn...
probeer ees met de kabel van je tv uit te trekken (kabel van de distributie)
Heb je deze strepen dan niet meer, dan zit je ook met een 'groundloop'

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn Ati gaf oook strepen bij TV weergave. Bij mij waren de problemen weg door de tv als primair beeldscherm in te stellen.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
soms worden de strepen opgelost door de coax kabel uit je muur (of video) eruit te halen

Ati heeft tv-out beter geregeld dan kun je Theater mode gebruiken, met media speler 9 merk je dan nieteens op je monitor dat je een divx fullscreen op je tv bent aan het afspelen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Over die theater mode: gebruik em hier ook, maar is het mogelijk om subtitels óók te laten weergeven? Want dat is me tot nu toe nog niet gelukt...

Verwijderd

over die resolutie:
dat ligt niet aan je tv (die krijgt gewoon een pal signaal van je vid kaart) maar aan je tv-out chip. sommige kunnen 1024x768 omzetten naar pal, en bij andere chips vonden ze het waarschijnlijk voldoende om dat op 800x600 te houden, omdat dat al meer is dan de pal-resolutie.
als je bij je instellingen voor je tv-out niet hoger kan kiezen, dan houdt het op.
Pagina: 1